2023-01-11, 09:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00
Jag har reagerat på en till grej. (Flera)

FUP sida 56, där hittar ni denna bild:
https://imgur.com/a/9FQNalS

* denna tid skulle skjutas läggas till 2 h på pga sommartid* 24 juli kl 13.49 (15.49?)skriver I till L att hon är på väg hem. Hon befinner sig då hos V som bor i Malstan*s Tr*dgårdstugan, därifrån tar det 1 h och 13 minuter (1h 20 min beroende på rutten) exakt hem till Kr*ka Nybygget där hon bor.

Vi vet att hon har åkt ifrån V då hon faktiskt skriver till Victor 14.07 (16.07)att de ska ses när hon är klar. Om hon nu åkt 13.49 borde hon har varit framme ca 15.00. (17.00). Förstår inte varför man lagt med detta där och inte vid den riktiga tiden.

Här händer det något märkligt: att kl 16.50 hävdar L bestämt att I faktiskt umgås med J. Och 16.51 hävdar I att hon inte träffar henne alls överhuvudtaget. Hon förnekar att ens ha sett henne under tiden hon var hemma. (!!!?)

Hon är kopplad till masten vagnhärad 150 närmast hennes hem ca kl 17.11 och det endast i 17 minuter.

Kl ca 17.34 åker hon tillbaka till V. Vilket är överens med att hon kopplas upp till masten Forsa 330 kl
18.38 och masten forsa 190 hemma hos V kl 19.08.

Den som har gjort tidslinjen har gjort den felaktigt (rätta mig om jag har fel, blir inte klok på det här).

Tidslinjen där det står tex "i skriver till L kl ..." är inte egentligen den tiden utan 2+ h.

https://imgur.com/a/Y61qiL5

Ps. Jag har svårt att att hon hann duscha och byta om på 17 minuter.

En till lögn från I.
Smset
"Tänk förhelvete på va du säg3r" 2022-07-25 04:50:54(UTC+0) + 2 h pga sommartid dvs kl 6.50- då satt hon i ambulansen med Lukas på väg till sjukhuset för att möta upp J.

Men i förhör säger hon :

Fhl: Du skriver också till Lukas den 25:e "tänk för helvete på vad du säger". Vad handlar det om?
I: Det är att han sitter... när vi sitter där nere i liksom... och kommit in och allting så börjar han...
Fhl:På sjukhuset?
I: Ja. Så börjar han bråka om Victor under allting och drar upp att "ja, men hade inte varit
för den där jävla Victor och Victor hit och Victor dit" och sen sitter han och förklarar för läkarna hur mycket han behöver sprit och då kände jag..

På sjukhuset journal står det Vid ankomst till akuten kl 07.01

Pss. Detta stärker misstankarna om att skakvåldet skett 23-24 juli och att det långsamt blivit värre för att sedan gå utför efter första krampen som triggats av något.
Det förklarar likgiltigheten från båda då båda förmodligen visste om att hon var skadad. Det förklarar gnälligheten från natten innan, det förklarar varför hon var ovanligt tyst sista natten, det förklarar varför de skrev sms om "förlåt för allt" & svaret " det är som det är nu".

*ä *O
Håller fullständigt med dig.
Bra skrivet!
Citera
2023-01-11, 09:21
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Att du var oduglig som mamma säger ju inget om andra kvinnor.
Dessutom sjukt att du anser att en kvinna med smärtproblematik ska klara tre barn men inte en fullt frisk man.
Hi hi, vilken jävla smärtproblematik?
Menar du hennes hypokondri och mytoman diagnos?
Hur kan du vara så naiv att tro på denna kvinna?
Citera
2023-01-11, 09:23
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Hon hade nog kunnat säga nej!
Det är inte han som är dominant om du nu missat det?
Ja jag har missat det helt faktiskt.
För i hans egna vittnesmål framkommer att han är ett kontrollfreak när det gäller barnet.
Sen undrar jag.
Har du varit i säng med honom eftersom du tror dig veta hur han agerar där.
Citera
2023-01-11, 09:41
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Hi hi, vilken jävla smärtproblematik?
Menar du hennes hypokondri och mytoman diagnos?
Hur kan du vara så naiv att tro på denna kvinna?
EDS är jävlar i mig ingen hittepådiagnos.
Citera
2023-01-11, 09:49
Medlem
Plastartikels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Ja det är klurigt, jag velar och hans story med hunden är knepig. Men han pratar så mkt om att det är han och dottern. Han berlocks om hjälp med stöd på BVC.
Jag tror inte ett barn dör direkt första ggn och jag tänker han borde fått sådan ångest om han skadat barnet.
Han har ju stor empati och tänker på syskonen.

