2023-01-03, 14:30
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttolini
Det är nog lite så det ser ut i din drömvärld.

Vad rör sig i den där mögliga fuktskadade vattenmelonen du har mellan axlarna igentligen? 😂

Det är Sverige vi pratar om här, inte Tyskland på 1920 talet 😂😂😂
Lycka till med ditt deltagande i Rusta o matcha, du har ju fantasi över det vanliga så du kommer nog att hålla både dig i din jobbcoach sysselsatta 😂🤣😂🤣😂🤣😂
Citera
2023-01-03, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Lycka till med ditt deltagande i Rusta o matcha, du har ju fantasi över det vanliga så du kommer nog att hålla både dig i din jobbcoach sysselsatta 😂🤣😂🤣😂🤣😂

Ja, att ens tänka tanken på att ställa krav på en Rusta och Matcha leverantör 😂😂😂😂😂😂

Dom står ju över lagen! Det vet ju alla!!! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Citera
2023-01-04, 21:29
Medlem
Samuraj-bertils avatar
Citat:
Ja, att ens tänka tanken på att ställa krav på en Rusta och Matcha leverantör 😂😂😂😂😂😂

Dom står ju över lagen! Det vet ju alla!!! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Haha du måste ju uppdatera oss sen om hur det går. Det här är ju guld! 🤣
Citera
2023-01-04, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samuraj-bertil
Haha du måste ju uppdatera oss sen om hur det går. Det här är ju guld! 🤣

Det här kommer gå kanon! Det kan du vara jävligt lugn för, det kommer bli riktigt jävla jobbigt för leverantören som kommer ha hand om mig

Dom kommer snabbt märka, att om dom spelar med och låter mig delta på distans så mycket det bara går, och om dom låter mig vara ifred, så kommer dom få en smidig "kund"

Vill dom jävlas, skicka mig på massa larviga seminarier, möten och cv-kurser, blir det anmälningar om både våldtäktsförsök, diskriminering, olaga hot och sexuella ofredanden. Kommer dra igång granskningar, blanda in JO/JK/DO och varenda jävla myndighet som finns för att sätta käppar i hjulen på dom. Har några fler ess i rockärmen också, men dom väntar jag med att skriva ut här
Citera
2023-01-04, 21:34
Medlem
Samuraj-bertils avatar
Citat:
Det här kommer gå kanon! Det kan du vara jävligt lugn för, det kommer bli riktigt jävla jobbigt för leverantören som kommer ha hand om mig

Dom kommer snabbt märka, att om dom spelar med och låter mig delta på distans så mycket det bara går, och om dom låter mig vara ifred, så kommer dom få en smidig "kund"

Vill dom jävlas, skicka mig på massa larviga seminarier, möten och cv-kurser, blir det anmälningar om både våldtäktsförsök, diskriminering, olaga hot och sexuella ofredanden. Kommer dra igång granskningar, blanda in JO/JK/DO och varenda jävla myndighet som finns för att sätta käppar i hjulen på dom. Har några fler ess i rockärmen också, men dom väntar jag med att skriva ut här
Haha som sagt, håll oss uppdaterade 😂
Citera
2023-01-04, 21:40
Bannlyst
Citat:

Will do!

Vilket bluffbolag har du som leverantör? Jag funderar på att välja Lernia. Eftersom det är statligt, så är ju religionstrams och HQBBQWPOC-dyngan i stort sett helig för dom. Statliga tramsbolag har ju diskriminering, jämställdhet och liknande högst upp på sina prio-listor.

Fördelen med att välja en privatägd aktör, är ju dock att man kan totalsänka dom ekonomiskt, genom att gå till media, sprida ut negativ image om företaget (att dom är antisemitiska, homofobiska osv) dessutom kan man begära granskning utav företaget från såväl Skatteverket (tipsa om misstänkt skattebrott), begära att Arbetsförmedlingen utför en granskning av dom (hur dom hanterar sina "kunder" och vad deras ersättningar baseras på osv)

Sen är ju JK/DO/JO, facket, RFSU och andra myndigheter också perfekta om man vill sätta käppar i hjulen för dom. Det kan bli RIKTIGT jävla jobbigt att ha ett blufföretag om man får in "fel" kunder
Citera
2023-01-04, 21:45
Bannlyst
Citat:

Kom på en riktigt fin idè nu! Ska höra av mig till ekobrottsmyndigheten, och tipsa om min leverantör! T.ex säga att man hört dom anställda med chefer prata sinsemellan om hur dom ska kunna föra över pengar utomlands, plocka ut bonusar och så vidare, och hur lätt dom tycker det är att blåsa Arbetsförmedlingen på pengar
Citera
2023-01-04, 21:55
Bannlyst
Här har jag samlat en liten lista för er som eventuellt får problem med era leverantörer!

