2023-01-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag vill bara föra till protokollet, eftersom det var jag som nämnde det först, att jag aldrig SPEKULERADE i funktionsvariation.
Jag skrev bara att jag tycker att barnet har ett drag av DS över sig (det är något med ögonen som är lite sneda) men med det inte sagt att jag faktiskt tror att han har det.
Det kanske var okänsligt av mig, men jag förutsätter liksom att de som hänger i denna tråden vet att detta är FB och att det är otroligt högt i tak härinne.

Men antar att man, om man blir sekundärkränkt känner att det är enklast att skylla på att alla bara är aaavuundsjuukaaa på Sandras liv.

Folk verkar förväxla denna tråd med Sandras kommentarsfält i bloggen. Där håller man förhoppningsvis en god ton. S behöver ju inte läsa på Flashback om hon inte vill men kommentarerna i sin blogg behöver hon förstås läsa igenom för att godkänna. Här skriver man vad man vill och spekulerar helt fritt. Finns inga regler på Flashback även om vissa verkar försöka kontrollera den här tråden av någon anledning.
Citera
2023-01-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Konflikt om vadå?

Bra om hennes bekanta inte är här och tjallar, det är ju ett jävla sätt.

Sandra vill inte umgås med/besöka Björns familj. Naturligtvis är det trist, men han kan ju ta D och åka dit på egen hand.
Citera
2023-01-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag vill bara föra till protokollet, eftersom det var jag som nämnde det först, att jag aldrig SPEKULERADE i funktionsvariation.
Jag skrev bara att jag tycker att barnet har ett drag av DS över sig (det är något med ögonen som är lite sneda) men med det inte sagt att jag faktiskt tror att han har det.
Det kanske var okänsligt av mig, men jag förutsätter liksom att de som hänger i denna tråden vet att detta är FB och att det är otroligt högt i tak härinne.

Men antar att man, om man blir sekundärkränkt känner att det är enklast att skylla på att alla bara är aaavuundsjuukaaa på Sandras liv.

Jag har tänkt samma tanke så du är inte ensam om detta!
Är det bara jag som är innerligt trött på hennes gnällande om föräldrarollen? Det är INTE synd om dig / henne! Kanske den utåt uppvisade nonchalanta inställningen till graviditeten och modersrollen kommer från ett svar hon gav en läsare som undrade om det var planerat: "jag knullade med min kille". Pinsamt svar med tanke på åldern. Eftersom dom medvetet valt inte använda preventivmedel så är resultatet icke oväntat. Anar att hennes tonårsstil ( både mentalt och stil mässigt) fått sig en rejäl törn av behöva bli vuxen och snart 40.
Det är i detta hon inte känner sig hemma, anar jag.
Att hon egentligen ger högaktningsfullt fan i bloggen är ju helt uppenbart. Den är bara den primära inkomstkälla. Så gott som varje inlägg innehåller ju reklamlänkar.
Det är väl bara för henne som för de flesta bloggare att inse att de har framtiden långt bakom sig.jag
Citera
2023-01-03, 14:49
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Det är helt enkelt ett gött tidsfördriv.
Låt en kvinna få skvallra för bövelen!
Jag älskar också skvaller och skitsnack, det ÄR kul! Menade bara att det blir en låg nivå emellanåt som känns lika givande som klassikern "hon tar den i tvåan har jag hört!". Känns roligare för mig att diskutera t.ex. Sandras kängor till vissa blogg-kompisar, snarare än en mycket långsökt spekulation om att B:s mamma aldrig har synts till i bloggen och därför hatar de varandra. Lite verklighetsförankring roar mig mer än totala fantasier (som man så klart får se här på flashback, ofta, men sedan är väl det fina att man kan få ha sina åsikter om det också)...

Jag ser gärna mer snaskigt om att B:s familj avskyr Sandra om det nu är någon som har hört det från en väns vän eller så. Men en hint om varför vore i så fall intressant. Gillar de inte Sandras kändisskap? Är hon bossig mot B? Tycker de hon "stal" B från Göteborg? Orkar hon inte besöka dem så mycket som de vill? Jag har alltid bara tänkt att hans familj inte har något intresse av att vara med i sociala medier utan är mer privata av sig.
Citera
2023-01-03, 15:18
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Det här att Bs föräldrar har en beef med Sandra känns som en teori som har blivit en trådsanning. Björn kanske har en crappy relation till sina föräldrar? De kanske är fullblodsalkoholister? De kanske är totala idioter? Han kanske bara skonar Sandra och Didrik från att behöva tillbringa tid med dem?
Citera
2023-01-03, 15:28
Medlem
Jag har från säkra källor att det är Sandra som inte vill åka dit och inte träffa dem mer än nödvändigt. Men jag vill inte hänga ut den person nära B som sagt detta till mig och därför blir det också luddig info. Såg nu att hon också uppgivit i kommentarerna att B och D var sjuka så det blir ju perfekt ursäkt för att de inte åkte på familjebesök.
Citera
2023-01-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Jag håller med. Jag är både snyggare, smartare, roligare än Sandra. Ligger antagligen 100% oftare också. Jag gillar att skvallra och snacka skit. Det betyder inte att jag är 1. Avundsjuk eller 2. Vill att Sandras liv ska gå i spillror.
Det är helt enkelt ett gött tidsfördriv.
Låt en kvinna få skvallra för bövelen!

Exakt! Folk som gillar skvaller om kända personer är inte avundsjuka per automatik, snarare nyfikna och gillar tidsfördrivet 😀
Citera
2023-01-03, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Det här att Bs föräldrar har en beef med Sandra känns som en teori som har blivit en trådsanning. Björn kanske har en crappy relation till sina föräldrar? De kanske är fullblodsalkoholister? De kanske är totala idioter? Han kanske bara skonar Sandra och Didrik från att behöva tillbringa tid med dem?

Det är ju såklart möjligt.. men mamman verkar ju till synes högst normal
Citera
2023-01-03, 15:35
Medlem
Känns ganska uppenbart att hon hatar att blogga och föraktar sina läsare. Bloggen är endast en inkomstkälla för henne numera. Hon har ofta en ganska dryg ton i sina inlägg och kommentarer.
Citera
2023-01-03, 15:52
Medlem
flygarnss avatar
Men B var ju i Göteborg innan nyår, och det var väl då som dom skulle vara till Borås tillsammans för att träffa Bs familj vid jul?
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Jag har från säkra källor att det är Sandra som inte vill åka dit och inte träffa dem mer än nödvändigt. Men jag vill inte hänga ut den person nära B som sagt detta till mig och därför blir det också luddig info. Såg nu att hon också uppgivit i kommentarerna att B och D var sjuka så det blir ju perfekt ursäkt för att de inte åkte på familjebesök.
Citera
2023-01-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth

Vad beror det på då? Kan du avslöja något mer? Snälla…?
Citera
2023-01-03, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Vill bara inflika att jag tycker Sandras blogg verkligen har hittat formen igen sen hon kom tillbaka till Sthlm. Bra mix av inlägg och både roligt och ärligt skriven. När Sandra är som bäst är hon fortfarande en av Sveriges bästa bloggare. Inget snack om saken.

Håller med. Jag var en som klagade förut. Tycker bloggen har varit mycket läsvärd senaste tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in