2023-01-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Nån som hört något om när de ska behaga att ge folk med likviditet i isk och kf någon ränta? Ava verkar ju vara på detta nu
Jodå det kom ut för ett par veckor sedan,
https://nordnetab.com/sv/press_relea...talforsakring/
Citera
2023-08-07, 11:08
Medlem
JustZlatans avatar
Är ISK på Nordnet kopplat till Skatteverket så att man slipper deklarera?
Citera
2023-08-07, 11:12
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är ISK på Nordnet kopplat till Skatteverket så att man slipper deklarera?

Ja. Slipper så klart inte deklarera Men fattar hur du menade.

Det är förtryckta uppgifter i din deklaration, precis som från andra banker.
Citera
2023-08-08, 11:35
Medlem
Bob-Dylans avatar
Varför går det att handla på LSE genom Nordnet men inte Avanza?
Citera
2023-10-05, 20:26
Medlem
Någon mer än jag som haft problem med uttag från Nordnet idag? Jag begärde ett uttag i morse innan kl 09.00, det brukar dyka upp samma dag på min storbank men inte denna gång. Pengarna är dragna från Nordnet
Citera
2023-10-23, 20:37
Medlem
Xer0s avatar
Börjar ledsna på Nordnet

Tycker utbudet på Nordnet börjar bli väl magert. De har några fåtal ETFer. När det gäller US Treasury så har de inget som en vanlig dödlig kan köpa.

På Vanguard är de också rätt dåliga. De har endast 5 Vanguard ETFer.

Betydligt bättre än SEB som är värdelösa, men betydligt sämre än konkurrenten avanza.

Vad tycker ni? Har ni någon plattform att rekommendera?
Citera
2023-10-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Tycker utbudet på Nordnet börjar bli väl magert. De har några fåtal ETFer. När det gäller US Treasury så har de inget som en vanlig dödlig kan köpa.

Betydligt bättre än SEB som är värdelösa, men betydligt sämre än konkurrenten avanza.

Nordnet har 1666 st olika ETF. Det är väl ungefär det utbudet av ETF som finns där man har fondfaktablad som är korrekt utförda för att få handlas i Sverige. 1666 st tycker jag inte är ett fåtal.

Har du tittat på rätt ställe?
Börs & marknad, ETF-lista.
Senast redigerad av Mynicname 2023-10-23 kl. 20:58.
Citera
2023-10-23, 21:40
Medlem
Att man inte kan handla på Canadian Securities Exchange stör mig då Avanza erbjuder den tjänsten
Citera
2023-10-23, 21:47
Medlem
OtherBarrys avatar
Finns för och nackdelar med båda, går väl bland annat att handla på Londonbörsen på Nordnet?
Citera
2023-10-23, 22:20
Medlem
Citat:

Nordnet har 68 Vanguard ETF:er https://www.nordnet.se/marknaden/etf...mpany=Vanguard och Vanguard har inte så värst många mer för den svenska marknaden (88 st får jag fram på Vanguards sida). Avanza har i jämförelse bara 46 st Vanguard-ETF:er.

Totalt sett har Nordnet större utbud av ETF:er än Avanza (1666 st vs. 1224 st) och även bättre söksida för ETF:er. Till skillnad från Avanza marknadsför Nordnet sina ETF:er också medan känslan man får från Avanza är att de försöker gömma undan dem och hoppas att folk ska köpa deras fonder istället som de tjänar mer pengar på. Jag gillar överlag Avanzas sajt bättre än Nordnets men på ETF:er är Nordnet mycket bättre.

Vill du kunna handla amerikanska ETF:er som det finns betydligt fler av måste du pga töntiga EU-regler (MiFID 2) bli godkänd som professionell kund hos din mäklare vilket brukar kräva ett litet större kapital.
Citera
2023-10-23, 23:15
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Nordnet har 68 Vanguard ETF:er https://www.nordnet.se/marknaden/etf...mpany=Vanguard och Vanguard har inte så värst många mer för den svenska marknaden (88 st får jag fram på Vanguards sida). Avanza har i jämförelse bara 46 st Vanguard-ETF:er.

Totalt sett har Nordnet större utbud av ETF:er än Avanza (1666 st vs. 1224 st) och även bättre söksida för ETF:er. Till skillnad från Avanza marknadsför Nordnet sina ETF:er också medan känslan man får från Avanza är att de försöker gömma undan dem och hoppas att folk ska köpa deras fonder istället som de tjänar mer pengar på. Jag gillar överlag Avanzas sajt bättre än Nordnets men på ETF:er är Nordnet mycket bättre.

Vill du kunna handla amerikanska ETF:er som det finns betydligt fler av måste du pga töntiga EU-regler (MiFID 2) bli godkänd som professionell kund hos din mäklare vilket brukar kräva ett litet större kapital.

Intressant, jag får bara upp 5 om jag söker på Vanguard i appen. Kanske appen suger då.

Trist att ingen verkar ha reit fonden VNQ i Sverige dock.
Senast redigerad av Xer0 2023-10-23 kl. 23:22.
Citera
2023-10-25, 09:19
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Intressant, jag får bara upp 5 om jag söker på Vanguard i appen. Kanske appen suger då.

Trist att ingen verkar ha reit fonden VNQ i Sverige dock.

TRET kanske kan vara ett alternativ? Visserligen en globalfond, Vanguard ETFen du ville ha verkar bara ha exponering mot USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in