(Myndigheter)

Arbetsförmedlingen - Påtala för denna myndighet att du har problem med din leverantör
Ekobrottsmyndigheten - Om du vill grusa lite för dom med en granskning
Skatteverket - Samma som ovan
Polis - Anmäl diskriminering/hot och liknande
JO - Samma som ovan
JK - Samma som ovan
DO - Samma som ovan

(Media)

SVT - Se om dom har något intresse av hur illa du blivit behandlad utav just ditt valda bluffbolag!
Sveriges Radio - Be dom göra en story/granskning efter att du blivit diskriminerad
Aftonbladet - Älskar drama

(Övrigt)

RFSU - Perfekt att höra av sig till om du blivit diskriminerad pga din sexuella läggning t.ex
Facket - Kan hjälpa till med lite vad som helst om du får problem med din leverantör

Och till sist, driv ALLT du kan/orkar till förvaltningsrätt/kammarrätt/högsta förvaltningsdomstolen(det är helt gratis om du representerar dig själv). Då kommer media per automatik få upp ögonen för fallet, och bluffbolaget hamnar i stor knipa direkt rent medialt.

Och se till att skaffa en kontakt med en duktig jurist/advokat också om du känner att du har svårt att föra din egen talan.

Spela alltid in dina möten med din leverantör (räcker med ljud), lagra dessa. Och se till att ha så mycket kontakt som möjligt med dom på mail, och spara sedan all mail!

Det går att göra hur jävla mycket som helst för att grusa dom här jävla tattarföretagen!

Lycka till allihop
Senast redigerad av Snuttolini 2023-01-04 kl. 21:58.
Citera
2023-01-09, 03:43
Medlem
Hej!

Jag har mitt första uppföljningssamtal från Arbetsförmedlingen inom kort och då ska vi disskutera hur mitt arbetssökande går, jag har då varit arbetssökande i 6 månader.

Vet ni ifall de kommer försöka få in mig i Rusta och Matcha eller dröjer det lite längre?

Tacksam för svar.
Citera
2023-01-14, 20:54
Medlem
chippolinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Alright, fair play. Du verkar ha satt I system att gå till rättegång för ingenting. Det är väl din sak. I trådens syfte kan jag endast bekräfta att inga Rusta å Matcha bolag kommer låta dig lalla runt. Vill du driva en rättsprocess utav det, be my guest.

Vad bygger du det påståendet från? Så jobbcoacherna söker och fixar fram ett lämpligt jobb åt en, utan att tramsa med CV skrivningar, innehållslösa föreläsningar ( för det mesta ) och icke "proaktiva möten - jobbcafé" man är tvingad att närvara? Jag skulle jättegärna vilja byta till en sådant jobbcoach företag. Har du förslag på detta superlativa företaget? Har dem kontor i Uppsala eller med omnejd man kan ta del av?
Citera
2023-01-14, 21:01
Medlem
chippolinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordCuntworthy
Har tänkt ut ett bra sätt att slippa alla fysiska möten också, varje gång dom bokar in något tramsmöte kör man med att man ska på arbetsintervju med kort varsel. Ringer dom en timme innan och säger "Ojdå, fick visst en anställningsintervju här precis när vi skulle ha vårat möte. Och den ska jag väl få gå på?"

Frågar dom något om företaget, säger man bara att det är något man själv hittat i en spontanansökan, och att företaget sagt att man INTE vill ha något med Arbetsförmedlingen/liknande att göra.

Dom kan aldrig kräva namn på ett företag man själv hittat för en intervju.

Sen kan man varva det med att säga att man är lite förkyld nästa möte, och låta det rulla på så några månader. Sen kan man komma på nåt nytt!

Hur blir det med aktivitetsrapporteringen i ditt beskrivna fall?
Citera
2023-01-18, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chippolinen
Hur blir det med aktivitetsrapporteringen i ditt beskrivna fall?

Det är väl bara att rapportera in sökta jobb som vanligt en gång i månaden till Arbetsförmedlingen? Nu verkar det inte som att jag ska in i Rusta&Matcha tramset ändå.

Men jag har, och kommer bara rapportera en gång i månaden vilka jobb jag sökt till Arbetsförmedlingen.

Det finns inget krav på att man måste uppge alla jobb man "sökt" , utan det finns en minimigräns, tror det är mellan 8-10 sökta jobb man minst måste deklarera varje månad om jag inte minns fel. Jag hittar alltid på 15-20 jobb som jag "sökt" och skickar in.

Har mer eller mindre lämnat samma lista i 11 Månader nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in