2022-12-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
I USA införs det ju.
Tester av kineser, det är ju inte restriktioner !
Senast redigerad av givemeyourmoney 2022-12-29 kl. 12:02.
Citera
2022-12-29, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/sjukdomar--besvar-1/influensa/covid-okar-flera-doser-vaccin-ger-battre-skydd/

Flera doser ger bättre skydd

Jo tack det märker vi smittan är enorm nu

Bra om alla OS simmare tar nya simllektioner varje månad oxå.
Vill inte ha mer drunkning i sommar.
Citera
2022-12-29, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/sjukdomar--besvar-1/influensa/covid-okar-flera-doser-vaccin-ger-battre-skydd/

Flera doser ger bättre skydd

Jo tack det märker vi smittan är enorm nu
Läser man mellan raderna så är han ganska återhållsam om vaccinernas förträfflighet, en av dom mest negativa artiklarna jag läst om vaccinen i MSM, så negativ man kan vara utan att bli av med jobbet.
Citera
2022-12-29, 12:41
Medlem
Dr John Campbell vill nu pausa vaxxandet.

Videon finns på rumble:

https://rumble.com/v22ugd2-time-to-pause-covid-mass-vaccination.html

(videon finns inte på youtube)
Citera
2022-12-29, 12:45
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vill man ha ett aktivt skydd får man nkg tyvärr finna sig i att vaccinera sig var 3-4 e månad. Skydd efter infektion är tyvärr inte bättre. Det har jag sagt länge och det bekräftas i artikeln.

Nej, det behövs inte om man har ett fungerande immunförsvar. Det har jag sagt länge och det bekräftas av verkligheten.

Ni svaga och sköra kanske behöver det, men inte vi övriga.

Skydd mot infektion verkar förresten överlägset skydd från vaccin. Jag känner många ovaccinerade som haft covid en gång och sedan inte varit sjuk en enda gång på 1-2 år. Jag själv inkluderat. Samtidigt är alla vaccinerade jag känner sjuka stup i kvarten. Men det kan ju bero på att ovaccinerade generellt är friskare och hälsosammare personer.
Citera
2022-12-29, 12:49
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
I USA införs det ju.

Ja mycket hårda restriktioner verkligen Folk får ju fortfarande åka kollektivtrafik och vara ute efter klockan 7 så de lär ju allihopa dö i alla fall.

Bäst att du hör av dig till USA och berättar vad du vet
Citera
2022-12-29, 13:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja mycket hårda restriktioner verkligen Folk får ju fortfarande åka kollektivtrafik och vara ute efter klockan 7 så de lär ju allihopa dö i alla fall.

De vet garanterat mer än vad du vet i vart fall. Det är ju därför de inför restriktioner vad gäller inresanden nu.
Citera
2022-12-29, 13:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan76Hongkong
Tack för att du delar med dig av dina anekdoter. Det är verkligen värdefullt för oss andra i tråden att höra hur ofta du och dina white trash-vänner blir förkylda.

Japp, kan ju bara hålla med. Bidrar också med en anekdot. Jag har tagit 4 sprutor och aldrig haft covid. Mitt skydd måste alltså därigenom vara mycket bättre än apans... :-)
Senaste 1,5 åren har jag inte varit isolerad det minsta.
Citera
2022-12-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenlogi789
Dr John Campbell vill nu pausa vaxxandet.

Videon finns på rumble:

https://rumble.com/v22ugd2-time-to-pause-covid-mass-vaccination.html

(videon finns inte på youtube)
Kontentan av vad han säger är att han vill att MRNA-vaccinationer ska pausas.
Det är lätt att missförstå efter som han först pratar om vaccination utan att specifikt nämna MRNA.
Men när man tittar på exakt vad han säger här:
"In my view the UK health authorities should pause the current covid-19 vaccination programme, due to the risks associated with vaccination."

