Citat:
Ursprungligen postat av
farling
Haha ja det var ett jävla tjat om de där gardinerna, och hur länge fick de sitta uppe? Ett par månader, max.
Har för mig att någon frågade om var de tagit vägen och att Elsa skrev något i stil med att de skulle komma upp en annan säsong, typ. Men hon gjorde många felköp där i början när de flyttade till Mosebacke.
https://elsa.elle.se/mosebacke/vart-vardagsrum/
Det här inlägget ju kul att se tillbaka till. Gustavianska kökssoffan försvann, tre matbord har passerat, den blommiga soffan byttes ut, har för mig att de bytte till en annan storlek av Flower-bordet, otaliga mattor har passerat. De hade väl en mer rak fåtölj i vitt linne ett tag innan de skaffade den fluffiga? Och såklart 1700-talsskåpet... Ni vet, citat:
Citat:
Innan jul hittade jag ett 1700-talsskåp som liksom talade till mig som en gammal själ. Det vackraste jag sett. En möbel som får följa med resten av livet.
Jag gjorde en stor flytt i samma veva som Elsa, där lite nya inköp behövdes. Tyckte då att det var inspirerande med det hon sa att det tar tid att bygga ett hem, så har låtit det göra det. Jag har inte bytt ut en möbel sedan de väl landat i hemmet.