2020-03-19, 13:47
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Alla har sin egen tid att göra och de respekterar jag fullt ut . Vi kan väl ta under sommaren och besökstid dom är alla lediga och då ser de ut som en semesteranläggning eller så ur en besökares synvinkel i många fall

Men ja det är tristress på kåkarna varje dag men de finns ljuspunkter

Det är ytterst få ljuspunkter som jag upplevde det men det jag tar med mig är det folket som jag möte under min resa i USA's system för det var helt...bisarrt och folk hade inte trott det om jag så hade berättat det under ed.

Snacka om att vara en veritabel skola i brott med kontakter som matchar.
Citera
2020-03-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Vem skulle sparka ut tänderna på vem?

Dom anställda naturligtvis skulle sparka ut tänderna på de intagna.
Ifall vi hade det på samma sätt som i typ Thailand eller Singapore, så skulle vi slippa skiten med tuffingar som förstör en hel avdelning.

De skulle bli sönderslagna ifall de öppnade käften, och ifall de ville vara tuffa som i svensk fjängelse och slå sönder avdelningen, så skulle de dö!
Citera
2020-03-19, 23:20
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Det är ytterst få ljuspunkter som jag upplevde det men det jag tar med mig är det folket som jag möte under min resa i USA's system för det var helt...bisarrt och folk hade inte trott det om jag så hade berättat det under ed.

Snacka om att vara en veritabel skola i brott med kontakter som matchar.

Oja . Men i USA är de ett helt annat klimat o jämför man med Sverige är detta paradiset ( suttit på ett country jail i Vegas bara i 3 dagar så kan inte jämföra med nåt annat där )

I Sverige är de en skola bara o nån månad hit eller dit ... De spelar mindre roll inte så man blir avskräckt heller . Man kan nästan bete sig hur som helst utan att de händer mycket ...

Ja tycker folk ska sättas på en klass 2 innan de sätter sin fot på en 3a är som natt o dag i mentalitet .och man lär sig mer hur kriminalvården faktiskt funkar ( om de nu gjort de någonsin )
Citera
2020-03-19, 23:22
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ifall vi hade det på samma sätt som i typ Thailand eller Singapore, så skulle vi slippa skiten med tuffingar som förstör en hel avdelning.

De skulle bli sönderslagna ifall de öppnade käften, och ifall de ville vara tuffa som i svensk fjängelse och slå sönder avdelningen, så skulle de dö!

Är du tappad bakom en vagn ? Vi lever inte på 1800 talet i Sverige
Citera
2020-03-20, 07:27
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2

Dina inlägg är enbart pinsamma och du har ingen uppfattning om vad som händer i fängelsen varken i Thailand eller Singapore utan bara gissar dig fram.

Har du något att tillföra tråden överhuvudtaget förutom vilda gissningar och antaganden?
Citera
2020-03-20, 07:31
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Oja . Men i USA är de ett helt annat klimat o jämför man med Sverige är detta paradiset ( suttit på ett country jail i Vegas bara i 3 dagar så kan inte jämföra med nåt annat där )

I Sverige är de en skola bara o nån månad hit eller dit ... De spelar mindre roll inte så man blir avskräckt heller . Man kan nästan bete sig hur som helst utan att de händer mycket ...

Ja tycker folk ska sättas på en klass 2 innan de sätter sin fot på en 3a är som natt o dag i mentalitet .och man lär sig mer hur kriminalvården faktiskt funkar ( om de nu gjort de någonsin )

Har också suttit i ett county jail men inte bland dom andra intagna då vi blev placerade där då federal holding inte hade plats åt oss och det var en markant skillnad i standard och annat.

County är nog det värsta man kan sitta i på sina ställen.

Jag började hårt som sagt med häkten och fängelser i USA i ett par år så då kan du tänka dig själv vilken "frihet" det var att komma till Sverige även på ett häkten och andra ställen som räknades som "skit".

Går lite OffT men har du inte sett 60 days in så bör du se den. Mycket du kommer att känna igen. Speciellt i den senaste säsongen som visas nu.
Citera
2020-03-20, 11:02
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Har också suttit i ett county jail men inte bland dom andra intagna då vi blev placerade där då federal holding inte hade plats åt oss och det var en markant skillnad i standard och annat.

County är nog det värsta man kan sitta i på sina ställen.

Jag började hårt som sagt med häkten och fängelser i USA i ett par år så då kan du tänka dig själv vilken "frihet" det var att komma till Sverige även på ett häkten och andra ställen som räknades som "skit".

Går lite OffT men har du inte sett 60 days in så bör du se den. Mycket du kommer att känna igen. Speciellt i den senaste säsongen som visas nu.