Kan någon av syskonen skakat barnet? Tex V för att läget är som det är hemma och sen dra valser för sin biologiska pappa. OBS ren spekulation nu.

För jag tycker inte riktigt storyn att L gjort det av ilska håller.

Knepigt minst sagt ja.
Ångesten är väl just att han beteer sig annorlunda, väldigt tyst och inte tar kontakt med exempelvis hans mamma som har stod när enligt förhör.

Hans hundstory håller inte.
Han tycker väl det är lättare att skylla på hunden som dessutom är valp fortfarande.
Visst kan det hänt att hunden hoppat på henne
Med tanke på alla blåmärken flickan hade som t.ex på bålen som var lite äldre är det nog rimligt att dom uppstått i samband med skakvåldet eller annat våld?
Men just blåmärket på magen och ansiktet menar han ju på att J blivit påsprungen av hunden (lite halvt ramlat?) i babygymmet..
Han håller den historien ett tag i förhör och sen trillar hunden på gymmets båge som i sin tur ska ha orsakat just dom två märkena..
Fanns ju även i tinningsområdet på höger sida som var "nya"
Tar väl ungefär ett dygn för blåmärken att synas?

Sedan är det så veligt..
Han säger att hon träffat J när hon kom hem och hon säger tvärtom.
Citera
2023-01-11, 09:51
Medlem
silopsilops avatar
Hur kan Lukas höra att "något gick sönder"
Han var ju inte i rummet.
Varför lämnade Lukas hunden i rummet om hunden två dagar tidigare gjort blåmärken på barnets hals
Ansvarfull snubbe det där

När ambulansen är på platsen får de också
en dålig magkänsla då de upplever att Lukas är onaturligt lugn i situationen. Enligt Lukas ska
hunden ha hoppat upp i sängen där barnet låg, Lukas ska ha sagt till SOS att det
lät som att
något gick sönder i barnet
och att hon blev spänd som en räka. Lukas säger även att hunden
för cirka två dagar sen också hoppat upp på barnet och att barnet då blivit blå på halsen
Citera
2023-01-11, 09:55
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Var står det att hon hade samlag?
Var står det att det var hon som ville ha sex och inte han som var krävande?

En annan händelse som personal tar upp är att vid ett tillfälle har föräldrarna sex när personalen kommer in på rummet.
FUP sida 282
https://delafil.se/b205d8a9d693dd11/Aktbil_81_stora_fupen_aktbilaga_78_maskad.pdf?down load_token=9beecc399f9237fe59764c2e36d36cbe7a6b125 c37484a4adff931d606ae4d3e
Citera
2023-01-11, 10:04
Medlem
Plastartikels avatar
Citat:
Hur kan Lukas höra att "något gick sönder"
Han var ju inte i rummet.
Varför lämnade Lukas hunden i rummet om hunden två dagar tidigare gjort blåmärken på barnets hals
Ansvarfull snubbe det där

När ambulansen är på platsen får de också
en dålig magkänsla då de upplever att Lukas är onaturligt lugn i situationen. Enligt Lukas ska
hunden ha hoppat upp i sängen där barnet låg, Lukas ska ha sagt till SOS att det
lät som att
något gick sönder i barnet
och att hon blev spänd som en räka. Lukas säger även att hunden
för cirka två dagar sen också hoppat upp på barnet och att barnet då blivit blå på halsen

Tänkte på det med om han ändå var uppe hos V..
Hur kunde han hört det då..
Citera
2023-01-11, 10:10
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
En annan händelse som personal tar upp är att vid ett tillfälle har föräldrarna sex när personalen kommer in på rummet.
FUP sida 282
https://delafil.se/b205d8a9d693dd11/Aktbil_81_stora_fupen_aktbilaga_78_maskad.pdf?down load_token=9beecc399f9237fe59764c2e36d36cbe7a6b125 c37484a4adff931d606ae4d3e
Det står "sex" och inte "samlag".
Sex kan man ha på olika sätt snopp i fitta är inte det enda.
Citera
2023-01-11, 10:25
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Det står "sex" och inte "samlag".
Sex kan man ha på olika sätt snopp i fitta är inte det enda.
Ja men då blev det ju genast mycket lämpligare.
Citera
2023-01-11, 10:50
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
EDS är jävlar i mig ingen hittepådiagnos.
Har du sett hennes journal?
Citera
2023-01-11, 11:07
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Har du sett hennes journal?
Har du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera