Citat:

Ursprungligen postat av 
Kaleus

I detta ärende har jag skickat meddelande åtta ggr, plus påminnelser samt ringt tre ggr.
Ringer man in får man bara någon telefonförsäljartyp "Hej x! Du har kommit till helt rätt person och jag ska hjälpa dig så det löser sig. Jag har goda kontakter internt så detta ska gå att lösa". Wow, no shit "goda kontakter internt". Du jobbar ju på samma företag... Sedan får man inte någon återkoppling utan de släpper helt ärendet när de märker att det var lite "jobbigt".
Ärendet gäller att de felaktigt debiterat mig ränta trots att jag inte varit belånad. Det började i höstas och jag påpekade det och då ersatte de det relativt fort (ca 2 månader). Men sedan fortsatte den felaktiga debiteringen under vintern och nu spelar kundservice dumma/okunniga och har inte givit någon ersättning. Eskalerade därför ärendet till klagomålsansvarige som i normalfallet ska svara inom 2 veckor. Det handlar bara om ett par hundralappar men rätt ska vara rätt.

Låter märklig, inte alls något som jag själv upplevt. Jag har private banking och vet inte om det skiljer något när det gäller kundtjänst mer än att man får snabbt svar? Tycker att kundtjänsten håller hög klass.
Skickar ibland meddelande och då kan det ta nån dag iofs.
Har ju hänt att dom själva uppmärksammat en om liknande felaktigheter och rättat till det. 
Har aldrig varit i den situation du beskriver heller så kan inte uttala mig men det låter ju väldigt störande.
Är du säker på att det debiteringen gäller värdepappersbelåning som inte skett så borde det ju vara väldigt lätt att åtgärda kan man tycka.
Gissar att du skickat nån printscreen på Transaktioner? Har du låtit dom logga in i din depå för att kolla själva?