2023-01-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Tack! Ska kanske tillägga att jag tycker att Sandra visar upp en självdistans som kanske vid första anblick är lite svår att förstå sig på, men jag har inte uppfattningen att hon skulle vara en bortskämd primadonna som lever ett prinsesseliv utan markkontakt. Men vet också hur själadödande smpbarnsrelaterad sömnbrist kan vara i längden, och väldigt svår att ha självdistans till. Svårt att orka skriva bra eller vara trevlig då.

Ett exempel på rolig självdistans i dagens insta-story: länk till dagens blogginlägg med en liten textkommentar: ”dålig stämning i kommentarerna som vanligt nuförtiden, men det är alltid så när det är dåligt väder. OBS: sant!” 🙂
Mmm det är alltid andra som bringar dålig stämning. Själv är Sandra ett solsken och bara ärlig you guys! Som dagen efter valet när hon godkände väldigt elaka svarskommentarer mot en tjej som försökte förklara varför hon röstat M.
Citera
2023-01-03, 18:26
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Kanske den utåt uppvisade nonchalanta inställningen till graviditeten och modersrollen kommer från ett svar hon gav en läsare som undrade om det var planerat: "jag knullade med min kille"
Fast alltså... det är en sjukt privat fråga? Jag fick den av en kollega som jag inte hade en supernära relation med när jag var gravid med första och blev helt ställd över hur man ens kommer på att fråga något sådant till någon man inte står väldigt nära. Hade det inte varit någon jag behövde ha en god relation till i fortsättningen hade jag nog också bitit ifrån lite.

Med det sagt tycker jag att Sandra gott kunde unna sig att dra ner till några inlägg/vecka och då skriva mer genomarbetat. Ibland känns det väldigt upprepande. Men å andra sidan, så var föräldraledigheterna. Och de flestas vardagsliv, ändå.
Citera
2023-01-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Fast alltså... det är en sjukt privat fråga? Jag fick den av en kollega som jag inte hade en supernära relation med när jag var gravid med första och blev helt ställd över hur man ens kommer på att fråga något sådant till någon man inte står väldigt nära. Hade det inte varit någon jag behövde ha en god relation till i fortsättningen hade jag nog också bitit ifrån lite.

Med det sagt tycker jag att Sandra gott kunde unna sig att dra ner till några inlägg/vecka och då skriva mer genomarbetat. Ibland känns det väldigt upprepande. Men å andra sidan, så var föräldraledigheterna. Och de flestas vardagsliv, ändå.

Herregud, det är väl en otroligt opersonlig fråga. Helt oproblematisk. Typ som att fråga om man gillar kaffe eller te. Jag tog verkligen inte illa upp och ingen av mina barn var planerade.
Citera
2023-01-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Herregud, det är väl en otroligt opersonlig fråga. Helt oproblematisk. Typ som att fråga om man gillar kaffe eller te. Jag tog verkligen inte illa upp och ingen av mina barn var planerade.

Jag förstår inte heller varför det är så känsligt? Förstår att man inte vill ha frågor om barn om man inte kan få barn men annars varför är det så farligt? Jag tycker det är trevligt om en kollega är intresserad och vågar fråga något annat än ”vad har du i din matlåda?”. Men det är väl bara såna frågor som är okej utan att någon blir kränkt. Off tonic men tycker inte det är befogat av Sandra att snäsa ifrån. Hon livnär sig ju på att folk ska vara intresserade av hennes liv. Då kan hon ju inte bli sur om någon är just intresserad av hennes liv.
Citera
2023-01-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Mmm det är alltid andra som bringar dålig stämning. Själv är Sandra ett solsken och bara ärlig you guys! Som dagen efter valet när hon godkände väldigt elaka svarskommentarer mot en tjej som försökte förklara varför hon röstat M.

Det är hennes blogg, hon får väl vara precis hur partisk och enögd hon vill? Finns liksom inte något public service-uppdrag där alla måste få komma till tals och klaga? Jag tycker det är uppfriskande med någon som kör sitt race och inte alltid gillar med läsare som klagar.

Hon har upprepat många gånger senaste året att hon fortfarande älskar att blogga och kanske framför allt projektet som sådant, att ha ett helt vuxenliv dokumenterat, men nej så är det alltså inte alls enligt bedömarna här.
Citera
2023-01-03, 20:50
Medlem
Förlåt men vad tröttsam ursäkten ”det här är Flashback” är. Den som tycker det är fritt fram att vara ett asshole bara för att andra är det kommer aldrig att vinna min respekt. Jag skulle få ont i magen av att skriva kommentarer av det slag som vissa här verkar göra utan en tillstymmelse till självreflektion.

