2023-01-11, 18:05
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Hypotes:
Någon flyger på T - de båda faller till golvet = första dunsen. T gör motstånd, JJ dunkar hennes skalle i golvet = resten av dunsarna.

Har glömt... Var den stora dunsen först? Sedan tre dunsar efter? För i så fall är nog detta scenario fullt möjligt.

Om jag ramlar hemma på golvet så hörs det knappt tror jag. Kroppen är ju mjuk. Men kanske konstruktionen i det golvet gör så att det låter högt?
Citera
2023-01-11, 18:08
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Skribenten jag svarade och även jag själv pratar om egen erfarenhet och vad vi själva har upplevt är ju inte riktigt samma sak som "har sett på youtube"...

Nej så klart är era erfarenheter av många tjejslagsmål(jag har kanske sett 1vad jag vet under 30 år) mer värda än de tusentals videos som finns på nätet.

Den jag såg var när en tjej slog en annan tjej med en glasflaska i huvudet
Citera
2023-01-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Såklart inte. Men hittills har han inte varit så här specifik, och sagt att dom gemensamt i samförstånd utfört mordet. Det är väl en respons på gårdagens uttalande från J s advokat, samt GW s märkliga uttalande i nyhetsmorgon.
Jag uppfattade honom som väldigt säker
Om det är så som han säger så hoppas jag att den tekniska bevisningen är tillräcklig för fällande dom för mord
Så inte mördare går fria fr straff
Citera
2023-01-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
J lär inte spara på krutet när hon ska berätta vad T gjort mot henne. Hennes egen roll lär hon dock förtiga.

Jo 100% det kan man ge sig fan på.
I det här stadiet så är det ju gärningshen som är själva offret här nu givetvis..
T's familj kan lika gärna bara gå vidare för att nu kommer allt bara att handla om hur synd det är om mördaren.
Och är man dessutom av utländsk härkomst så anses man vara extra "utsatt" och snyft historierna om hur dåligt hon har mått kommer absolut 100% att ge en rejäl straff rabatt för mordet.

Och sen då självklart något typ av påhitt om att T har uttryckt sig rasistiskt på något vis osv osv.
"jag blev kallad blatte / neger varje dag, jag blev så arg och ledsen"
I övrigt med tanke på hur pass "ung" den stackars mer eller mindre oskyldige invandraren är så lär den ju ströva runt fritt i samhället igen inom 3 - 4 år MAX om inte mindre..
Senast redigerad av Tarkov 2023-01-11 kl. 18:29.
Citera
2023-01-11, 18:18
Medlem
Intressant att åklagaren säger att JJs redogörelse relativt väl stämmer med polisens teori. Det ökar ju hennes trovärdighet.
Han ser dock det som mord.
Så det blir väl en fråga om uppsåt då för rätten att ta ställning till.
Citera
2023-01-11, 18:19
Medlem
retardos avatar
Tove var väll rätt vältränad fotbollstjej ?

Tror båda misstänkta var tvungna att döda Tove tillsammans (ströp henne?) , alternativt någon som slog Tove i huvudet så hon föll ihop.

Grannpojken under hörde två-tre dunsar som lät som dom kom från misstänktas badrum. En granne hörde hammarslag. Grannpojken hörde någon sparka i väggarna när han ringde på.

Blev Tove strypt/ slagen i huvudet och dunsade i backen sen när grannen ringde på låg hon halvt död och sparkade efter hjälp ?

Mycket mystik.
Citera
2023-01-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Finns knappt inga runt 20 som inte är buksvågrar ..man som kvinna...

Lägg att ihop i samma gryta och fyll upp med alkohol!
Jag kan inte släppa riktigt att det just handlar om ev otrohet och svartsjuka

Om det nu skulle ha varit så och om man spekulerar vidare på det så

Antingen var det att TT boyfriend bekylls för otrohet som berör TT känslomässigt

Eller så visste TT något om JJ som absolut inte fick komma fram och varför var det så viktigt i så fall för TT att engagera sig i och reda ut?
Citera
2023-01-11, 18:34
Medlem
Återigen - det hela är skumt. Kan inte riktigt sätta fingret på’t.

Alltså - de tre inblandade - MH, JJ och mordoffret har strosat hem tillsammans från krogen MITTINATTEN för att ’tala ut’? Varför? Egentligen?
Vad säger vittnen som sett de tre spatsera hemåt i natten - var det irriterad stämning mellan dom?
Och har någon verkligen sett att T skulle ha gett JJ en örfil? Eller är det bara uppgifter som kommer från gärningspersonen/personerna som sitter häktade?

Och VARFÖR är det ingen som hört att dunsarna föregåtts av någon form av ordväxling/ höjda röster/ skrik?
Citera
2023-01-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Intressant att många tror GW har rätt.Han kulle kunna ha det, absolut men han ska ju inte kunna ha tillgång till ngt från FU som inte är släppt eller som vi andra vet. Att M hållit tyst eller inte berättat sanningen låter otroligt i mina öron om hon varit oskyldig.Hade väl bara varit o berättat sanningen från början om det nu var JJj ensam som låg bakom misshandeln.M's tystnad talar för att båda varit med på detta. Vet GW mer än oss? Det kanske finns jättestarka bevis som vi inte vet någonting om. Annars kanske det är så illa att R.F's jaktresa var en vinst för G.W (skulle vara tragiskt)men taijmingen är lite sjuk.Igår lades fallet met G.W o R.F ner o idag så gör G.W detta självsäkra uttalande.
Om jag hörde rätt så sa
Han sa att det fanns teknisk bevisning på att Maja befunnit sig på fyndplatsen
Det är inget polisen/åklagare gått ut med vad jag vet?
Citera
2023-01-11, 18:45
Medlem
argusmaximuss avatar
Verkar blivit någon form av sanning att MH var rejält full. Men den enda källan till det är, så vitt känt, MH och JJ.

Det behöver inte vara sant.

Dessutom säger MH i P7 att hon enbart drack "ett par glas vin samt två drinkar". Sett på en hel kväll är det knappast något man blir så full att man spyr.

Jag tar hennes fylla precis som allt annat de sagt med en rejäl nypa salt.
Citera
2023-01-11, 18:54
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Går inte att komma ifrån att Rullman verkar säker på sin sak och säger nu att båda fortfarande är misstänkta för att i gemensamt samförstånd begått gärningen.

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-slar-tillbaka-mot-gw-20-aringens-egen-berattelse-talar-for-att-hon-mordade-tove

"Gemensamt och i samförstånd begått gärningen". Raka besked från åklagare Rullman.

Han viker sig inte från MHs skuld.

Frågan är om det är taktik, eller skarp teknisk/it-forensisk bevisning?
Citera
2023-01-11, 19:02
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Om jag ramlar hemma på golvet så hörs det knappt tror jag. Kroppen är ju mjuk. Men kanske konstruktionen i det golvet gör så att det låter högt?

Tänker om någon kommit med fart och tacklat ned T kanske.

Om jag själv tar sats från början av hallen till slutet av hallen, så kan jag nog tackla någon med sån sorts kraft att det låter. Speciellt om offret inte är beredd och kanske ramlar in i något...

Jag bara spånar, så det är endast en hypotes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in