2023-01-17, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Det är skrämmande att Isabella får gå fri öht!
Hon borde vara den personen som är inlåst och bör i min mening även bli steriliserad. Ni Södertälje folk borde väl rimligtvis lösa detta va? Jag menar, se till att hon lämnar staden och inte kommer tillbaka !
Södertälje? Hon bor väl i Trosa?
Citera
2023-01-17, 00:29
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Kompis,du har precis avslöjat för hela flashback vem du är.
Kompis det är ett citat från förundersökningen
Citera
2023-01-17, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Läs igen du måste ha läst dåligt.
I utbildar sig samtidigt som hon arbetar.

Jag är arbetsledare på PEAB i Nyköping och jag pluggar till betongingenjör. Jag har kommit
in på platschefsutbildningen. Jag började jobba på PEAB för 1,5 år sedan.

Nej, alltså, jag förstår inte vad en arbetsledare på PEAB gör. Är det en sorts administratörstjänst eller vad innebär arbetet? För hon är ju inte kvalificerad att vara på byggen. Därför förstår jag inte vad hon pysslar med om dagarna, med undantag för tågstationen då.
Citera
2023-01-17, 00:31
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Södertälje? Hon bor väl i Trosa?
Hon vistas en del i Södertälje .

"-Den som vet,den....."
Hur går det sen?!
Citera
2023-01-17, 00:33
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Nej, alltså, jag förstår inte vad en arbetsledare på PEAB gör. Är det en sorts administratörstjänst eller vad innebär arbetet? För hon är ju inte kvalificerad att vara på byggen. Därför förstår jag inte vad hon pysslar med om dagarna, med undantag för tågstationen då.
Hon är tydligen väl kvalificerad eftersom dom gett henne en högre tjänst och möjlighet med chefsutbildning.
PEAB är ett etablerat välkänt företag och ingen liten garagemånglare.
Citera
2023-01-17, 00:34
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Hon kommer hem från V som just har signalerat att han inte vill ta ett steg vidare pga L och J. Hon har ändå aldrig knutit än till J och blir mest bara irriterad på henne, kanske känner tom ett visst hat gentemot flickan. L har hon börjat avsky för längesedan. Hon kommer hem och impulsiv som hon är väller känslorna över. L lämnar henne en stund med J som är missnöjd och det räcker för att hon ska tappa det och skakar flickan. Det här behöver inte ta lång tid alls. Det skulle inte heller förvåna mig om hon har tappat fattningen vid tidigare tillfällen men att det blev mycket mer våldsamt just den gången.
Vilda spekulationer nu som inte utgår från uppgifterna i FUP:en.

- ”V som just har signalerat att han inte vill ta ett steg vidare”
V har knappast signalerat att han inte vill ta ett steg vidare. I lämnar en kort stund för att sedan åka tillbaks till honom och stämningen mellan dem är god. Läs meddelandena mellan dem, ”att få vakna upp med dig imorgon” osv.

- ”hon känner hat emot flickan”
Enligt vem? Vårdpersonal har vittnat om hur I tidigare hållt bebisen i sin famn och pussat på henne osv. De enda uppgifter om avsky mot flickan är barnens vittnen angående L. Han blir arg på bebisen och skriker åt henne, stampar i golvet när hon gråter osv. Vårdpersonal larmar om hans obefintliga anknytning till flickan.

- ”L lämnar henne en stund med J som är missnöjd”
Han säger först precis som I att hon endast är hemma och duschar. När han sedan hittar på en ny version om att även han duschar så minns han inte om I är med bebisen. Det är först i ett långt senare förhör som han helt plötsligt minns att hon har bebisen. Knappast troligt.

Om vi ändå leker med den mindre troliga teorin - varför säger L att flickan mår bra under kvällen? Har I skakat henne massivt (som läkarna säger) och sedan lämnat tillbaks bebisen till L? Och han skulle inte märka av misshandeln utan matar och leker med bebisen som vanligt?

Det är så uppenbart vem som har dödat barnet men ni vänder er ut och in med bisarra teorier för att ni så gärna vill att det ska vara I.

Citat:
Ja, det säger jättemycket. Ingen av barnen säger att Lukas någonsin blir arg, inte ens när de beskriver att han skriker och stampar i golvet.
Jasså, blir L aldrig arg? Vittnesuppgifter från FUP säger annat:
Citat:
Fhl Okej. Ja. Och hur gör han då? Beskriv.
V Alltså ställer sig och bankar i golvet... ställer sig och stampar och "J, sluta skrik" och grejer och skriker.
Fhl Ja.
V Så blir han arg på J.
Citat:
Har barnen berättat något för dig?
Nej. De har ringt ibland och frågat om de får sova hos mig bara för att få komma iväg. Det enda jag fått från E är att han har sagt "får jag sova hos dig för att L är otrevlig".
Citera
2023-01-17, 00:38
Medlem
Citat:
Hon är tydligen väl kvalificerad eftersom dom gett henne en högre tjänst och möjlighet med chefsutbildning.
PEAB är ett etablerat välkänt företag och ingen liten garagemånglare.

