2023-01-02, 20:06
Medlem
MrEarnests avatar
Härom dagen kunde vi läsa i bl a Expressen att Elisabeth Höglund, ni vet den där fossilen som kommer att behöva slutförvaras bredvid svenskt kärnbränsle när det är dags, gjorde ett utspel mot Jenny Strömstedt. Utspelet gällde huruvida Jenny Strömstedt själv var medskyldig till att hon nästan blev våldtagen vid ett tillfälle. Enligt Höglund så var hon själv en bidragande orsak till detta eftersom hon, vid våldtäktstillfället, var berusad.

Ok.

Hur tänker Höglund? Är det alltid berusade kvinnors fel att de blir våldtagna? Eller vad?

Vad anser panelen? Högt som lågt.

Om Höglund själv blev våldtagen, skulle det gå att använda samma typ av argumentation och hävda att det var hennes fel eftersom hon var kvinna vid tillfället för våldtäkten?
Citera
2023-01-02, 20:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Höglund menade att de bägge var berusade och att Strömstedt givit medtycke till att det skulle bli knulla. Nu blev det ju inget för det hände inget. Så kanske meningen var mer att Strömstedt gjorde en poäng av att nästan blivit våldtagen. Så enligt Höglund dubbelfel av Strömstedt. Att först dricka sig redlös och sedan heller alltså inte sagt tydligt nej till snubben.

Sedan eftersom det var Strömstedt så var det ju väldigt viktigt att det var en svensk vit snubbe. Förvånande att hon inte la till att hon sett honom på SD-listor och därmed mindes det här.
Citera
2023-01-02, 20:33
Medlem
MyJustices avatar
Spännande kändisbråk .
De behöver sin dagliga dos uppmärksamhet
Citera
2023-01-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest
Härom dagen kunde vi läsa i bl a Expressen att Elisabeth Höglund, ni vet den där fossilen som kommer att behöva slutförvaras bredvid svenskt kärnbränsle när det är dags, gjorde ett utspel mot Jenny Strömstedt. Utspelet gällde huruvida Jenny Strömstedt själv var medskyldig till att hon nästan blev våldtagen vid ett tillfälle. Enligt Höglund så var hon själv en bidragande orsak till detta eftersom hon, vid våldtäktstillfället, var berusad.

Ok.

Hur tänker Höglund? Är det alltid berusade kvinnors fel att de blir våldtagna? Eller vad?

Om Höglund själv blev våldtagen, skulle det gå att använda samma typ av argumentation och hävda att det var hennes fel eftersom hon var kvinna vid tillfället för våldtäkten?

Jag tycker Elisabeth har helt rätt i sak. Kvinnor har reducerats till att vara oskyldiga små lamm i den här debatten. Man talar aldrig om någons egna ansvar i media.

Det är samma med våldtäkter. Jag läste för något år sedan att uppemot 60% av alla våldtäkter som anmäls är återkommande offer. Dvs, samma kvinna anmäler igen och igen och igen. De dras till fel man men ingen, inte ens deras egna vänner säger "Ursäkta men lilla du, du kanske ska öppna ögonen och sluta tänka med fittan. Du träffar fel man hela tiden, inser du inte det?"
Detta är vad moderna och framgångsrika kvinnor naturligtvis förstår. Det är därför du alltid hittar kvinnor i marginalen när det handlar om våldtäkter.

Alla med döttrar gör naturligtvis det och vi vet att vi tar snacket på våra middagsbord men i Media ska kvinnor vara fria änglar att i princip vifta med fittan på fest och om någon råkar snudda vid den så är det en kriminell våldtäckts nazist i princip.

Kvinnor måste få ta mer ansvar.
Citera
2023-01-02, 21:21
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Jenny är ju en typisk nazifeministisk pk idiot så att hon ljuger om våldtäkter är ju givet. Inget den kvinnan säger någonsin kan tas på allvar.
Citera
2023-01-02, 21:28
Medlem
Jonipoons avatar
Höglund är visserligen en gammal hagga men hon lever i verkligheten. Moderna kvinnor har växt upp i den falska tron att världen är riskfri plats där man kan bete sig hur som helst utan att någonsin bära ansvaret för det, samt att alla problem går att lösa genom samtal och "rätt uppfostran". Det stämmer inte, världen är en farlig plats och sårbara kvinnor kommer alltid att råka ut för svin till män. Det spelar ingen roll hur många av oss andra män som pratar om det och säger till andra män att bete sig, för de som verkligen vill våldta kommer att göra det oavsett om de ser en möjlighet.

Det vore samma sak som att jag beger mig ut full och ensam sent på kvällen på en mörk bakgata efter krogen och plötsligt blir rånad. Jag är inte så korkad att jag utsätter mig för något sådant.
Citera
2023-01-02, 21:41
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Det vore samma sak som att jag beger mig ut full och ensam sent på kvällen på en mörk bakgata efter krogen och plötsligt blir rånad. Jag är inte så korkad att jag utsätter mig för något sådant.
Precis, det är jämförbart. Ingen skulle påstå att det var ditt eget fel att du blev överfallen.
Citera
2023-01-02, 21:44
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Skönt med lite gammal klassiskt sunt förnuft.
Tack Bettan!

Håller helt med och motparten fördömer men har ingen riktig poäng att komma med.

Lär din dotter att inte lita på vem som helst.

Och flörta inte på skoj.
Citera
2023-01-02, 21:47
Medlem
Mycket bra text tycker jag, så jävla rätt hon har. Hon är så gammal att hon skiter i att hon nu är cancelled
Citera
2023-01-02, 21:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombidetektiv
Mycket bra text tycker jag, så jävla rätt hon har. Hon är så gammal att hon skiter i att hon nu är cancelled

Texten som Höglund skrivit finns här för den som vill läsa den: https://elisabethoglund.se/blogg/nu-ar-jag-trott-pa-alla-kvinnor-som-ska-bekanna-att-de-har-utsatts-for-sexuella-overgrepp-i-ungdomen -vem-f-n-utsatte-sig-inte-for-risker-nar-man-var-ung-och-dum/
Citera
2023-01-02, 21:51
Medlem
0Z8Ss avatar
Detta kommer enbart göra att feminism vinner ännu mer mark i den svenska offentligheten. Kvinnorna äger sociala media, närmast alla av yngre generationer (millennie- och y generationen) använder social media, närmast alla kvinnor som är någorlunda aktiva på sociala medier är om inte aktiva själva så åtminstone sympatiskt inställda till feminismen, om några år när vår generation och yngre ersätter äldre generationer i regering, riksstad, myndigheter, institutioner osv är det vi tycker är hälsosamt ifrågasättande av gängse feministisk narrativ ett minne blott.
Dessa typer av inlägg i debatten eldar bara på feministernas existensberättigande enligt dem själva.
Citera
2023-01-02, 21:54
Medlem
Leavy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest

Ok.

Vad i helsike lever denna kvinna i för tid, själv är jag 64 år och tycker att vemsom helst får dricka sig medvetslös, Men att lägga sig med någon som är medvetslös är våldtäkt och hör hemma på 40 talet. Ingen ska kunna utöva någon som helst sexuell kontakt. Vilka vidriga åsikter och dessa skall komma från en kvinna. Lås in Elisabeth också det är övergrepp i sig att ge uttryck för en så föråldrad kvinnosyn, en sådan föråldrad manssyn, fullständigt avskyvärt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in