Vart mest grinig pga man inte kunde få ordentligt kaffe där . Och maten var ju rent av äcklig men köpte poptarts en gång o de var inte gott de heller . Respektera de fullt ut och förstår varför du gnäller på att vissa tycker de är hårt att sitta här i Sverige .

Kollade på flera säsonger av de och de är klart sevärt .
Även " jailbirds " med fruntimmer samt den ur en vårdares perspektiv ( 1 säsong )

Man blir förvånad oavsett .
Citera
2020-03-20, 11:08
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Vart mest grinig pga man inte kunde få ordentligt kaffe där . Och maten var ju rent av äcklig men köpte poptarts en gång o de var inte gott de heller . Respektera de fullt ut och förstår varför du gnäller på att vissa tycker de är hårt att sitta här i Sverige .

Kollade på flera säsonger av de och de är klart sevärt .
Även " jailbirds " med fruntimmer samt den ur en vårdares perspektiv ( 1 säsong )

Man blir förvånad oavsett .

Kaffet var horribelt men det blev en vana som allting annat och pop-tarts, fy fan vad vidriga dessa är.

Det är så käkarna låser sig bara jag tänker på skiten.

Nåja, det är nu vatten under bron som dom säger och livet går vidare.
Citera
2020-03-20, 11:39
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Kaffet var horribelt men det blev en vana som allting annat och pop-tarts, fy fan vad vidriga dessa är.

Det är så käkarna låser sig bara jag tänker på skiten.

Nåja, det är nu vatten under bron som dom säger och livet går vidare.

Oja

Stämmer bra de . Jag har gjort min tid och blickar framåt 👍 men man blir förbannad på folk i den här tråden som gnäller på småsaker då man måste skriva för att tillrättavisa dem för beter de sig som dom gör här på insidan så kommer de åka på stryk

En annan sak från min senaste vistelse så satt de en snubbe i 35 års åldern som hade 2 månader att göra ... Han räkna dagarna ...

De andra som var på där ... Hade 10 år i ryggen så de vart aningen irriterade när han räkna dagar
Citera
2020-03-20, 13:15
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Oja

Stämmer bra de . Jag har gjort min tid och blickar framåt 👍 men man blir förbannad på folk i den här tråden som gnäller på småsaker då man måste skriva för att tillrättavisa dem för beter de sig som dom gör här på insidan så kommer de åka på stryk

En annan sak från min senaste vistelse så satt de en snubbe i 35 års åldern som hade 2 månader att göra ... Han räkna dagarna ...

De andra som var på där ... Hade 10 år i ryggen så de vart aningen irriterade när han räkna dagar

Jag skall dra en historia ifrån min tid i ett federal häkte i USA.

Det var en kille som sprang omkring och störde alla med hur för jävligt det var att han var under misstanke och att han hade blivit gripen och hela hans liv var helt i ruiner.

Folk som kikade på lång tid, ibland livstid, fick verka som terapeuter för att lugna ner honom och han var i allas ansikte hela tiden men han fick stöd.

Tills....det kom fram att de högsta straffet som han kunde få var det sk "a year and a day" vilket är bland dom allra lägsta straffen du kan få i det federala systemet.

Han fick så jävla mycket stryk i en cell att han fick rullas ut på en bår.

Den "roligaste" anklagelsen var en fjolla som hade kört full i en skyddad nationalpark och krockat med ett träd......."I got drunk and fucked up".

Många roliga minnen och många helt sjuka minnen som få hade trott på men som jag helst hade varit utan om det hade gått.
Citera
2020-03-20, 13:28
Medlem
Hur fixar ni sexet inne på kåken? Jag tänker mest på två roliga historier som sägs komma från kåken.Man är väl inte bög för man suger av en kompis.Och kunden som var hos horan och hon frågade har du suttit i fängelse ,han svarade hur vet du det.Ja efter du satt på mig hoppar du i från mig ställer dig på alla fyra och säger Nu Är Det Din Tur..Det är väl ganska vanligt med Bögerier bland er brottslingar.
Citera
2020-03-20, 17:42
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Hur fixar ni sexet inne på kåken? Jag tänker mest på två roliga historier som sägs komma från kåken.Man är väl inte bög för man suger av en kompis.Och kunden som var hos horan och hon frågade har du suttit i fängelse ,han svarade hur vet du det.Ja efter du satt på mig hoppar du i från mig ställer dig på alla fyra och säger Nu Är Det Din Tur..Det är väl ganska vanligt med Bögerier bland er brottslingar.

Lika vanligt som att du får sex utan att du betalar för det.

Dvs inte vanligt alls.

Men att du är sugen på lite kul med en manlig motpart lyser igenom men tyvärr så kan vi inte hjälpa dig med din fantasi eller bidra med material.

Och lär dig för helvete att skriva som en människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in