2023-01-09, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Låter som icke svenskt beteende.

Vad i detta låter som ickesvenskt beteende? Själva tillvägagångssättet eller att döda sitt barn?
Citera
2023-01-09, 01:05
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenmytenlegend
vart kommer alla dom här idioterna ifrån?
Tänker samma. Barn i olika åldrar som dör oftare än någonsin förut. Vettefan vad det är frågan om men det är jävligt obehagligt.
Citera
2023-01-09, 01:06
Medlem
Eftersom det är på Porsön är det stor chans för utrikes bakgrund på offret. Nu vet vi ju ingenting, men det mest sannolika är väl ett rasistiskt hatbrott i form av mord.
Var och varannan svennebanan i Luleå är rasister så det ligger i farans riktning. Möjligen ska man försöka samla till ett fackeltåg mot det rasistiska våldet.

Vi får se hur detta blir, men så är min gissning och jag har nästan aldrig fel.
Citera
2023-01-09, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silo1997
Har hört att det är pappan som dränkt sin son och sen försökt ta livet av sig genom att skära sig. Säkra källor.
Vet inget mer.
Oerhört tragiskt

Tack för info. Detta är verkligen oerhört tragiskt. Vet du ålder på barnet?
Citera
2023-01-09, 01:15
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Eftersom det är på Porsön är det stor chans för utrikes bakgrund på offret. Nu vet vi ju ingenting, men det mest sannolika är väl ett rasistiskt hatbrott i form av mord.
Var och varannan svennebanan i Luleå är rasister så det ligger i farans riktning. Möjligen ska man försöka samla till ett fackeltåg mot det rasistiska våldet.

Vi får se hur detta blir, men så är min gissning och jag har nästan aldrig fel.
Låter inte ett dugg som rasistiskt hatbrott. Detta är nog inom familjen gissar jag. Med tanke på att barnet är under 10 år. Mördad av sin bror/pappa/farfar/morfar/bonus-pappa etc känns mest logiskt , tyvärr
Citera
2023-01-09, 01:16
Medlem
Pojke under 10 år hittad avliden, en gripen

”Polisen har under kvällen genomfört dörrknackningar, hållit förhör och gjort brottsplatsundersökning med kriminaltekniker. Ärendet leds av jouråklagare.

Jag kan tyvärr inte säga mer än att det rör sig om en person under 15 år och ärendet rubriceras som mord, säger Björn Pettersson, befäl vid polisregion Nord.”

https://svt.se/nyheter/lokalt/norrbo...bostad-i-lulea

”Pojke hittad död en gripen för mord.

En person är gripen, men ännu inte anhållen. Den gripna personen befinner sig på sjukhus, säger Karin Rosander vid Åklagarmyndighetens presstjänst.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rdat-en-gripen

”Enligt uppgifter till Aftonbladet ska det röra sig om en pojke under 10 år som hittats avliden.

Den gripne är enligt tidningen en man.

Enligt uppgifter till Expressen har polisen funnits på adressen länge, och man ska bland annat ha flugit med drönare ovanför huset.”

( Bild i länken där tekniker arbetar)

https://www.expressen.se/nyheter/bar...isstankt-mord/
Citera
2023-01-09, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Tänker samma. Barn i olika åldrar som dör oftare än någonsin förut. Vettefan vad det är frågan om men det är jävligt obehagligt.
Är ju sjukt hur mycket barn som blir drabbade nuförtiden
Citera
2023-01-09, 01:20
Medlem
Varför flyger man drönare runt kåken om det skulle vara ett familjebråk?

Anser att det i princip bekräftar min tes: rasistiskt hatbrott.
Hate to say it, but told you so.
Case closed.
Citera
2023-01-09, 01:33
Citat:

Case closed.
I ett alternativ kan det ju vara antingen pappan eller mamman som är mördaren , där av söks området av med drönare - kan ju finnas någon som gömmer sig i området, drönaren hittar i så fall detta.
Citera
2023-01-09, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
I ett alternativ kan det ju vara antingen pappan eller mamman som är mördaren , där av söks området av med drönare - kan ju finnas någon som gömmer sig i området, drönaren hittar i så fall detta.

Du tänker att man inte vet säkert om det är en eller två personer som mördat till döds?
Skrämmande.
Nu vågar jag inte sova!
Citera
2023-01-09, 01:46
Citat:
Du tänker att man inte vet säkert om det är en eller två personer som mördat till döds?
Skrämmande.
Nu vågar jag inte sova!
Ja , det kan ju hända att en till saknas i den drabbade familjen..
Inte alls säkert att den som ligger på sjukhus är mördaren - kan ju vara ett offer det med...
Citera
2023-01-09, 01:48
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:

Case closed.
Mördaren kan ha kastat mordvapnet eller annan bevisning på gården eller taket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in