2021-02-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Kanske inte var så enkel som du tycker utan kanske skickades vidare till en annan avdelning som har hand om mer komplicerade ärende? Bara en teori.
Jag ville ändra mitt svar på en företagshändelse. Återkalla en accept.
Citera
2021-02-13, 15:49
Medlem
smoerreboms avatar
en annan dålig grej med nya nordnet är att de bara har fem år bakåt på graferna, det är ju helt uppenbart en brist, man kan undra om det är nån gratissajt man är inne på. Överhuvudtaget känns hela USA/kanada-delen som att man handlar på yahoo-finance och inte som att man är kund på en professionell bank. Ingen realtid, inga orderdjup, inga avslut som visar vilka som handlar osv. Inte ens till PB-kunder.

Tidigare hade jag nån inlogg på en kanadensisk råvarusajt gratis där man kunde se orderdjupen och avsluten men den är nedlagd nu.
Citera
2021-03-05, 15:28
Medlem
smoerreboms avatar
Helt hopplös skit, jag kommer byta när de stänger gamla Nordnet.

Ska öppna på ava och sätta in en hundring så att man är redo
Senast redigerad av smoerrebom 2021-03-05 kl. 15:31.
Citera
2021-04-23, 19:57
Medlem
airbuds avatar
Någon här som har erfarenhet av att flytta värdepapper från Avanza till Nordnet? Hur lång tid tog det för er? På Nordnets hemsida står det 3-4 veckor, vilket enligt mig låter väldigt långt, är det kanske ett värsta-scenario?
Citera
2021-04-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
Någon här som har erfarenhet av att flytta värdepapper från Avanza till Nordnet? Hur lång tid tog det för er? På Nordnets hemsida står det 3-4 veckor, vilket enligt mig låter väldigt långt, är det kanske ett värsta-scenario?

Gjorde flytten för 3-4 år sedan och det tog definitivt minst tre veckor.
Citera
2021-04-24, 01:02
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Helt hopplös skit, jag kommer byta när de stänger gamla Nordnet.

Ska öppna på ava och sätta in en hundring så att man är redo

håller med, de har redan börjat plocka bort grejer, kurslarm via email och sms togs bort, de nya via appen är ju helt meningslös eftersom man måste vara inloggad, hoppas larmen kommer tillbaka i nån vettig form.
Citera
2021-11-09, 18:50
Medlem
G-punktens avatar
Någon som vet om en annan person kan sätta in pengar på mitt ISK? Istället för att föra över till mig och sen måste jag föra över till nordnet
Citera
2021-11-09, 19:13
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Någon som vet om en annan person kan sätta in pengar på mitt ISK? Istället för att föra över till mig och sen måste jag föra över till nordnet

Ja det går. Swish funkar såklart inte men en vanlig kontoöverföring går att göra.
Citera
2021-11-16, 18:52
Medlem
neiges avatar
Vad är det för fel på nordnet?? Var god vänta... står det i en evighet.
edit: nu funkar det.
Senast redigerad av neige 2021-11-16 kl. 19:15.
Citera
2022-04-07, 16:04
Medlem
smoerreboms avatar
Vaffan har hänt med realtidskurser i Kanada och USA? Ordersidan ser helt jävla fuckad ut!

Verkar som det bara var något vid öppningen som såg konstigt ut,. Jag blir lite nojig av all inflation och shrinkflation som pågår lol
Senast redigerad av smoerrebom 2022-04-07 kl. 16:14.
Citera
2022-04-08, 20:04
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Är det någon som vet varför Nordnet skriver ut alla norska aktienamn med versaler? Det är mycket märkligt.
Citera
2023-01-02, 17:36
Medlem
smoerreboms avatar
Nån som hört något om när de ska behaga att ge folk med likviditet i isk och kf någon ränta? Ava verkar ju vara på detta nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in