...så får jag det implicit till att vaccinationsprogrammet i UK bara har MRNA vaccin, givet det han säger på slutet:
"This video is specific to the current mRNA vaccines, I continue to promote the massive benefits of other forms of vaccination in the UK and around the world."
Antingen har jag tolkat honom rätt, eller så är han en ännu sämre kommunikatör än jag antagit med min tolkning.

Edit: En snabb undersökning av de vaccin som UK använder:
Moderna (mRNA)
Pfizer/BioNTech (mRNA)
Novavax (Inte mRNA)
https://www.nhs.uk/conditions/coronavirus-covid-19/coronavirus-vaccination/coronavirus-vaccine/

Om jag inte missat något så är han vilseledande (avgränsat till mitt resonemang ovan) i en fråga där det är viktigt att inte vara vilseledande.

Transkribering av videon:
Senast redigerad av pjabas 2022-12-29 kl. 14:19.
Citera
2022-12-29, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Kontentan av vad han säger är att han vill att MRNA-vaccinationer ska pausas.
Det är lätt att missförstå efter som han först pratar om vaccination utan att specifikt nämna MRNA.
Men när man tittar på exakt vad han säger här:
"In my view the UK health authorities should pause the current covid-19 vaccination programme, due to the risks associated with vaccination."

...så får jag det implicit till att vaccinationsprogrammet i UK bara har MRNA vaccin, givet det han säger på slutet:
"This video is specific to the current mRNA vaccines, I continue to promote the massive benefits of other forms of vaccination in the UK and around the world."
Antingen har jag tolkat honom rätt, eller så är han en ännu sämre kommunikatör än jag antagit med min tolkning.

Att klumpa ihop alla som är emot mrna-vaxxen till anti-vaxxers är det debattklimat vi har haft ett tag.
Citera
2022-12-29, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

USA har problem med din och Dajmens förkylning, och det har resten av världen också. Antalet med postcovid, som inte kan arbeta är stort och kostar mycket. Alla utom ni vet att postcovid är ett problem, inte för att inte andra virusformer ger långtidsverkningar utan helt enkelt för att vi nu har ett virus som smittar människor många gånger. Det är också en klassfråga, för de som smittas är, sådana som inte kan undvika viruset. Arbetarklassen som ni skiter i.

Nu meddelar svenska tidningar att vi har årsekord i Covid-19-vårdade. Senaste tillfället med liknande antal var för 2 år sedan.

https://www.expressen.se/nyheter/arsrekord-for-antal-vardade-med-covid/
Citera
2022-12-29, 14:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
USA har problem med din och Dajmens förkylning, och det har resten av världen också. Antalet med postcovid, som inte kan arbeta är stort och kostar mycket. Alla utom ni vet att postcovid är ett problem, inte för att inte andra virusformer ger långtidsverkningar utan helt enkelt för att vi nu har ett virus som smittar människor många gånger. Det är också en klassfråga, för de som smittas är, sådana som inte kan undvika viruset. Arbetarklassen som ni skiter i.

Nu meddelar svenska tidningar att vi har årsekord i Covid-19-vårdade. Senaste tillfället med liknande antal var för 2 år sedan.

https://www.expressen.se/nyheter/arsrekord-for-antal-vardade-med-covid/

Tycker du tar upp en viktig faktor i det här.
Ibland får man höra att det skulle vara dyrt att skydda befolkningen mot covid. Då tittar man ofta väldigt ensidigt på det. Tittar man däremot på vad varje vårddygn kostar, samt de långsiktiga hälsoriskerna med att fullkomligen smitta ned hela befolkningen med covid19, tycks inte mycket tanke ägnas åt detta. Jag skrev ju tom att "alternativet är att vi dör allihopa" och då tog det hus i helvete. Jag borde förstås förstå att många här har olika former av diagnoser och inte kan skilja på bildliga resonemang och bokstavliga. Man har heller ingen förmåga att kunna skilja på kort och lång sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in