Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-04, 07:33
  #2461
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Hon ”får” självklart skriva vad hon vill och vara otrevlig men det känns lite konstigt när hon är beroende av att folk läser bloggen och är intresserade av hennes liv. Grova personangrepp är såklart inte ok i kommentarsfältet på bloggen men när någon ställer frågor och visar intresse för hennes liv eller har en annan politiskt åsikt än henne själv är det kanske inte så smart eller trevligt av henne henne att gå till attack och vara onödigt otrevligt. Det är ju själva konceptet med att blogga att utomstående faktiskt vill läsa och visar intresse. Hon kan ju faktisk välja att inte blogga.

Håller med. När hon lagade mycket mat var det flera som skrev: ”hade älskat om du gjort en kokbok!”. De fick snäsiga svar tillbaka om att hon absolut inte ville göra en kokbok. Wtf? Man kan ju säga saker på olika sätt. Hon väljer ofta att inte tacka för komplimanger och svara så kort och uttråkat hon bara kan. På sistone kryddat med en, ibland passivt aggressiv, kram.
Citera
2023-01-04, 08:01
  #2462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Tack! Ska kanske tillägga att jag tycker att Sandra visar upp en självdistans som kanske vid första anblick är lite svår att förstå sig på, men jag har inte uppfattningen att hon skulle vara en bortskämd primadonna som lever ett prinsesseliv utan markkontakt. Men vet också hur själadödande smpbarnsrelaterad sömnbrist kan vara i längden, och väldigt svår att ha självdistans till. Svårt att orka skriva bra eller vara trevlig då.

Ett exempel på rolig självdistans i dagens insta-story: länk till dagens blogginlägg med en liten textkommentar: ”dålig stämning i kommentarerna som vanligt nuförtiden, men det är alltid så när det är dåligt väder. OBS: sant!” 🙂

Okej så hon raljerar över läsarna i ditt exempel. På vilket sätt är det "rolig självdistans"?

Och ja, jag tillhör också kategorin småbarnsföräldrar med sömnbrist. Håller dock inte med dig om att Sandras sätt att skildra småbarnsåren är något unikt.
Citera
2023-01-04, 08:12
  #2463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigpink
Man får ju uppenbarligen inte skriva skvaller/kritik om SB i tråden eftersom det finns ett gäng "moderatorer" som bråkar då.

Men jag tycker i alla fall att det är mycket märkligt att SB skriver att hon blev sjuk dagen innan de skulle åka till Borås och sen frisk dagen efter Björn kom hem. Det var ju en väldigt lämplig sjukdom såas om en inte ville åka till Borås men ändå gå på fest och ta lustgas själv när ens sambo var tillbaka. Källa: SBs blogg.

Otroligt lämpligt tidsmässigt allting, men ungefär det jag tänkte att hon skulle förklara det med. Moderatorerna i den här tråden lär köpa Sandras historia och nu kan vi återgå till att bara diskutera hur snygg och duktig och perfekt hon är!
Citera
2023-01-04, 08:31
  #2464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afg77
Okej så hon raljerar över läsarna i ditt exempel. På vilket sätt är det "rolig självdistans"?

Och ja, jag tillhör också kategorin småbarnsföräldrar med sömnbrist. Håller dock inte med dig om att Sandras sätt att skildra småbarnsåren är något unikt.

Personligen är jag trött på bloggare och influencers som anpassar sitt innehåll efter vad de får för kritik och jag kan tänka mig hur less jag själv hade blivit av att få hundratals förnumstiga pekpinnar efter varje inlägg. Jag tycker det är mer uppfriskande med någon som kan ha självdistans till att läsarna klagar på något.
Citera
2023-01-04, 08:35
  #2465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afg77
Okej så hon raljerar över läsarna i ditt exempel. På vilket sätt är det "rolig självdistans"?

Och ja, jag tillhör också kategorin småbarnsföräldrar med sömnbrist. Håller dock inte med dig om att Sandras sätt att skildra småbarnsåren är något unikt.

Nej precis, det är verkligen ingen ”rolig självdistans”, snarare väldigt lågt att raljera över sina läsare, pinsamt och gnälligt och rent av oförskämt.
Citera
2023-01-04, 09:24
  #2466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Håller med. När hon lagade mycket mat var det flera som skrev: ”hade älskat om du gjort en kokbok!”. De fick snäsiga svar tillbaka om att hon absolut inte ville göra en kokbok. Wtf? Man kan ju säga saker på olika sätt. Hon väljer ofta att inte tacka för komplimanger och svara så kort och uttråkat hon bara kan. På sistone kryddat med en, ibland passivt aggressiv, kram.


tycker ocksp det är lite fräckt/stötande att skriva kram hela tiden som svar till läsaren. man vill inte ha en kram?
Citera
2023-01-04, 10:30
  #2467
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Otroligt lämpligt tidsmässigt allting, men ungefär det jag tänkte att hon skulle förklara det med. Moderatorerna i den här tråden lär köpa Sandras historia och nu kan vi återgå till att bara diskutera hur snygg och duktig och perfekt hon är!

