2022-12-26, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Är inte curlad, har haft nattjobb många år, nu har jag senaste kanske 10-12 åren haft en dygnsrytm där jag sover mellan 05-13 eller så, jag hade sedan ett jobb med vanliga tider i två månader men trots det vande jag mig aldrig och hade huvudvärk nästan varje dag och kunde bara sova några timmar per natt

Döm mig om du vill och tyck att jag är konstig och så, fine, men vill fortfarande ha ett svar på frågan.

Du kommer in i rutin tillslut.

Jag ska in snart. Sover också så dom du gör.

Men efter ett tag vänjer man sig.
Citera
2022-12-26, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Då får du väl komma överens med fängelsepersonalen om att jobba nattetid istället. Jobba ska du iallafall och göra och betala tillbaka för skiten som du har ställt till med när du hamnade i fängelset. Vi skattebetalare försörjer inte dig för att du ska sitta och runka och spela ps4 i en fängelsecell.

Jag är inte dömd för något än, men har alltid haft en känsla att jag skulle kunna bli det en dag. Var mer nyfiken, tror också att jag till slut skulle vänja mig och tröttna på att inte jobba, men mina sömnproblem/rutiner styr så stor del av mitt liv just nu i alla fall.
Citera
2022-12-26, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Du kommer in i rutin tillslut.

Jag ska in snart. Sover också så dom du gör.

Men efter ett tag vänjer man sig.

Mjo, förmodligen, lycka till där inne, det löser nog sig
Citera
2022-12-26, 01:23
Medlem
Citat:
Jag är inte dömd för något än, men har alltid haft en känsla att jag skulle kunna bli det en dag. Var mer nyfiken, tror också att jag till slut skulle vänja mig och tröttna på att inte jobba, men mina sömnproblem/rutiner styr så stor del av mitt liv just nu i alla fall.

Får vi hoppas på att du inte hamnar där.

De trötta jävlarna som nekar till att hjälpa till hoppas jag att man kör upp en elpistol i röven på.
Senast redigerad av Kimma7 2022-12-26 kl. 01:26.
Citera
2022-12-26, 01:26
Medlem
Citat:

Annars kan du skita i att jobba. Det enda som lär hända är väl att du ej får permissioner osv. Du kan inte få ökat straff pga att du vägrar jobba.

Tack, surt att åka in över ett år för mig, när jag varken haft uppsåt eller vetat att jag gjort fel(eko). Men rätten dömer vad det tror på, och inte efter bevis nuförtiden.

Rättsystemet är ruttet.
Senast redigerad av blaha95 2022-12-26 kl. 01:30.
Citera
2022-12-26, 01:31
Medlem
Citat:
Annars kan du skita i att jobba. Det enda som lär hända är väl att du ej får permissioner osv. Du kan inte få ökat straff pga att du vägrar jobba.

Tack, surt att åka in över ett år för mig, när jag varken haft uppsåt eller vetat att jag gjort fel(eko). Men rätten dömer vad det tror på, och inte efter bevis nuförtiden.

Rättsystemet är ruttet.

Ett år klarar du mannen, det går fort och då sitter du inte bland värstingarna och de mest våldsamma, du får säkert lite polare också
Citera
2022-12-26, 01:36
Medlem
Citat:
Ett år klarar du mannen, det går fort och då sitter du inte bland värstingarna och de mest våldsamma, du får säkert lite polare också

Ja, tack! Måste försöka se det positivt.

Det enda som svider är att jag är oskyldigt dömd, ja jag vet att nästan alla dömda säger så. Men det är verkligen så i mitt fall. Jag har ej vetat om felet jag begick.

Domen är ett skämt, domstolen dömer efter vad de tror, och inte efter bevis. De utgår från att folk har klart för sig hur lagarna är.

Men men, inget jag kan påverka nu.
Citera
2022-12-26, 01:38
Medlem
Citat:
Ja, tack! Måste försöka se det positivt.

Det enda som svider är att jag är oskyldigt dömd, ja jag vet att nästan alla dömda säger så. Men det är verkligen så i mitt fall. Jag har ej vetat om felet jag begick.

