Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Därför att det för tillräckligt många individer inte bara är en snuva. Varför tror du att USA inför restriktioner? För att de är kommunister? (Hette ju så när jag retoriskt undrade varför Kina hade restriktioner tidigare).
Och du fortsätter såklart med din hjärndöda argumentation.
Ditt korkade argument "varför tror du USA inför restriktioner" faller ju helt platt eftersom ca 199 av 200 länder inte haft några restriktioner alls under hela 2022. Varför tror tror du att det varit så? För att de sålde sig för storkapitalet?

(Hette ju så när jag retoriskt undrade varför nästan inga länder haft restriktioner i år).
Du kanske ska titta på hur majoriteten gör istället om du vill använda den här typen av argumentation.
Och vad är det för restriktioner USA inför? Jo, man inför obligatorisk testning för resenärer från Kina. That's it. Ingen lockdown, inga munskyddskrav, inga vaccinpass, ingen nedsläckt kollektivtrafik, inget utegångsförbud. Varför då kan man undra om nu viruset är så FRUKTANSVÄRT farligt som du vill göra gällande.
Som sagt, ska du använda "varför tror du man gör så" som argument så får du ju storstryk eftersom en förkrossande majoritet INTE gör så utan istället agerar i linje med vad jag tycker. Tänk efter lite innan du skriver så kanske du slipper framstå som en idiot.