2023-01-11, 19:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Bra!
Han har/håller på och bygger ett case och det måste han ju backa till 100%, allt annat vore ju i princip tjänstefel.
Sen när någon lägger korten på bordet så bli ju hans uppgift såklart lite enklare, men jag tror ändå att han får jobba hårt för att få båda eller ens någon av dom dömda för mord.
Jag tror att det står och faller med vilka skador T har. Om de går att förklara på mer än ett sätt, lär Rullman få det tufft. Js advokat lär inte svälja indicier.
Citera
2023-01-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det lär vi aldrig få veta. J kommer garanterat inte att berätta.

Det är bara fega, ynkliga människor som inte vågar stå upp för vad de gjort och erkänna ALLT. Deras pissiga samveten kommer göra dem galna i vilket fall att inte få tala ut ordentligt. Så lika bra de talar ut. Borde bara kännas lättande. Misstaget och mordet/ dråpet har de ju redan begått.

Det är även skandal ett en så kallad meriterad topp advokat ska sitta och försöka förmildra eller göra någon oskyldig.
Citera
2023-01-11, 19:42
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Med hans nya uttalande tänker jag ändå att chansen minskar för dom att komma undan med att säga att dom inte begrep att det dom gjorde skulle leda till döden för offret. En strypning där man håller lite för länge eller en misshandel med lite för hårda slag kanske en idiot kan komma undan med. Nu verkar dom varit två som deltagit i mordet, och då borde minst en av dom begripit vad dom höll på med.
OM Ts skador med lite god vilja skulle kunna förklaras som fallskador, blir det knepigt, hur otroligt det än är.
Citera
2023-01-11, 19:43
Medlem
argusmaximuss avatar
Löpande och preliminära fynd från obduktionen stödjer polisens och åklagarens teorier om tillvägagångssätt, enligt Rullman.

Intressant att åtminstone lite teknisk bevisning finns.

Detta var en nyhet för mig ivf. Glädjande.

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-slar-tillbaka-mot-gw-20-aringens-egen-berattelse-talar-for-att-hon-mordade-tove
Citera
2023-01-11, 19:44
Medlem
Citat:
Det lär vi aldrig få veta. J kommer garanterat inte att berätta.
Det borde finnas vittnen i form av vänner som Tove pratat med/ textat med om vad som gjorde henne upprörd osv… så det skulle vi kunna få veta i så fall.
Jag tror hon hade något i mobilen som de ville åt desperat….
Citera
2023-01-11, 19:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Det är bara fega, ynkliga människor som inte vågar stå upp för vad de gjort och erkänna ALLT. Deras pissiga samveten kommer göra dem galna i vilket fall att inte få tala ut ordentligt. Så lika bra de talar ut. Borde bara kännas lättande. Misstaget och mordet/ dråpet har de ju redan begått.

Det är även skandal ett en så kallad meriterad topp advokat ska sitta och försöka förmildra eller göra någon oskyldig.
Jag tror att Js samvete är hennes minsta problem.
Citera
2023-01-11, 19:46
Medlem
Citat:
Jag tror att Js samvete är hennes minsta problem.

Är hon förklarad hjärndöd då eller?
Citera
2023-01-11, 19:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Det borde finnas vittnen i form av vänner som Tove pratat med/ textat med om vad som gjorde henne upprörd osv… så det skulle vi kunna få veta i så fall.
Jag tror hon hade något i mobilen som de ville åt desperat….
Sant. Då kan det stå ord mot ord. Men vad T sagt i lgh vet bara hon och det tog hon med sig.
Citera
2023-01-11, 19:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Är hon förklarad hjärndöd då eller?
???
Det är min tolkning av hur hennes vänner beskrivit henne.
Citera
2023-01-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Löpande och preliminära fynd från obduktionen stödjer polisens och åklagarens teorier om tillvägagångssätt, enligt Rullman.

Intressant att åtminstone lite teknisk bevisning finns.

Detta var en nyhet för mig ivf. Glädjande.

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-slar-tillbaka-mot-gw-20-aringens-egen-berattelse-talar-for-att-hon-mordade-tove
Det låter bra det.
Man ska inte lyssna på allt som den mumlande GW häver ur sig, bra att de har lite på fötter nu och att åklagaren låter säker på sin sak.
Citera
2023-01-11, 19:56
Medlem
Citat:
OM Ts skador med lite god vilja skulle kunna förklaras som fallskador, blir det knepigt, hur otroligt det än är.

Ja, det vore väldigt olyckligt om hon fick ett dödande slag mot skallen som kan förklaras med ett fall mot säg toalettstolen.

Grannens vittnesmål kan ju förklaras med att det var en kamp som pågick under några minuter innan själva fallet.

Men det vore ju helt otroligt om båda tjejerna lyckas hålla sig till samma lögn under ett 20 tal förhör samt kommande rättegång. J och M är så olika också, så chansen är väl ändå ganska stor att dom lyckas sätta en kil mellan dom, så den gemensamma lögnen förvandlas till en flod av beskyllningar mot den andre.
Citera
2023-01-11, 19:59
Medlem
"Gemensamt och i samförstånd begått gärningen".
Han syftar väl på mordet och inte gravfridsbrottet får man anta.
Att han säger att det i obduktionen kommit fram hur tillvägagångssättet varit måste ju betyda att det INTE kan förklaras som olyckshändelse? Hade de sett på obduktionen att T dött av fall tex mot en hård kant.. så hade väl brottsrubriceringen ändrats för mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in