2022-12-30, 16:06
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
60-tal enligt Elsa. Men du har nog rätt, känns inte som ett tidlöst plagg hon kommer ha länge. Lite som de där gardinerna från svensk tenn. De försvann fort.

Haha ja det var ett jävla tjat om de där gardinerna, och hur länge fick de sitta uppe? Ett par månader, max.
Hennes pappas tavla, som han målade klart i tv-serien Äkta Billgrens hänger väl inte heller uppe längre då den krockar rätt rejält mot allt det beigegreiga.
Citera
2022-12-31, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Haha ja det var ett jävla tjat om de där gardinerna, och hur länge fick de sitta uppe? Ett par månader, max.

Har för mig att någon frågade om var de tagit vägen och att Elsa skrev något i stil med att de skulle komma upp en annan säsong, typ. Men hon gjorde många felköp där i början när de flyttade till Mosebacke.

https://elsa.elle.se/mosebacke/vart-vardagsrum/

Det här inlägget ju kul att se tillbaka till. Gustavianska kökssoffan försvann, tre matbord har passerat, den blommiga soffan byttes ut, har för mig att de bytte till en annan storlek av Flower-bordet, otaliga mattor har passerat. De hade väl en mer rak fåtölj i vitt linne ett tag innan de skaffade den fluffiga? Och såklart 1700-talsskåpet... Ni vet, citat:

Citat:
Innan jul hittade jag ett 1700-talsskåp som liksom talade till mig som en gammal själ. Det vackraste jag sett. En möbel som får följa med resten av livet.

Jag gjorde en stor flytt i samma veva som Elsa, där lite nya inköp behövdes. Tyckte då att det var inspirerande med det hon sa att det tar tid att bygga ett hem, så har låtit det göra det. Jag har inte bytt ut en möbel sedan de väl landat i hemmet.
Citera
2022-12-31, 10:12
Medlem
Oj vad ful Elsas nyårsklänning var. För kort, ser ut som något från BikBok en 16-åring köper.
Citera
2022-12-31, 10:15
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victoria92
Oj vad ful Elsas nyårsklänning var. För kort, ser ut som något från BikBok en 16-åring köper.

Jag tycker den är fin, älskar den längden och skärningen (förutom hålen i midjan), men ja den ser ut som klänningarna från Gina Tricot och HM runt 2015. Tror modellen kallades typ ”skate-klänning” eller nåt. Väldigt smickrande minns jag att de var på mig då.
Citera
2022-12-31, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Har för mig att någon frågade om var de tagit vägen och att Elsa skrev något i stil med att de skulle komma upp en annan säsong, typ. Men hon gjorde många felköp där i början när de flyttade till Mosebacke.

Det här inlägget ju kul att se tillbaka till. Gustavianska kökssoffan försvann, tre matbord har passerat, den blommiga soffan byttes ut, har för mig att de bytte till en annan storlek av Flower-bordet, otaliga mattor har passerat. De hade väl en mer rak fåtölj i vitt linne ett tag innan de skaffade den fluffiga? Och såklart 1700-talsskåpet... Ni vet, citat:

Jag gjorde en stor flytt i samma veva som Elsa, där lite nya inköp behövdes. Tyckte då att det var inspirerande med det hon sa att det tar tid att bygga ett hem, så har låtit det göra det. Jag har inte bytt ut en möbel sedan de väl landat i hemmet.
Jävlar vad tjock hon var då, lite skillnad mot nu.
Citera
2022-12-31, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB

Det enda som behållits är det första jag skulle kasta ut, nämligen det sinnesjukt fula stora klädskåpet i sovrummet.
Citera
2023-01-01, 18:35
Medlem
Faustik-Funks avatar
Om ni ska skvallra om något borde ni skvallra om varför Ernst nya fru och Elsa inte följer varandra på insta?
Citera
2023-01-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Om ni ska skvallra om något borde ni skvallra om varför Ernst nya fru och Elsa inte följer varandra på insta?

hehe
Citera
2023-01-01, 20:54
Medlem
Citat:
För att Elsa är en sotis liten snorunge som är lika långsint som hon är tjock och osäker. Julia Billgren å sin sida är väl trött på sin mans tjuriga dotter och har, intellektuell som hon är, noll utbyte av att se beiga Elsas trista dockskåpsliv.
Citera
2023-01-01, 22:18
Medlem
Citat:

Äntligen nåt skvaller istället för det eviga tjatet om att Elsa har dålig smak och är tjock. Upplys oss ovetande!
Jag har inte sett äkta Billgrens, men läst (nånstans i denna tråd) att Ernst nya var med men typ titulerad som assistent el dylikt. Umgås barnen billgren inte alls med nya frun, eller vill hon bara inte figurera offentligt/i elsas blogg?
Citera
2023-01-02, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
För att Elsa är en sotis liten snorunge som är lika långsint som hon är tjock och osäker. Julia Billgren å sin sida är väl trött på sin mans tjuriga dotter och har, intellektuell som hon är, noll utbyte av att se beiga Elsas trista dockskåpsliv.

Har du sett Elsa? Hon är väldigt smal så då är hon inte långsint med andra ord?
Jag tycker inte Julia framstår som särskilt intellektuell men det var otrohet och fulspel (det har dom pratat om) och därför tog barnen mammans sida. De hade ju dåligt kontakt med Ernst också och det är väl inte konstigt om han var otrogen.
Citera
2023-01-02, 07:10
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Äntligen nåt skvaller istället för det eviga tjatet om att Elsa har dålig smak och är tjock. Upplys oss ovetande!
Jag har inte sett äkta Billgrens, men läst (nånstans i denna tråd) att Ernst nya var med men typ titulerad som assistent el dylikt. Umgås barnen billgren inte alls med nya frun, eller vill hon bara inte figurera offentligt/i elsas blogg?
Japp hon förekom som ”assistent” i ett kort inslag i serien. Antagligen står hon på Ernsts lönelista.

Julia och Elsa umgicks inte överhuvudtaget under många år. På senare år har hon synts i periferien på bloggen ett par gånger. Men när Helene är med, som tex på julen, så tror jag inte att Julia är välkommen. I alla fall har de aldrig synts tillsammans vad jag vet.

Får också känslan att Elsa fortfarande inte är överdrivet förtjust i Julia då hon fortfarande knappt nämner henne vid namn, trots att Ernst och Julia varit tillsammans i drygt 10 år nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in