Det ni skriver i forum som dessa kan läsas av ALLA för ALLTID. Det kan vara bra att ha i åtanke innan man postar nedsättande omdömen om ett litet barns utseende eller vilda spekulationer om trasiga relationer till äldre släktingar.
Citera
2023-01-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Det är hennes blogg, hon får väl vara precis hur partisk och enögd hon vill? Finns liksom inte något public service-uppdrag där alla måste få komma till tals och klaga? Jag tycker det är uppfriskande med någon som kör sitt race och inte alltid gillar med läsare som klagar.

Hon har upprepat många gånger senaste året att hon fortfarande älskar att blogga och kanske framför allt projektet som sådant, att ha ett helt vuxenliv dokumenterat, men nej så är det alltså inte alls enligt bedömarna här.

Jag eftersöker inte public service hos Sandra Beijer. Jag påpekade att hon gärna klagar på andras ton och så gav jag exempel på när hon själv startade ett drev mot en trevlig läsare av ingen annan anledning än att hon kände för att vara elak. Följande dag hade hon raderat hela den 'uppfriskande' tråden Hon gör absolut som hon vill på sin blogg, jag håller med dig.
Citera
2023-01-03, 23:54
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenpersilja
Förlåt men vad tröttsam ursäkten ”det här är Flashback” är. Den som tycker det är fritt fram att vara ett asshole bara för att andra är det kommer aldrig att vinna min respekt. Jag skulle få ont i magen av att skriva kommentarer av det slag som vissa här verkar göra utan en tillstymmelse till självreflektion.

Det ni skriver i forum som dessa kan läsas av ALLA för ALLTID. Det kan vara bra att ha i åtanke innan man postar nedsättande omdömen om ett litet barns utseende eller vilda spekulationer om trasiga relationer till äldre släktingar.

Okej, då vet vi.

Själv tycker jag att det är mer tröttsamt att du postar om och om igen om hur illa du tycker om diskussionerna här inne. Du kanske ska bidra med något annat själv istället för att leka holier than thou.
Bara ett tips.
Citera
2023-01-04, 06:20
Medlem
kaktusplastiks avatar
Får man kritisera hennes grammatik eller är det också helt förfärligt att göra?

Citat:
Det var de jag hade hämtat ut hos skomakaren. Sydde in dom i vaden för att få dom riktigt snortajta.

Hon skrev i något kommentarsfält att hon fick lära sig ”dom” i skolan. Men kör hellre på dom genomgående i så fall? Det blir bättre flyt än massa felplacerade de.
Citera
2023-01-04, 06:42
Medlem
Man får ju uppenbarligen inte skriva skvaller/kritik om SB i tråden eftersom det finns ett gäng "moderatorer" som bråkar då.

Men jag tycker i alla fall att det är mycket märkligt att SB skriver att hon blev sjuk dagen innan de skulle åka till Borås och sen frisk dagen efter Björn kom hem. Det var ju en väldigt lämplig sjukdom såas om en inte ville åka till Borås men ändå gå på fest och ta lustgas själv när ens sambo var tillbaka. Källa: SBs blogg.
Citera
2023-01-04, 07:11
Medlem
Hon ”får” självklart skriva vad hon vill och vara otrevlig men det känns lite konstigt när hon är beroende av att folk läser bloggen och är intresserade av hennes liv. Grova personangrepp är såklart inte ok i kommentarsfältet på bloggen men när någon ställer frågor och visar intresse för hennes liv eller har en annan politiskt åsikt än henne själv är det kanske inte så smart eller trevligt av henne henne att gå till attack och vara onödigt otrevligt. Det är ju själva konceptet med att blogga att utomstående faktiskt vill läsa och visar intresse. Hon kan ju faktisk välja att inte blogga.
Citera
2023-01-04, 07:20
Medlem
Att fråga om ett barn är planerat kan ju en del ta illa upp av, ingen direkt oförskämd fråga men förstår att det är känsligt. Förstår samtidigt att personer undrar (särskilt med tanke på deras livssituation med kort tid tillsammans och de bodde ej tillsammans). Om frågan är för privat för S hade hon kunnat välja att inte besvara den alls, ta bort frågan. Inte ge ett otrevligt svar. Hon. Är ju rutinerad bloggare och borde ha fått andra mer privata och konstiga frågor genom åren. Sköt det lite snyggare liksom. Tror inte personen som frågade gjorde det för att vara oförskämd, även om det kanske var lite för närgånget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in