Citat:
Ursprungligen postat av
ApfelBirne
Hon kommer hem från V som just har signalerat att han inte vill ta ett steg vidare pga L och J. Hon har ändå aldrig knutit än till J och blir mest bara irriterad på henne, kanske känner tom ett visst hat gentemot flickan. L har hon börjat avsky för längesedan. Hon kommer hem och impulsiv som hon är väller känslorna över. L lämnar henne en stund med J som är missnöjd och det räcker för att hon ska tappa det och skakar flickan. Det här behöver inte ta lång tid alls. Det skulle inte heller förvåna mig om hon har tappat fattningen vid tidigare tillfällen men att det blev mycket mer våldsamt just den gången.
Vilda spekulationer nu som inte utgår från uppgifterna i FUP:en.
- ”V som just har signalerat att han inte vill ta ett steg vidare”
V har knappast signalerat att han inte vill ta ett steg vidare. I lämnar en kort stund för att sedan åka tillbaks till honom och stämningen mellan dem är god. Läs meddelandena mellan dem, ”att få vakna upp med dig imorgon” osv.
- ”hon känner hat emot flickan”
Enligt vem? Vårdpersonal har vittnat om hur I tidigare hållt bebisen i sin famn och pussat på henne osv. De enda uppgifter om avsky mot flickan är barnens vittnen angående L. Han blir arg på bebisen och skriker åt henne, stampar i golvet när hon gråter osv. Vårdpersonal larmar om hans obefintliga anknytning till flickan.
- ”L lämnar henne en stund med J som är missnöjd”
Han säger först precis som I att hon endast är hemma och duschar. När han sedan hittar på en ny version om att även han duschar så minns han inte om I är med bebisen. Det är först i ett långt senare förhör som han helt plötsligt minns att hon har bebisen. Knappast troligt.
Om vi ändå leker med den mindre troliga teorin - varför säger L att flickan mår bra under kvällen? Har I skakat henne massivt (som läkarna säger) och sedan lämnat tillbaks bebisen till L? Och han skulle inte märka av misshandeln utan matar och leker med bebisen som vanligt?
Det är så uppenbart vem som har dödat barnet men ni vänder er ut och in med bisarra teorier för att ni så gärna vill att det ska vara I.
Citat:
Ursprungligen postat av
LilyhAmmer
Ja, det säger jättemycket. Ingen av barnen säger att Lukas någonsin blir arg, inte ens när de beskriver att han skriker och stampar i golvet.
Jasså, blir L aldrig arg? Vittnesuppgifter från FUP säger annat:
Citat:
Fhl Okej. Ja. Och hur gör han då? Beskriv.
V Alltså ställer sig och bankar i golvet... ställer sig och stampar och "J, sluta skrik" och grejer och skriker.
Fhl Ja.
V Så blir han arg på J.
Citat:
Har barnen berättat något för dig?
Nej. De har ringt ibland och frågat om de får sova hos mig bara för att få komma iväg. Det enda jag fått från E är att han har sagt "får jag sova hos dig för att L är otrevlig".