Citat:
Ursprungligen postat av
DefactoAnarki
Den är tydlig därför att den klart anger att muntlig bekräftelse av samtycke utgör samtycke.
För det första, Fast nu är det så att det verbala står för typ 10% av vår kommunikation gällande oss människor.
För det andra, Då måste man fråga 24/7 om samtycke med tanke på att samtycke kan försvinna på en sekund utan att personen visat det, att fråga 24/7 kommer sabba stämningen totalt.
För det tredje, Hur blir det för människor som är stumma?
För det fjärde, räknas enligt lagen kroppslig bekräftelse av samtycke som samtycke?
För det femte, Du menar att lagrådet har fel?
Om den nu är tydlig och inte godtyckligt.
Berätta då exakt vad vilka rekvisit som måste vara uppfyllda för att jag ska anses att ha min partners samtycker.
Berätta också exakt vilka rekvisit som måste vara uppfyllda för att jag ska anses att inte ha min partners samtycker.
Sen har även en fråga. Om nu inte uteblivit motstånd,uteblivet verbalt nej räknas som samtycke i lagens mening. Vilka handlingar räknas då som samtycke och vilka handlingar räknas inte som samtycke i lagens mening?
Citat:
Vad mer kan du begära av en lag?
Det ända jag begär är att en lag skriver klart och tydligt vilka handlingar som är förbjudna. Alltså förutsägbarhet!