På vilket sätt menar du att hon är välkvalificerad? Om hon har noll erfarenhet från byggbranschen, noll utbildning och noll chefserfarenhet? Det är raka motsatsen till kvalificerad.

Men du förklarade inte vad hennes titel innebär. Är hon administratör? Inte för att hon verkar vara kvalificerad för det heller, men ändå.
Citera
2023-01-17, 00:41
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
På vilket sätt menar du att hon är välkvalificerad? Om hon har noll erfarenhet från byggbranschen, noll utbildning och noll chefserfarenhet? Det är raka motsatsen till kvalificerad.

Men du förklarade inte vad hennes titel innebär. Är hon administratör? Inte för att hon verkar vara kvalificerad för det heller, men ändå.
Varför tror du att jag kan redogöra för hennes arbetsuppgifter?
Du som tror dig veta att hon saknar kvalifikationer är ju den som borde veta vad hon sysslar med också
Annars kan du ju inte göra någon bedömning om hennes kompetens åt något annat håll än hennes chefer gjort
Dom anser henne tydligen kompetent och väl kvalificerad eftersom om man får erbjudande om högre tjänst utan att en behöva söka den så är det normalt för att dom på arbetsplatsen anser att man är kvalificerad för högre tjänst.
Konstigare än så är det inte.
Citera
2023-01-17, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy

Jasså, blir L aldrig arg? Vittnesuppgifter från FUP säger annat:

Du verkar inte förstå vad jag skrev. Jag poängterade att pojkarna inte uppfattar L som arg ens när han uppenbart blir arg, då tolkar de bara det som att han är trött. Och då kan man förstås fråga sig varför?

Citatet ang att den ena sonen VID ETT ENDA tillfälle uppgett att L är otrevlig och vill sova över hos J känns ju bara ohederligt från din sida. Du försöker måla ut L som en värre person än han är.
Citera
2023-01-17, 00:49
Medlem
Citat:
Varför tror du att jag kan redogöra för hennes arbetsuppgifter?
Du som tror dig veta att hon saknar kvalifikationer är ju den som borde veta vad hon sysslar med också
Annars kan du ju inte göra någon bedömning om hennes kompetens åt något annat håll än hennes chefer gjort
Dom anser henne tydligen kompetent och väl kvalificerad eftersom om man får erbjudande om högre tjänst utan att en behöva söka den så är det normalt för att dom på arbetsplatsen anser att man är kvalificerad för högre tjänst.
Konstigare än så är det inte.

För att du ju uppenbarligen känner I och därför borde veta vad hon gör på dagarna då hon lyfter lön. Men vet du inte så räcker det ju bara att säga det, eller allra helst inte säga nåt alls och bespara oss onödiga inlägg. Min fråga om I:s arbete var seriös.

Du verkar ju även vara väldigt väl insatt i FUPen och av den framgår det tydligt att hon inte har någon utbildning värt vatten och därför inte kan vara kvalificerad till en arbetsledande tjänst inom byggsektorn. Jag vet nämligen vilken typ av kriterier en sådan kräver.
Citera
2023-01-17, 01:00
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
För att du ju uppenbarligen känner I och därför borde veta vad hon gör på dagarna då hon lyfter lön. Men vet du inte så räcker det ju bara att säga det, eller allra helst inte säga nåt alls och bespara oss onödiga inlägg. Min fråga om I:s arbete var seriös.

Du verkar ju även vara väldigt väl insatt i FUPen och av den framgår det tydligt att hon inte har någon utbildning värt vatten och därför inte kan vara kvalificerad till en arbetsledande tjänst inom byggsektorn. Jag vet nämligen vilken typ av kriterier en sådan kräver.
Du har fått svar på hennes arbete.
Det framgår väldigt klart att hon arbetat 1,5 år på PEAB och att håller på med två utbildningar och att hon fått högre tjänst.
Hennes chefer delar alltså inte din uppfattning om hennes kompetens.
Och det är faktiskt deras uppfattning och inte dina spekulationer som räknas i sammanhanget.
Så det är väl så att även om du inte fick jobb där så ansåg dom att hon hade vad som krävdes.
Senast redigerad av silopsilop 2023-01-17 kl. 01:14.
Citera
2023-01-17, 01:01
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Du verkar inte förstå vad jag skrev. Jag poängterade att pojkarna inte uppfattar L som arg ens när han uppenbart blir arg, då tolkar de bara det som att han är trött. Och då kan man förstås fråga sig varför?

Citatet ang att den ena sonen VID ETT ENDA tillfälle uppgett att L är otrevlig och vill sova över hos J känns ju bara ohederligt från din sida. Du försöker måla ut L som en värre person än han är.
Varför säger barnet att han blir arg på J (bebin) då?
Läs igen.

Fhl Okej. Ja. Och hur gör han då? Beskriv.
V Alltså ställer sig och bankar i golvet... ställer sig och stampar och "J, sluta skrik" och grejer och skriker.
Fhl Ja.
V Så blir han arg på J.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in