2023-01-10, 21:49
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
E älskar sin mamma och saknar henne när hon under tre veckor inte är hemma så mycket.
Bland annat arbetar hon.
Men som svar på frågan ja han har hamrat i barnen hur förträfflig han är.
Läs V:s vittnesmål.
Det där är inte en nioåring som pratar.
Det är Lukas genom nioåringen.
Läs hur mycket han belastar barnen med när det gäller hans känslor och hur skitduktig han själv tycker att han är.
Läs också när V berättar om hans raseriutbrott.
Raseriutbrott som han får även när han bär barnet.

Herregud, hoppas du på att the Queen of WT aka mom of your dreams läser ditt dravel och att du kan få till ett ligg?
Senast redigerad av leeloufiive 2023-01-10 kl. 21:52.
Citera
2023-01-10, 21:49
Medlem
Gissar att Viktor inte ville ha mer med henne att göra efter det här

Hoppas hon blir av med vårdnaden om sönerna hon skiter i. Och aldrig mer skaffar ett djur.
Citera
2023-01-10, 21:50
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Påstår, det har hon ju själv sagt i FUP, att hon ville att L skulle få vårdnaden om June.
Varför ljuger du?
Läs FUP istället!
Vi pratad om föräldraledigheten och hon ville ta ut men fick inte för han ville inte jobba.
Citera
2023-01-10, 21:52
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jo den har visat att Lukas är ansvarig.
Nej inte än väl, vad yrar du om?
Citera
2023-01-10, 21:54
Medlem
Citat:
Vi pratad om föräldraledigheten och hon ville ta ut men fick inte för han ville inte jobba.

Vadå fick inte. Säger vem? Hon hade ju haft lika mycket rätt att vara föräldraledig.

Och vilka "vi"?
Citera
2023-01-10, 21:56
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Vadå fick inte. Säger vem? Hon hade ju haft lika mycket rätt att vara föräldraledig.

Och vilka "vi"?
Nej din okunniga sekin
Eftersom han redan tog ut föräldraledighet får inte hon göra det utan att han avslutar.
Citera
2023-01-10, 21:57
Medlem
Läst halva första delen av FUP som lagts upp. Känner igen typen av förälder. Tänker främst på mamman. Intressant också att notera att barn som får diverse diagnoser ofta har sådana här dysfunktionella föräldrar. För övrigt, fruktansvärt sorglig historia. Jag tror att Lukas blev totalt utbränd, det ursäktar givetvis inte det han gjort, men det är en förklaring. Sköta barn, djur, hus, plugg mm helt själv. Mamman har förstås inte skuld i själva dådet men det framgår ju klart och tydligt att detta är en helt olämplig förälder. Är borta från sitt fem månader gamla barn i dagar för att umgås med en ny pojkvän, festa mm, det är inte sunt. Också skrämmande att läsa om deras beteende när barnet föddes. Då verkar L varit lika dysfunktionell men kanske kan förklaras av ovana. Får se om min uppfattning ändras något när jag läst mer.
Citera
2023-01-10, 21:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Precis så. Jag är inte medicinsk kunnig men är det inte också extraviktigt att barn inte ska somna när de har gjort sig illa på huvudet? Om man tänker sig att hon fick skadorna tidigare under kvällen när mamman fortfarande var hemma varpå hon är "gnällig" och sedan sover ovanligt djupt (vilket ju hennes storebror vittnade om). Sedan kommer kramperna.

Och så tycker jag att Is meddelanden till L den natten är märkliga, varför skriver hon helt plötsligt om att hon vill vara där och hjälpa till med barnen och frågar flera gånger om hur det går med J när hon bevisligen inte har kunnat bry sig mindre månaderna innan? Och varför ringer L först till I innan han larmar till 112 i en sådan situation, det känns nästan som att han vill få hennes godkännande till det? Det är ju inte som att han är oerfaren och den som förlitar sig på I när det gäller att ta han om J, utan tvärtom. Sedan hennes meddelande om att han ska passa sig noga för vad han säger.

L verkar vara så nedbruten av I att det inte ens skulle förvåna mig om han skyddar henne. I deras sms-konversation från Januari 2022 skriver han flera gånger att han inte bryr sig om sig själv och sitt liv och bara vill att hon ska vara lycklig.
Så uppfattar jag det också, helt nedbruten och manipulerad av denna hemska kvinna!
Citera
2023-01-10, 22:00
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Nej din okunniga sekin
Eftersom han redan tog ut föräldraledighet får inte hon göra det utan att han avslutar.
Som hon styrde och ställde och bestämde, så hade hon säkert fått honom att avsluta den.
Kvinnar är ju otroligt manipulativ och dominant.
Citera
2023-01-10, 22:00
Medlem
Citat:
Nej din okunniga sekin

Då anmäler man till FK att man vill ta över föräldraledigheten.
Citera
2023-01-10, 22:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Svar på OT: nej det var krångel här med.
On topic: mycket märklig reaktion kan tyckas. Men ibland blir människor skämtsamma eller börjar småprata om annat även strax efter anhörigas (inte barns) dödsfall. I de fallen tolkar jag det som en coping strategy, ofta blandat med chock.
Kan det i detta fall berott på att hon/ de inte velat ta in allvaret? Förnekelse?
Inte en chans!
Citera
2023-01-10, 22:03
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Då anmäler man till FK att man vill ta över föräldraledigheten.
Det kan du inte så länge den andra tar ut sin föräldraförsäkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in