Citat:
Ursprungligen postat av
kimdah2002
Jag tror att ICA handlaren hade tagit tag i det och pratat med sina anställda om det och hade det upprepats hade dom fått en varning och så småningom vid upprepade händelser hade dom fått sparken. Precis på samma sätt som en jobbcoach på rusta och matcha hade gjort.
Problemet i ditt fall är ju att du förutsätter att det kommer att hända och att man skall förebygga det på något oklart sätt. Du kan inte använda något som inte inträffat för att slippa delta i en frivillig åtgärd. Säg bara nej tack jag vill inte delta i rusta och matcha jag klarar jobbsökandet bättre på egen hand, hur svårt är det istället för att komma med dåliga ursäkter...
Jag ska stå till arbetsmarknadens förfogande, få ut min ersättning och kräva trygghet, vördnad och gehör från blufföretagen (leverantören)
Jag förutsätter inte att jag kommer råka ut för diskriminering, hot och trakasserier. Jag är säker på att jag kommer utsättas för diskriminering, hot och trakasserier, för redan dag ett hos jobbcoachen kommer jag påstå att detta ägt rum, och lägga fram att jag vill delta på distans.
Går dom inte med på det, tar man det till JO/JK/DO, handläggare på AMS, facket och RFSU och berättar att man blivit utsatt för hot, våld och diskriminering.
Frågar dom efter gärningsman vågar man inte namnge någon, eftersom dom hotat med döden om man anmäler, det kan vara både klienter/deltagare men också anställda hos leverantören som uttalat hoten, och ofredat sexuellt.
Övergreppen skedde såklart på toaletter, i leverantörens lokaler där övervakning är förbjuden, så att inget jag påstår kan motbevisas!
Sen kan man krydda lite extra genom att säga att man stött på jobbcoachen privat på stan och att denne då betett sig olämpligt och obehagligt.
Föreslår dom då ett byte, vägrar man detta och hänvisar till diskriminering, och att man är stolt homosexuell jude.
Kan vara nyttigt för dom här bluffbolagen att någon rör om i grytan lite för dom.