Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Jag hatar alla idealister som låtsas som att det inte ska spela någon roll med alkohol eller droger. Det spelar roll, folk kan bli som förbytta, då gäller inte rimliga regler om respekt och jämställdhet, då gäller muskelmakt. Om man inte är med på det så ska man inte dricka sprit och vara med andra som druckit sprit, hur svårt kan det vara.
Värsta jag vet, feminister som lever i en låtsasvärld "man ska kunna vara toppsnygg tjej och superfull på stan utan att det händer något". Vakna upp ur din dröm. I så fall måste man förbjuda sprit. Hur kul är det.
Utopi är bra eftersträva men inte genom kaffetjafs på ledarkolumner.
Jag tycker det är självklart att man ska vara befriad från utnyttjande även som full, ska sitta så djupt förankrat i var persons norm att man är extra försiktig om situationen är svårtolkad.
En full person är tyvärr allt annat än eftertänksam och kan bete sig som ett riktigt as även om han är exemplariskt moralisk som nykter vilket gör det till High Chaparral av missförstånd.
Har varit med tjejer som är helt med men dagen efter fått ångest då de egentligen var i relation. Den ångesten kan säkert övergå till ilska om man som partner beter sig det minsta plumpt, som sen obefogat blir ett rättsfall för att tjejen ska skylla ifrån sig.
Man tar en risk om man blir full, går inte komma bort från. 99/100 där ute är respektfulla och ser till att consens finns men den här debatten handlar om sista 1% som inte bryr sig, de kommer aldrig bry sig oavsett vad media / rättsväsendet babblar om.
Bättre ge riktlinjer och utbilda folk i tydliga signaler för ja och nej så det inte går att misstolka. Kan en person inte gå = nej. Gör personen inte aktiva handlingar tillbaka, som tex kysser tillbaka eller rör på killens kropp uppmuntrande = nej. Är hon i beroendeställning (behöver hjälp med något) = nej.
Är hon ledsen/arg = nej
Gör en nationell informationsfilm och hamra alla kanaler ett år så löser man mer än tragiskt kärringprat i media eller orättvisa rättsprocesser där ord står mot ord