Jag undrar vad det är som gör att Sandra inte vill träffa Björns familj, om vi nu förutsätter att det faktiskt är så? Vad kan de ha gjort för att förorätta henne såpass mycket att hon, i princip försvårar för dem att få en normal relation med sitt barnbarn?
Om man utgår från antalet gånger det nämnts i bloggen att de träffat någon av Björns föräldrar, så är det ju inte ens en handfull - och barnet är ju typ 15 månader nu.

Känns bara så ego av henne. Man behöver inte älska sina svärisar, men man behöver fasiken se till att ens barn får en bra relation till dem. (Under förutsättning att de är sunda personer då givetvis!)
Citera
2023-01-04, 10:38
  #2468
Medlem
flygarnss avatar
mm jag undrar också. spekulerar i att de inte riktigt passar in i hennes självbild. bor i utkanten av borås och lever långt ifrån det livet hon vill visa upp på internet iaf. Men det är nog bara grädde på moset och hör nog inte till varför hon inte vill träffa Bs föräldrar. Hon känns typ tjurig i det där?
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag undrar vad det är som gör att Sandra inte vill träffa Björns familj, om vi nu förutsätter att det faktiskt är så? Vad kan de ha gjort för att förorätta henne såpass mycket att hon, i princip försvårar för dem att få en normal relation med sitt barnbarn?
Om man utgår från antalet gånger det nämnts i bloggen att de träffat någon av Björns föräldrar, så är det ju inte ens en handfull - och barnet är ju typ 15 månader nu.

Känns bara så ego av henne. Man behöver inte älska sina svärisar, men man behöver fasiken se till att ens barn får en bra relation till dem. (Under förutsättning att de är sunda personer då givetvis!)
Citera
2023-01-04, 11:33
  #2469
Medlem
Nästan aldrig tar bloggare som Sandra Beijer och tackar dem som ger henne berömmande, snälla kommentarer. Jag förstår inte riktigt det där. Det är väl ganska självklart att man tackar för något sådant? Så lite jobb som det tar att skriva en blogg, speciellt i förhållande till de tämligen grova pengar hon tjänar på sina läsare; varför inte svara och tacka? Bloggen är trots allt hennes jobb. De flesta andra av oss får sköta eventuella sociala medier på vår fritid. Bloggare som hon och Elsa är dessutom mer pigga på att svara när någon frågar dem om märken på deras kläder.
__________________
Senast redigerad av Saga.Lind 2023-01-04 kl. 12:06.
Citera
2023-01-04, 13:02
  #2470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigpink
Jag hade sett hans inlägg innan men bara skummat så gick in för att kolla mer efter ditt inlägg men då var det ju borta. Så jag tror också att du kan ha träffat rätt. Mer analyser av hans mat inlägg här i framtiden av dig, tack! 😁

Idag kom Sandys bildserie om Björns svindyra tomater upp. Hennes inlägg var inte riktigt som hans ( det som han senare tog bort! ) " B lagade tomatsås på Piennolo tomater. Se så vackra. Det blev jättegott"
Det är inte alltid som bilden visar sanningen😉 Eller så har dom bara helt olika uppfattningar om vad livets goda är? Eller snarare är värt.
Citera
2023-01-04, 13:23
  #2471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Personligen är jag trött på bloggare och influencers som anpassar sitt innehåll efter vad de får för kritik och jag kan tänka mig hur less jag själv hade blivit av att få hundratals förnumstiga pekpinnar efter varje inlägg. Jag tycker det är mer uppfriskande med någon som kan ha självdistans till att läsarna klagar på något.

Du får gärna vara trött på det. Men att du kallar det "självdistans" är märkligt. Självdistans brukar innebära att man är ironisk om sig själv och bjuder på sina egna fel och brister. Här gör hon ju sig rolig på sina läsares bekostnad?
Citera
2023-01-04, 13:35
  #2472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afg77
Du får gärna vara trött på det. Men att du kallar det "självdistans" är märkligt. Självdistans brukar innebära att man är ironisk om sig själv och bjuder på sina egna fel och brister. Här gör hon ju sig rolig på sina läsares bekostnad?

Haha ja, självdistans handlar ju om att driva med sig själv inte med att tycka att folk frågar en dumma frågor och håna dem för det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback