2023-01-01, 01:12
  #19657
Medlem
pyro860s avatar
Regnet tog kål på min nyårskänsla. Regnat konstant sedan typ 14-15 idag. Tände några enskottare och skorna var genomblöta efter bara några meter. Hade planer på att köra en del tårtor men jag bestämde mig för att det inte var värt att chansa eftersom det antagligen kommer regna genom hela tolvslaget. Vid tolvslaget kom det dessutom en jobbig dimma, så jag är jätteglad att jag inte släpade ut allt jag tänkt. Det hade blivit exakt som förra året, om inte ännu värre. Trist. Varit klart och fint hela dagen trots regnet

Bestämde mig i sista sekunden för att köra lite annat istället. Fokuset fick bli på lite mindre tårtor som klarar sig nån minut i väta istället och så körde jag en Bonfire som "huvudtårta". Jävla fin tårta faktiskt. Just denna var producerad 2018, men jag har för mig att den är lika bra än. Näst sista salvan dånar på riktigt fint också. Den får lätt 10/10!

Sen körde jag även en Battery Of Shottube innan jag gick in. Den hade inte alls samma snabba tempo som på filmerna jag sett, min gick rätt långsamt. Gjorde ju att det inte blev en final i just denna. Men jädrar vilken skön tårta! Sett till sina 18mm så bonkade den på mycket mer än förväntan. Rekommenderas om man vill ha något som smäller. Kanske inte samma donk som i gamla Shockwaven, men samma typ av smäll. Jag blev mycket positivt överraskad får jag säga

Men ja, ingen nyårskänsla alls faktiskt. Tänkte pangat lite mer avsides men det har börjat regna ännu mer så jag vet inte, kanske blir någon airbomb eller nåt lite senare

Testade Funkes Thunderking och Scream Shot Small. Jag vet inte jag, dom är inte på något sätt dåliga. Kanske hade jag lite adrenalin över just dom, men jag vet inte.. Får testa några stycken till innan jag uttalar mig. Men jag gillar verkligen tjutet i Scream Shot och Thunderkingen var klassisk. Inte dåliga men får återkomma med recension på själva knallarna. Asian Thunder 6p var där bra smäll i för sina 3g får jag säga

Gott Nytt År på er! Men ja, lite trist när man varit så sugen på nyår och så har man ingen känsla alls när den väl kommer. Får spara mitt arrangemang nästa år istället, på gott och ont
Citera
2023-01-01, 01:18
  #19658
Medlem
VemSaDets avatar
Kolos var brutal nästa år blir det 4st sånna.
Neon king fin tårta men för seg för mig. Gillade att den hade flera finaler men inte värt 3k.

Återkommer med video för kollos x 2
Citera
2023-01-01, 01:20
  #19659
Medlem
Verkar som folk ha tröttnat på fyrverkerier skjuts inte lika länge som förr.
Citera
2023-01-01, 01:25
  #19660
Medlem
Alltså 2st Christian IV var kanon som final. Bruden filmade så ska försöka få upp den på youtube. Men vädret (regnet) förstörde tolvslaget ordentligt..
Citera
2023-01-01, 01:26
  #19661
Medlem
Legionariis avatar
Allting gick bra, inga rörsprängningar eller liknande detta år. Allting small på bra, tyckte Titanium Wiper stod ut som en riktigt snygg tårta. Herkules var helt OK, täckte skyn och small rätt bra. Finalen i Diablo blir nog svårslagen likväl Men jag får återkomma med lite mer detaljerad recension imorgon. Gott nytt år på er!

Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Verkar som folk ha tröttnat på fyrverkerier skjuts inte lika länge som förr.

Var ett jäva drag här sedan igår
Citera
2023-01-01, 01:28
  #19662
Medlem
Allt mitt gick som det skulle förutom en lite slö sol i början. Alltid skoj när publiken säger nu är det väll ändå finalen och det är 2xtornado och 3xgold wave kvar 😅. Försökte filma och skjuta samtidigt så filmningen gick inget vidare. Men det dyker väll upp imorgon ändå. Gott nytt allihop!
Citera
2023-01-01, 01:31
  #19663
Medlem
PettaXs avatar
Måste säga vilken lyckad dag idag, smällt av mig rejält då jag låg sjuk förra nyåret.
Både dag och kväll ute i skogen och brakade på ordentligt.
Okej väder och ett helt perfekt 12-slag med Funke tårtor som brakade på rejält.

Dock har nog tyvärr hatet till fyrverkerier tagit en stor törn på mig efter ikväll/natt.
Har precis flyttat till ett nytt hus i ett nytt område och därför rekade jag ordentlig innan om potentiella sjukplatser att tänka sig att fira 12-slaget. Kan ändå området väl då det är mina barndoms trakter.

Hittade en stig avsides mot skogen med bara ett hus i närheten.
Perfekt tänkte jag, så att man inte stör grannarna i onödan.
Så vi begav oss ner, 4 par med 4 kids.
Kom ett yngre gäng som var trevliga och sa att dom skulle skjuta i närheten.

Så jag lät dom skjuta sitt innan vi drog iväg allt.
Ja Funkes grejor är kavitet, brutala effekter och knallar, ja helt jävla magiskt.

Så precis när det var slut hörde jag att denna granne skrek och gormade i från sitt hus som sedan kom ut till oss, och var brutalt jävla otrevlig, full som en jävla kastrull. Skrek och skrek och hotade om fan allt. Barnen blev livrädda.
Jag blir helt ställt, vete fan hur jag ska ställa mig till hans beteende. Han vägrade att gå iväg gick inte att "prata" iväg han. Försökte be min vänner att ta barnen och gå iväg men han lackade ur mer när han såg att dom försökte gå, fast jag stod kvar och försökte vilse leda fanskapet, som typ hängde över mig för han inte kunde stå.

Till slut fick vi iväg baren och jag fick stå kvar i en halvtimme och höra vidare på idioten.
Förbannat otrevligt att stå där själv.

Detta tar fan ut min glädje med fyrverkerier, jag sköter mig varje nyår åker iväg långt ut i skogen på kvällen för att inte störa någon i onödan.
Jag skjuter fyrverkerier för att bringa glädje, för det finns dom som fortfarande gillar fyrverkerier, samt baren som tycker det var precis lika kul som jag tyckte när jag var liten.

Känner mig helt slut nu, inte den här mysiga glädjen som jag alltid känner efter 12-slaget.
Funderar på att anmäla denna person men känner inte att jag vill ta den "fighten" heller.
Ja hatet mot fyrverkeri känns som det har eskalerat.
Kollar i lokala facebookgruppen för kommunen bara massa tugg och gnäll. Inget positivt någonstans.

Så jaja wall-of-text ville bara skriva av min frustration när den är färsk.

Gott nytt på er era knasbollar. Hoppas på ett bra 2023 och att ert nyår gick som planerat
Citera
2023-01-01, 01:38
  #19664
Medlem
F.Hansens avatar
Fortfarande ännu ett år inga. Som andra svenska traditioner inskränks dessa pga att ”folk” missköter sig.
Citera
2023-01-01, 01:43
  #19665
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Gott nytt på er era knasbollar. Hoppas på ett bra 2023 och att ert nyår gick som planerat

Högljuda idioter finns det gott om tog debatten med ett flertal under dagen, och de flesta kunde inte komma med något, så dessa fick ge upp. Men ja, tar lite på den magiska stämningen, tyvärr.

Funkes grejjor är likväl mycket trevliga, men ett par Vortex Salute gick lite väl lågt i mitt tycke.. fick en bit ifrån en som tog lågt i en av lådorna jag sköt, fick t.ex. ett hål i en kartong ifrån en som sköt upp ca 3 meter. Annars small alla tre airbombs ordentligt, så blir nog en ordentlig beställning inom en snar framtid. Colorblinker-Gold och Titanium Wiper var brutala, och fick flera som kommenterade just dem 2.

Förövrigt blir Titanium Wiper ett säkert köp inför nästa nyår - så ni som inte har provat den, gör det!
Citera
2023-01-01, 01:52
  #19666
Medlem
https://youtu.be/80Y1ao-An5s

Så här blev det i år. Seminöjd. Jag missbedömde tiden på kedjorna till bomberna i finalen så tårtorna fick stå o tugga själva sista 25 sekunderna, eg då man vill ha det som fläskigast. Ingens fel förutom mitt då jag blev trigger happy.

Inledde med lite fontäner och Bengaler som inte är med i filmen.

Sedan i ordning:
Funke Azhetra.
2 x Extreme TT med lila bengal i botten.
3 x Extreme Crosette & 2 Extreme Spike i vinkel.
Extreme Be happy & 10 st blandade 3".
JOHO Adiago, små saluttårtor (priomax och funke finalen 2) samt 4 st 4" (peanut penny, supercrown 2 res, peanut penny och zink white blinker).
100 S silver whistle Z- shape.
2 x Extreme tempest i vinkel & 15 st blandade 3" i vinkel.
4" Del Vicario white multiflash.

I projektet var ett litet blinkertest mellan Zink och Del Vicario. Zink vann idag!

Gott nytt år tråden!
Citera
2023-01-01, 01:54
  #19667
Medlem
Tråkigt, tråkigt tråkigt....jag ställde in allt.

Regnet, dimman skapade total kalabalik.

Kunde knappt se grannens mini tårta. hur man knappt såg färgerna, där kasta jag in handduken och sa - nej , det blir inget utav detta iår.

Det jag hade på listan

Minerva - Argento
Shockwave - Funke
2x Mustang - extreme fireworks

Allt inställt i källaren....hoppas på bättre nyår nästa år.....
Gott nytt år grabbar...
Citera
2023-01-01, 01:54
  #19668
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Regnet tog kål på min nyårskänsla. Regnat konstant sedan typ 14-15 idag. Tände några enskottare och skorna var genomblöta efter bara några meter. Hade planer på att köra en del tårtor men jag bestämde mig för att det inte var värt att chansa eftersom det antagligen kommer regna genom hela tolvslaget. Vid tolvslaget kom det dessutom en jobbig dimma, så jag är jätteglad att jag inte släpade ut allt jag tänkt. Det hade blivit exakt som förra året, om inte ännu värre. Trist. Varit klart och fint hela dagen trots regnet

Bestämde mig i sista sekunden för att köra lite annat istället. Fokuset fick bli på lite mindre tårtor som klarar sig nån minut i väta istället och så körde jag en Bonfire som "huvudtårta". Jävla fin tårta faktiskt. Just denna var producerad 2018, men jag har för mig att den är lika bra än. Näst sista salvan dånar på riktigt fint också. Den får lätt 10/10!

Sen körde jag även en Battery Of Shottube innan jag gick in. Den hade inte alls samma snabba tempo som på filmerna jag sett, min gick rätt långsamt. Gjorde ju att det inte blev en final i just denna. Men jädrar vilken skön tårta! Sett till sina 18mm så bonkade den på mycket mer än förväntan. Rekommenderas om man vill ha något som smäller. Kanske inte samma donk som i gamla Shockwaven, men samma typ av smäll. Jag blev mycket positivt överraskad får jag säga

Men ja, ingen nyårskänsla alls faktiskt. Tänkte pangat lite mer avsides men det har börjat regna ännu mer så jag vet inte, kanske blir någon airbomb eller nåt lite senare

Testade Funkes Thunderking och Scream Shot Small. Jag vet inte jag, dom är inte på något sätt dåliga. Kanske hade jag lite adrenalin över just dom, men jag vet inte.. Får testa några stycken till innan jag uttalar mig. Men jag gillar verkligen tjutet i Scream Shot och Thunderkingen var klassisk. Inte dåliga men får återkomma med recension på själva knallarna. Asian Thunder 6p var där bra smäll i för sina 3g får jag säga

Gott Nytt År på er! Men ja, lite trist när man varit så sugen på nyår och så har man ingen känsla alls när den väl kommer. Får spara mitt arrangemang nästa år istället, på gott och ont
Tråkigt att vädret förstör så mycket Bättre lycka nästa år.

Citat:
Ursprungligen postat av si04
https://youtu.be/80Y1ao-An5s

Så här blev det i år. Seminöjd. Jag missbedömde tiden på kedjorna till bomberna i finalen så tårtorna fick stå o tugga själva sista 25 sekunderna, eg då man vill ha det som fläskigast. Ingens fel förutom mitt då jag blev trigger happy.

Inledde med lite fontäner och Bengaler som inte är med i filmen.

Sedan i ordning:
Funke Azhetra.
2 x Extreme TT med lila bengal i botten.
3 x Extreme Crosette & 2 Extreme Spike i vinkel.
Extreme Be happy & 10 st blandade 3".
JOHO Adiago, små saluttårtor (priomax och funke finalen 2) samt 4 st 4" (peanut penny, supercrown 2 res, peanut penny och zink white blinker).
100 S silver whistle Z- shape.
2 x Extreme tempest i vinkel & 15 st blandade 3" i vinkel.
4" Del Vicario white multiflash.

I projektet var ett litet blinkertest mellan Zink och Del Vicario. Zink vann idag!

Gott nytt år tråden!
Snyggt Gott nytt

Citat:
Ursprungligen postat av Legionarii
Högljuda idioter finns det gott om tog debatten med ett flertal under dagen, och de flesta kunde inte komma med något, så dessa fick ge upp. Men ja, tar lite på den magiska stämningen, tyvärr.

Funkes grejjor är likväl mycket trevliga, men ett par Vortex Salute gick lite väl lågt i mitt tycke.. fick en bit ifrån en som tog lågt i en av lådorna jag sköt, fick t.ex. ett hål i en kartong ifrån en som sköt upp ca 3 meter. Annars small alla tre airbombs ordentligt, så blir nog en ordentlig beställning inom en snar framtid. Colorblinker-Gold och Titanium Wiper var brutala, och fick flera som kommenterade just dem 2.

Förövrigt blir Titanium Wiper ett säkert köp inför nästa nyår - så ni som inte har provat den, gör det!
Ja skoja inte, kollar på filmen och hör dåren i slutet så det vrider sig i magen när jag hör det
__________________
Senast redigerad av PettaX 2023-01-01 kl. 01:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in