2022-12-31, 01:56
  #19645
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Inte ett dugg förvånad att det blev ett gäng Crosette för dig som du sökte de förra året Tror personligen att Decibel lär vara årets mest prisvärda tårta. Men jag ser att det inte blev någon Ayers Rock, fick inte tag på den eller fick du mersmak för Christian IV istället?

Det har varit svårt att hitta ett bra tag. Men nu finns både Crosette och Seal Tyvärr "bara" 20-skottare i Crosette, men man kan lätt koppla några på rad på reserverna. Där är lite crackling-crosetter i den också. Lite ovanligt, så det är snyggt, men hade gärna hittat någon som var bara i färg också. Vet att JoHo/Chaos och Jorge har någon sån. Hittade denna videon igår, så satans snyggt: https://www.youtube.com/watch?v=fdSYieB_SGU

Japp, håller med om att Decibel kan vara årets mest prisvärda tårta! Så det fick bli 2 stycken. Har inga jättestora förväntningar över titanskotten då dom ser rätt klena ut på film. Ett kul segment dock och även att den skjuter upp dom ganska snabbt. Men det jag föll för var faktiskt 25rna som såg väldigt bra ut på film

Nä, Ayers Rock är en av tårtorna som jag redan hade. Skulle egentligen inte ha Chrisitan IV också, men efter ha sett filmen några gånger till kände jag ett starkt sug efter lite blått och guld i skjutschemat. Sen ser det ut som att den har en grymt fin final också
Citera
2022-12-31, 02:30
  #19646
Medlem
NoelFBs avatar
Årets inköp: https://imgur.com/a/GQzHEH1

Följande skjuts vid 12.

3X Girl Power Extreme Fireworks

1X Aethra Funke

2X Funken Finale 2 Funke

3X Mustang Extreme Fireworks


30X45MM

5X50MM Mine

10X3"

10X4"

1X5"

1X6"

Sen blir det att slö skjuta lite shells och små grejor som legat ett par år.

Gott Nytt!
Citera
2022-12-31, 02:34
  #19647
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Årets inköp: https://imgur.com/a/GQzHEH1

Följande skjuts vid 12.

3X Girl Power Extreme Fireworks

1X Aethra Funke

2X Funken Finale 2 Funke

3X Mustang Extreme Fireworks


30X45MM

5X50MM Mine

10X3"

10X4"

1X5"

1X6"

Sen blir det att slö skjuta lite shells och små grejor som legat ett par år.

Gott Nytt!


En Raptor ser jag också...vassa saluteskott i den. Många av Sveas tårtor har salute. Något jag skulle vilja se även Extreme och Hanssons ha mer av i sina tårtor.
Citera
2022-12-31, 09:38
  #19648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/15q5pe/forbjud-fyrverkerier-for-privatpersoner?fbclid=IwAR0BDg1IdD3IrZz6QQmi2thv8i KIWm--3vPHSCMSxZlJenoGX0N nhjP9Wzs

Djuren far illa.

Det är en debattartikel så då kan man ju påstå vad som helst. Det hänvisas till en studie annars är det facebooksanningar man hänvisar till. Vi vet ju alla att facebook är fakta, eller hur?

Visst, vissa djur blir oroliga av fyrverkerier. Det bästa vore om folk kunde sköta dig och hålla sig till sista timmarna på nyår och på lämplig plats (inte tätt intill boenden) tycker jag.
Citera
2022-12-31, 10:40
  #19649
Medlem
RostigHyvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Usch då, du får krya på dig! Kommer bli ett bra nyår ändå. Men har du varit på sjukhus så ta det lite lugnt, sätt hälsan i första hand och njut av färre pjäser istället



Tror att kortsidan ska stå mot dig. Borde stå någonstans vilket håll som ska vara mot dig någonstans på tårtan. Men du kan lätt se åt vilket håll vinklarna går. Ett vinklat skott ska aldrig peka mot dig, då får du ju I-shape mot dig. Så spontant har jag för mig att det är kortsidan mot publik, men det ska stå på tårtan någonstans, antingen på utsidan eller om du öppnar upp tejpen och tittar där stubinerna sitter
Jag hittade det nu, det står där inne vid stubinen iallafall tack för info
Citera
2022-12-31, 12:32
  #19650
Medlem
PettaXs avatar
Kom faktiskt ut idag på morgonen och fick smällt lite
Lång skogspromenad djupt in i skogen så vet man att man inte stör någon.
Hoppas nu att vädret håller i sig
Citera
2022-12-31, 13:33
  #19651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Håller med dig, man skäms och här sitter alltid släkten på julafton och skrattar åt en för att man ska köpa fyrverkerier "i år igen"
Men som sagt, gillar fyrverkerier skarpt och har för mycket nostalgi till det för att släppa det.


Haha precis, ingen nöd här inte

Haha nej ingen nöd😁
Har varit och plockat ut vad jag ska ha till kvällens skjutning.
Här är bild på detta

https://imgur.com/a/RkrSqRc
Citera
2022-12-31, 16:22
  #19652
Medlem
Tänkte om man skulle åka förbi den lokala handlarn en halvtimme innan stängning och se om man kan få köpa nån tårta till rabatterat pris, vad tror ni?
Det är en liten handlare som står uppställd på en parkeringsplats med ett skjul/container och funderar på om dom gärna säljer bort det dom har kvar billigt eller om dom får returnera till leverantören?
Citera
2022-12-31, 17:11
  #19653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bedredford
Tänkte om man skulle åka förbi den lokala handlarn en halvtimme innan stängning och se om man kan få köpa nån tårta till rabatterat pris, vad tror ni?
Det är en liten handlare som står uppställd på en parkeringsplats med ett skjul/container och funderar på om dom gärna säljer bort det dom har kvar billigt eller om dom får returnera till leverantören?


De finns nog möjlighet till en bra deal då!
Citera
2022-12-31, 19:05
  #19654
Medlem
Bazecoons avatar
Nu har man testat lite olika sorters airbombs. Funkes thunderkings och scream shots var jävligt trevliga. Scream shots smällde jäkligt högt och lite högre än thunderkings men både smällde mycket högt. Dom är värda varenda krona. 🙂. Outlets airbombs var helt okej. Inget speciellt. Kaliber 16 och dum boom var nästan identiska. Monster är något bättre än dom .
Citera
2022-12-31, 22:53
  #19655
Medlem
Nu hr jag smällt mitt. Lite tidigt men vill få det lilla jag har skjutet så länge barnen är vakna. Nöjd men lite tråkigt att man inte fick tag i någon funke-tårta.

Någon måste lägga upp en video på kolos sen, ville så gärna ha men hittade ingen.
Citera
2023-01-01, 00:43
  #19656
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Nu hr jag smällt mitt. Lite tidigt men vill få det lilla jag har skjutet så länge barnen är vakna. Nöjd men lite tråkigt att man inte fick tag i någon funke-tårta.

Någon måste lägga upp en video på kolos sen, ville så gärna ha men hittade ingen.

Kan säga dig att Funkes är överskattat, sköt en Blue blood 30mm tårta gick inte igång på 1:a stubin utan fick dra igång den baklänges på reserven och visst det kan hända alla märken men tårtan i sig var inget märkvärdigt. Sköt även en Feronia och efter det en Girl power från extreme fireworks och den imponerade mer.

Nä Funke är överhypat enligt min mening.

Ps: Funkes Thunderking dom röda var dock jävligt bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in