2023-01-09, 08:00
Medlem
”Klockan 07.45 på måndag morgon säger Åklagarmyndighetens presstjänst till SVT att den gripna mannen än så länge inte är anhållen.”

https://svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/barn-hittat-dod-i-bostad-i-lulea
Citera
2023-01-09, 08:01
Avslutad
Vad heter GM ?
Citera
2023-01-09, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mi-Randa
Vilket är "icke svenskt", att dränka sitt barn?

Min barndomsvän, helsvensk familj, vars pappa skaffade ny kvinna o barn, blev girig, hängde sin fru, blev misstänkt men släppt, skaffade ny kvinna som han förgiftade, blev åter igen misstänkt och släppt, han dränkte till slut sitt yngsta barn på 5 år (min väns lillasyster).
Allt pga pengar!!!
Han häktades igen, och manbtog även upp båda fru-händelserna, blev dömd och kom ut efter 16 år!
(Då först, kom det också fram att han begått sexuella övergrepp på alla sina barn!!!)
Idag finns han dock inte i livet, Tack för det!

OT men finns trådar om detta? Eller artiklar. Skulle gärna vilja läsa.

Tycker det är lite motsägelsefullt med infon. Först står det barn hittat mördad men sedan är det ingen anhållen och det är bara skäligen misstanke som gäller (när jag läste)
Är de säkra på att det är mord då menar jag?
Pappan är på sjukhus alltså. För sin egen del eller pga att sonen låg där?

Nu när jag tänker efter kan det vara mord och försök till självmord det gäller. Därför det är sjukhus och inte ett anhållande ännu
Citera
2023-01-09, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
OT men finns trådar om detta? Eller artiklar. Skulle gärna vilja läsa.

Tycker det är lite motsägelsefullt med infon. Först står det barn hittat mördad men sedan är det ingen anhållen och det är bara skäligen misstanke som gäller (när jag läste)
Är de säkra på att det är mord då menar jag?
Pappan är på sjukhus alltså. För sin egen del eller pga att sonen låg där?
Du blandar inte ihop dött och mördat nu? Det är vad som står nu i artikeln i trådstarten.
Citera
2023-01-09, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhlattHjord
Du blandar inte ihop dött och mördat nu?

På expressen står det mördat på förstasidan, själva rubriken. Sedan står det dött i ingressen
Citera
2023-01-09, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
På expressen står det mördat på förstasidan, själva rubriken. Sedan står det dött i ingressen
Det har du helt rätt i. Antingen finns det spår som visar att det inte är en olycka eller så har Expressen gjort en riktig blunder.
Citera
2023-01-09, 08:19
Medlem
Tror att antingen har pappan planerat att mörda pojken och ta sitt liv eller så har han mördat barnet i affekt och därefter skadat sig själv när han insåg vad han gjort. Därav omständigheterna. Hoppas han överlever isåfall så att utredningen kan fortgå
Citera
2023-01-09, 08:33
Medlem
När jag pratade med jouråklagaren vid 07.30 så var personen inte anhållen. Då hade hon inte fått någon återkoppling från polisen, säger Karin Rosander vid Åklagarmyndighetens presstjänst på måndagsmorgonen.

https://www.expressen.se/nyheter/barn-hittat-dott-i-lulea-misstankt-mord/
Citera
2023-01-09, 08:41
Medlem
Min magkänsla säger som så många andras att det är pappan som mördat barnet. Mest troligt för att hämnas på exet som träffar en ny. Det brukar oftast vara motivet när någon ger sig på sitt eget barn. Somliga kan verkligen inte acceptera eller hantera tanken på sitt ex med någon annan. Det enda som finns kvar är hämden, även om den skadar en själv.
Citera
2023-01-09, 08:51
Medlem
Det jag kunnat få reda på är att dom var relativt nyinflyttade (området renoveras av Rikshem med många korttidskontrakt till följd, många som kommer och går både för att bo tillfälligt eller stadigvarande) och numret är mest troligt 94 (men just det hugger jag inte i sten).
Citera
2023-01-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessispessis
Det jag kunnat få reda på är att dom var relativt nyinflyttade (området renoveras av Rikshem med många korttidskontrakt till följd, många som kommer och går både för att bo tillfälligt eller stadigvarande) och numret är mest troligt 94 (men just det hugger jag inte i sten).

Är det Assistentvägen?
Citera
2023-01-09, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorasysterBat
Är det Assistentvägen?

Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto