2022-06-25, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Dagens inlägg med BARA bäbisbilder var för jävla trist alltså.

JAAA sånt värdelöst inlägg verkligen? Fröken ”det ska inte bli en mammablogg!!” har verkligen gett upp den saken
Citera
2022-06-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartlette
JAAA sånt värdelöst inlägg verkligen? Fröken ”det ska inte bli en mammablogg!!” har verkligen gett upp den saken

Ja helt värdelöst inlägg, ett av de sämsta i bloggens historia. Sedan undrar jag också vad Didrik kommer tycka om detta inlägg när han blivit tonåring.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-06-25 kl. 11:50.
Citera
2022-06-25, 12:49
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Fast om man ska vara krass är väl kanske inte dagens outfit-bilder (eller för all del klädsel under tidigare valfri högtid/födelsedag) heller nån höjdare, liksom dessa återkommande bokrecensioner, enligt mig i alla fall. ”Det bästa som hänt er” upplever jag mest anspelar på S eget sätt att uttrycka sig och försköna tillvaron, som några anhängare ur den yngre generationen tagit till sig och nästan anammar till punkt och pricka rent språkligt.

Känner väl personligen att jag mest följer henne av ren vana numera, i synnerhet som så stort fokus alltjämnt ligger på intaget av diverse alkoholdrycker. Skulle hellre vilja veta mer om henne som person, uppskattar t.ex. mer djupgående reflektioner såväl som frågor och svar, om relationen med B är så lycklig som den många gånger framstår på ytan o.s.v. Finns säkert annat som försiggår på hennes inre plan och många med mig skulle se som betydligt mer intressant läsning.

Känns många gånger som att hon och jag är ungdomsvänner från tidigt 00-tal som bitvis vuxit ifrån varandra. Trots småbarnsmammor bägge två är det i övrigt så många saker jag inte längre kan relatera till, såsom sönderblonderat, torrt och stripigt hår (som många av någon outgrundlig anledning hyllat de senaste månaderna!), selfies tagna med halvöppen mun (eller som tidigare påpekat i denna tråd: den omfattande problematiken med tänderna som inte tycks förmögna att hålla käften stängd), denna ständigt höga (dagliga??) alkoholkonsumtion (ja, det är för mig en ordentlig orosfaktor; medveten om att det framgått nu), primitivt köttätande m.m.

Sedan är jag väldigt inredningsintresserad vilket jag givetvis inte delar med precis samtliga av hennes övriga läsare, men följer personligen hellre lägenhetens yttre förvandling än mycket av det som hon skriver om i dagsläget.
Senast redigerad av DerStiefelknecht 2022-06-25 kl. 12:52.
Citera
2022-06-25, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerStiefelknecht
Fast om man ska vara krass är väl kanske inte dagens outfit-bilder (eller för all del klädsel under tidigare valfri högtid/födelsedag) heller nån höjdare, liksom dessa återkommande bokrecensioner, enligt mig i alla fall. ”Det bästa som hänt er” upplever jag mest anspelar på S eget sätt att uttrycka sig och försköna tillvaron, som några anhängare ur den yngre generationen tagit till sig och nästan anammar till punkt och pricka rent språkligt.

Känner väl personligen att jag mest följer henne av ren vana numera, i synnerhet som så stort fokus alltjämnt ligger på intaget av diverse alkoholdrycker. Skulle hellre vilja veta mer om henne som person, uppskattar t.ex. mer djupgående reflektioner såväl som frågor och svar, om relationen med B är så lycklig som den många gånger framstår på ytan o.s.v. Finns säkert annat som försiggår på hennes inre plan och många med mig skulle se som betydligt mer intressant läsning.

Känns många gånger som att hon och jag är ungdomsvänner från tidigt 00-tal som bitvis vuxit ifrån varandra. Trots småbarnsmammor bägge två är det i övrigt så många saker jag inte längre kan relatera till, såsom sönderblonderat, torrt och stripigt hår (som många av någon outgrundlig anledning hyllat de senaste månaderna!), selfies tagna med halvöppen mun (eller som tidigare påpekat i denna tråd: den omfattande problematiken med tänderna som inte tycks förmögna att hålla käften stängd), denna ständigt höga (dagliga??) alkoholkonsumtion (ja, det är för mig en ordentlig orosfaktor; medveten om att det framgått nu), primitivt köttätande m.m.

Sedan är jag väldigt inredningsintresserad vilket jag givetvis inte delar med precis samtliga av hennes övriga läsare, men följer personligen hellre lägenhetens yttre förvandling än mycket av det som hon skriver om i dagsläget.

Håller helt med, dessa ständiga inlägg med outfit-bilder fotade i spegeln är inte precis av hög kvalitet.
Jag hade också uppskattat att få ta del av mer djupgående reflektioner.
Citera
2022-06-25, 14:39
Medlem
Att det är midsommardagen och ingen annan publicerar någonting en dag som denna kanske är lite förmildrande omständighet. Hon, och många andra, har ju ett strikt schema över hur ofta och när hon publicerar, klart det blir en del utfyllnad om man lever det lilla livet med sin bebis i något sommarhus. Finns liksom inte så mycket yttre stimulans, men hon håller flödet igång
Citera
2022-06-25, 16:04
Medlem
Är det fler än jag som tyckte det var ganska... speciellt att Tv4 kallar Sandras serie för succéserie? Vad grundar de det på? Är det så många som tittar?
Citera
2022-06-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Att det är midsommardagen och ingen annan publicerar någonting en dag som denna kanske är lite förmildrande omständighet. Hon, och många andra, har ju ett strikt schema över hur ofta och när hon publicerar, klart det blir en del utfyllnad om man lever det lilla livet med sin bebis i något sommarhus. Finns liksom inte så mycket yttre stimulans, men hon håller flödet igång

Men ändå, så liten arbetsinsats att posta dessa FaceTime-skärmbilder i relation till den ganska stora summa pengar hon ändå faktiskt tjänar på bloggen. Jag tycker även hennes outfit-bilder är slarvigt gjorda, hon hade kunnat göra bättre än mirror-selfies. Men det är klart, spegel-selfies är otroligt enkelt att få till.
Citera
2022-06-25, 16:36
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flurksla
Är det fler än jag som tyckte det var ganska... speciellt att Tv4 kallar Sandras serie för succéserie? Vad grundar de det på? Är det så många som tittar?
Ja, även jag reagerade på den formuleringen. Var själv inget fan av serien överhuvudtaget (är dock 35 + och sannolikt utanför hennes målgrupp så sett) men blev inte alls berörd av storyn även om jag ändå valde att se samtliga avsnitt till slut. De stora tidningarna har väl gett skapliga recensioner, dock, liksom säkerligen recensenter med för ändamålet viktiga namn. Vissa av dessa föreställer jag mig är rätt i mediesfären på olika sätt och då hyllas varenda fotsteg de tar, mer eller mindre. Hon är väl ingen rasistnazist-abortmotståndare eller antivaxxer etc som annars skulle röra om i grytan, utan passerar väl i de flesta offentliga led så att säga.
Citera
2022-06-26, 08:26
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flurksla

Sa de det? Har inget svar på frågan i sig men tog mig igenom serien med nöd och näppe.
Tycker den var rättså intetsägande. Det hände ju liksom INGENTING? Jag gillar Oscar Zia så sett men tyckte han var helt fel i rollen som destruktiv bad guy. Skittöntigt att de ska peta in små pulverpåsar och lustgassifoner här och var för att drogromantisera lite lagom coolt med.
Tyckte serien var tunn och platt genomgående även om den väl blev något bättre på slutet.
Finns oerhört mycket bättre serier som rör den tiden i livet imo. Det här kändes väldigt nischat till just övre medelklassungar i Stockholms innerstad och därtill rätt trist handling som sagt.
Men det verkar ju vara lite ankdamm uppe i huvudstaden och gott om inbördes beundran i den så är väl just de personerna som tycker detta bör benämnas som en succé.🤷🏼‍♀️
Citera
2022-06-26, 13:06
Medlem
Så som Sandra framställer det så är hennes relation med Björn den mest perfekta romantiska relationen det går att ha. Hon hade till och med på sig björn-strumpor på hans namnsdag och namnsdagspresenterna han fick var givetvis dyra, såsom hotellnatt i Frankrike och årsprenumeration på en tidskrift. Undrar varför hon har behov av att framställa allt så perfekt? Jag känner själv att jag jämför min egen relation med hennes relation och känner som om jag inte har det lika perfekt och bra som henne. Björn tycks vara den perfekte mannen, utan fel och brister.
Citera
2022-06-26, 13:42
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Så som Sandra framställer det så är hennes relation med Björn den mest perfekta romantiska relationen det går att ha. Hon hade till och med på sig björn-strumpor på hans namnsdag och namnsdagspresenterna han fick var givetvis dyra, såsom hotellnatt i Frankrike och årsprenumeration på en tidskrift. Undrar varför hon har behov av att framställa allt så perfekt? Jag känner själv att jag jämför min egen relation med hennes relation och känner som om jag inte har det lika perfekt och bra som henne. Björn tycks vara den perfekte mannen, utan fel och brister.

Sådär har hon framställt alla sina killar. De andra har ju senare visat sig vara rötägg av osedvanlig kaliber som bedragit och gaslightat henne järnet.
Säger inte att Björn är sådan (han verkar stabilare än hennes tidigare imo) men nog har det visat sig både en och tre ggr att hennes perfekta killar är långt ifrån perfekta.
Tror hon har ett enormt behov av att romantisera och rosenskimra så att det blir lite väl för killarna ifråga också. Verkligheten och vardagen kan ju inte vara romcom hela tiden, skulle bli galen på det.

Och vem fan ger bort presenter för tusentals kronor på namnsdagen? Aldrig hört talas om att man gör så?
Citera
2022-06-26, 14:57
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Håller med till fullo, det kunde varit jag som skrivit det där. Reagerade också på namnsdagspresenterna. Mig veterligen uppmärksammar folk i gemen inte ens en namnsdag medan Sandra tar det till helt gigantiska proportioner. Av min snubbe fick jag inte ens present på födelsedagen, vilket blir närmast makabert när man jämför. Vore intressant att få vara flugan på väggen under en hel vecka i deras tillvaro. Vet att jag ställt den frågan här vid ett flertal tillfällen: nå, är Björn rentav den perfekte mannen? Var tror ni? Med mina mått är han iaf en tiopoängare rent utseendemässigt (med undantag för den där hissbilden med Stig Helmer-frisyr för en tid sedan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in