2023-01-09, 09:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
När jag pratade med jouråklagaren vid 07.30 så var personen inte anhållen. Då hade hon inte fått någon återkoppling från polisen, säger Karin Rosander vid Åklagarmyndighetens presstjänst på måndagsmorgonen.

https://www.expressen.se/nyheter/bar...isstankt-mord/

Du måste antingen sätta citattecken eller kursivera det som är citat. Nu såg det ju ut som om DU hade pratat med åklagarmyndigheten.
Citera
2023-01-09, 09:07
Medlem
kan ju vara som de som hände i mälarhöjden i förra året att en mgm kom hem och skadade båda två. Verkar vara lite tveksamma o olika uppgifter i media
Citera
2023-01-09, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Tack för info. Detta är verkligen oerhört tragiskt. Vet du ålder på barnet?

8 år
Citera
2023-01-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
kan ju vara som de som hände i mälarhöjden i förra året att en mgm kom hem och skadade båda två. Verkar vara lite tveksamma o olika uppgifter i media

Ja det är inte omöjligt. Samma med Arboga-fallet.
Citera
2023-01-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silo1997
8 år

Vet du något mer än så?
Citera
2023-01-09, 09:20
Medlem
Att misstänkt fortsatt enbart är gripen borde tyda på att han är ordentligt skadad. Inte kunnat höras mot misstanken.
Citera
2023-01-09, 09:20
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
När jag pratade med jouråklagaren vid 07.30 så var personen inte anhållen. Då hade hon inte fått någon återkoppling från polisen, säger Karin Rosander vid Åklagarmyndighetens presstjänst på måndagsmorgonen.

https://www.expressen.se/nyheter/bar...isstankt-mord/
Är det inte ovanligt att man har någon gripen så länge utan att anhålla?
För man får ju inte vara gripen hur länge som helst utan att man anhåller.
Citera
2023-01-09, 09:27
Citat:
Ursprungligen postat av StorasysterBat
Är det Assistentvägen?

Citat:
Ursprungligen postat av Jessispessis
Ja

Tragisk händelse, då kommer det ett namn inom kort på GM?
Citera
2023-01-09, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swenski
Själva lokaliseringen. Inte Andersson på postlådan.

Aha, då förstår jag. Kan du berätta mer om området, för oss som inte bor nära där och inte vet?
Citera
2023-01-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
ingen som vet vart i luleå det hände

Pappa som dränkt sonen.
Citera
2023-01-09, 09:42
Medlem
Porsön är ett mixat område.

Det finns fristående villor, radhus, lägenheter. Ovanpå det många studentlägenheter då Luleå Tekniska Universitet ligger på Porsön.

Beroende på vilken del av området du bor på har du olika sociala och ekonomiska förutsättningar. Udden (lägenheter) har generellt sett lägre inkomst. Sundet (radhus och villor) lite bättre. Berget (villor) bäst.

Rent historiskt har dock delen där Assistentvägen ligger (efter centrum där ICA ligger men innan Sundet) varit snäppet mellan Udden och Sundet.

Under 80-talet flyttade många flyktingar från Iran till området men dom har i regel integrerats väldigt bra. Även deras barn har blivit en fungerande del av samhället.

Som jag förstår det är dock Udden idag (framför allt högre nummer av Professorsvägen och även stora delar av Forskarvägen) blivit allt stökigare genom åren (när jag växte upp på Udden, lägre nummer på Professorsvägen, var det väldigt sällan stökigt där). Mycket skadegörelse, utanförskap, kriminalitet och droger.

Och personligen skulle jag inte bosätta mig där. Vare sig på Udden, Sundet eller Berget. Men jag känner många som älskar området. Så synen på Porsön beror på vem man pratar med.
Senast redigerad av Jessispessis 2023-01-09 kl. 09:44.
Citera
2023-01-09, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Aha, då förstår jag. Kan du berätta mer om området, för oss som inte bor nära där och inte vet?

Precis som jessispessis skrev.
Senast redigerad av Grolle472 2023-01-09 kl. 09:48. Anledning: Jessispessis sa det bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in