2023-01-11, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Så han förutsätter att JJ inte blir dömt för mord?
Han säger det fast han har haft fel förut, åklagaren verkar säker på sin sak iallafall, vi får se hur det kommer gå i tingsrätten.
Citera
2023-01-11, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Jag har ju länge sett att det logiska är att det är två GM som samverkat. Av flera anledningar. Jag tar dom igen.

- Hade enbart en person varit GM, oavsett slag eller kvävning, borde den andra skrikit eller flytt. Eller läckt efteråt.
- JJ, som ensam GM, hade knappast vågat lämna en oskyldig MH ensam med ett lik i en dryg halvtimma i ett hus med vakna grannar.
- Det är oerhört mkt enklare för två GM att tysta en person jft med en GM.
- Sannolikheten att en oskyldig hade följt med och begravt en person den andra slagit ihjäl kanske inte är omöjligt, men svårförklarat. (Detta givet att det var två personer, vilket mycket tyder på.)

Att det är två GM betyder inte att båda varit lika drivande. Men de har samverkat.

Min teori. Men jag kan ha fel. Denna historia är så skruvad så jag är ödmjuk.

Håller med i alla dina punkter. För mig är M en osannolik gm och bör vara oförmögen att hålla inne dessa hemska hemligheter under så lång tid i isolering. i dagsläget landar jag i att M var delaktig och har berättat för polisen vad som skett, fast utelämnat sin egen delaktighet.
Citera
2023-01-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Det är bara fega, ynkliga människor som inte vågar stå upp för vad de gjort och erkänna ALLT. Deras pissiga samveten kommer göra dem galna i vilket fall att inte få tala ut ordentligt. Så lika bra de talar ut. Borde bara kännas lättande. Misstaget och mordet/ dråpet har de ju redan begått.

Det är även skandal ett en så kallad meriterad topp advokat ska sitta och försöka förmildra eller göra någon oskyldig.

Ja det är fruktansvärt att dessa advokater förmildrar eller friar brottslingar
Den advokat JJ har är en av dem som är skammlig
Citera
2023-01-11, 20:09
Medlem
Celestrons avatar
T blev troligen strypt. Hade ett bråk uppstått med händer eller tillhyggen hade alldeles säkert T skrikit och blivit högljudd, och det hade grannarna kunnat vittna om att de hört. Särskilt i samband med dunsarna.
JJ var väl hästtjej? Då använde hon möjligen någon hästtöm eller grimma och ströp T med. Det kan vara så att man hittat hennes hudfragment på en sådan rem. Samtidigt visar obduktionen att hon strypts.
I så fall åker JJ trol. in för mord. Allt annat vore skandal. Hon måste ju ha vetat att man dör av en strypning.
Hon är en kallhamrad och iskall mördare!
Citera
2023-01-11, 20:11
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
T blev troligen strypt. Hade ett bråk uppstått med händer eller tillhyggen hade alldeles säkert T skrikit och blivit högljudd, och det hade grannarna kunnat vittna om att de hört. Särskilt i samband med dunsarna.
JJ var väl hästtjej? Då använde hon möjligen någon hästtöm eller grimma och ströp T med. Det kan vara så att man hittat hennes hudfragment på en sådan rem. Samtidigt visar obduktionen att hon strypts.
I så fall åker JJ trol. in för mord. Allt annat vore skandal. Hon måste ju ha vetat att man dör av en strypning.
Hon är en kallhamrad och iskall mördare!
Om det nu är strypning, hur kan hon ens försöka få det till en misshandel som gick fel?
Citera
2023-01-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag känner inte till Rullman sedan tidigare, så vet inte hur han brukar agera gentemot media. Jag uppfattar honom som rak, ärlig och självsäker. Hans senaste uttalande fick mig att tvivla på M s oskuld rejält.

Han lyckades t.o.m vända J s advokats snyfthistoria till något positivt för åklagarsidan. Nu vet vi ju inte hur bevisläget ser ut. Men går han i hamn med det här tycker jag han ska ha all kred. Två gm och ett offer utan vittnen är ingen lätt uppgift. Dessutom mot en topadvokat från kanske Sveriges mest mediterade byrå.

Intressant att han menar att JJ’s egen berättelse är i linje med rubriceringen mord. Måste vara att han fångat upp uppsåtet där som han känner lite extra för som hon då missat själv då att hon framfört i förhör.
Senast redigerad av Avel 2023-01-11 kl. 20:39.
Citera
2023-01-11, 20:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det vore väldigt olyckligt om hon fick ett dödande slag mot skallen som kan förklaras med ett fall mot säg toalettstolen.

Grannens vittnesmål kan ju förklaras med att det var en kamp som pågick under några minuter innan själva fallet.

Men det vore ju helt otroligt om båda tjejerna lyckas hålla sig till samma lögn under ett 20 tal förhör samt kommande rättegång. J och M är så olika också, så chansen är väl ändå ganska stor att dom lyckas sätta en kil mellan dom, så den gemensamma lögnen förvandlas till en flod av beskyllningar mot den andre.
Det kan vara Rullmans smala lycka om de lämnar olika förklaringar. MEN det ska ändå bevisas bortom alla tvivel.
Jag kan tänka mig att det kommer att vara uppenbart att en av dem eller båda ljuger, men att det inte går att 100% bevisa.
Citera
2023-01-11, 20:13
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Juden blev nog avundsjuk på Tove kan jag tänka mig.

Jaha du.

Vad handlar svartsjukan om då?

Att Tove inte var judinna? 🤦‍♂️
Citera
2023-01-11, 20:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jaha du.

Vad handlar svartsjukan om då?

Att Tove inte var judinna? 🤦‍♂️

Det handlade om att JJ hade varit otrogen och Tove golat och varit präktig som man är i bibelbältet och med det blev det väldigt infekterat.
Citera
2023-01-11, 20:22
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
JJ påstås vara medlem i Mensa, alltså IQ +131. Så "helt korkad” är hon nog inte, ens utifrån din referensram.

Det bevisar ju bara att menas är en klubb för idioter... 131 i iq och är så där blåst i huvudet som hon är... dra den om rödluvan och vargen.
Citera
2023-01-11, 20:28
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Det kan väl också vara så att MH kräktes efter att ha sett resultatet av Ts misshandlade kropp/ansikte, Du ska ha en stark mage för att klara av och se en död kropp.

Nej det behöver du inte alls ha... men du behöver vara psykiskt störd för att inte bryta ihop om det är ngn du känner.
Citera
2023-01-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Intressant att han menar att JJ’s egen bettelse är i linje med rubriceringen mord. Måste vara att han fångat upp uppsåtet där som han känner lite extra för som hon då missat själv då att hon framfört i förhör.

Med tanke på hur oförsiktiga tjejerna varit med att lämna digitala spår efter sig, kanske dom även fört digital kommunikation under kvällen/natten där dom pratat om att hämnas. Det vore inte första gången två messar i skrift för att den tredje inte ska höra. Kan dom ha sån tur att uppsåtet finns i deras telefoner? Givetvis har dom raderat dessa i efterhand i tro att dom försvunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in