Domen är ett skämt, domstolen dömer efter vad de tror, och inte efter bevis. De utgår från att folk har klart för sig hur lagarna är.

Men men, inget jag kan påverka nu.

Blev lite nyfiken vad som hände, kanske är för offtopic att diskutera? Ber en mod att isåfall ta bort inlägg, men du kanske inte vill prata om det
Citera
2022-12-26, 01:45
Medlem
Citat:
Blev lite nyfiken vad som hände, kanske är för offtopic att diskutera? Ber en mod att isåfall ta bort inlägg, men du kanske inte vill prata om det

Då hade jag outat mig tyvärr. Men du hade på riktigt skrattat åt domen.
Citera
2022-12-26, 01:47
Medlem
Citat:
Då hade jag outat mig tyvärr. Men du hade på riktigt skrattat åt domen.

Jag förstår, jag menade så klart aldrig att luska i din identitet Men som sagt, lycka till därinne!
Citera
2022-12-26, 08:55
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Har en fråga, såg någon video från Krimvården på Youtube

Där säger de "Väckning klockan 7" och sedan "Det är arbetsplikt"

Vad händer om man vägrar att arbeta? Jag har under många, många år haft extrema sömnsvårigheter och är en nattmänniska. Om jag skulle åka in mot förmodan skrämmer tanken att gå upp klockan 7 och att sova vid 23-24 mig jävligt mycket.

Vad händer om man vill sova på dagen och inte arbeta? Drar de fysiskt upp en ur rummet, sen då? De kan inte tvinga mig att arbeta, vad gör de om man vägrar, förlängt tidsstraff eller andra straff?

Misskötsamhet kan leda till försenad frigivning, inte att du får påslag på fulla tiden utan att din villkorliga skjuts upp. Det infördes hårdare regler precis när jag släpptes ut på boja. Du lär inte få ligga kvar i cellen och du lär inte vilja det efter ett tag heller, så jäkla kul är det inte
Men tro mig, du kommer vilja arbeta, de få kronorna man får är guld värda när man sitter. Det är liksom enda sättet att kunna köpa sig något i kiosken om det så bara är en vettig rakhyvel eller en påse chips.
Citera
2022-12-26, 10:14
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Har en fråga, såg någon video från Krimvården på Youtube

Där säger de "Väckning klockan 7" och sedan "Det är arbetsplikt"

Vad händer om man vägrar att arbeta? Jag har under många, många år haft extrema sömnsvårigheter och är en nattmänniska. Om jag skulle åka in mot förmodan skrämmer tanken att gå upp klockan 7 och att sova vid 23-24 mig jävligt mycket.

Vad händer om man vill sova på dagen och inte arbeta? Drar de fysiskt upp en ur rummet, sen då? De kan inte tvinga mig att arbeta, vad gör de om man vägrar, förlängt tidsstraff eller andra straff?

Kan se väldigt olika ut beroende på vem du är. Själv fick jag bara en ilsken ifrågasättning varje morgon typ.

-Ska du inte jobba idag?
-Nej
-Nehe! Varför inte det då?
-Därför
-JAHA. Då blir det rapport på det!

Fick sen ligga kvar i sängen så länge jag ville, låg till 10 vissa dagar. Så länge du äter frukost/mat som du ska och är aktiv resten av dagen, är det nog oftast inga större problem. Hur mycket det påverkar din relation till vakter och intagna indirekt är svårare att svara på.

Det enklaste är nog att följa med till arbetet och sen inte jobba alls där. Snacka med grabbarna och spela schack eller nått, om du pallar. Annars kan du försöka bli städare eller kock.

Ibland är det kollektiv arbetsvägran som gäller. Om fångarna bestämt sig för att ställa krav på något. Då vill du definitivt "ligga kvar i sängen" Det fanns en "scab" på vår avdelning, han fick det inte roligt.

Och värt att ha i åtanke är att om flera fångar börjar arbetsvägra så kommer det behandlas liknande en "strejk" alltså med kollektiva bestraffningar som genomsök av avdelning cell dag/natt och fler drogtest t ex. Antagligen mer/hårdare stryk också
Senast redigerad av Mr-Krister 2022-12-26 kl. 10:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in