2022-12-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
I mumlet från banken idag (när mobilen låg i fickan) låter det som att Tompalompa fakturerat dödsboet för sin arbetstid. Förfallodatum i januari, men Tompalompa vill ha pengar nu. Så Tompalompa är arg.
Hoppas inte systern går med på arbetstiden. Och om hon gör det, så skulle jag betala 2h om dagen. Mer har han fan inte jobbat på gården. Och när han går och pratar med sina ”kamrater” på gården, alltså djuren…så ska han inte heller ha betalt. Det måste vara enklast i världen att räkna ut hans arbetstid, eftersom han filmar precis allt..
2022-12-22, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Det var så alltså? Förstår att han behöver få in pengar på almanackor, cd-skivor och boken Riksdagen kan dra åt helvete😂 Riktiga kassakor 💴
Han har bjudit in människor till i morgon och tänkt sig då även sälja almanackor osv , de passar ju så väldigt bra som julklapp
2022-12-22, 21:31
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Hoppas inte systern går med på arbetstiden. Och om hon gör det, så skulle jag betala 2h om dagen. Mer har han fan inte jobbat på gården. Och när han går och pratar med sina ”kamrater” på gården, alltså djuren…så ska han inte heller ha betalt. Det måste vara enklast i världen att räkna ut hans arbetstid, eftersom han filmar precis allt..

Mmm… men om man ska använda hans filmer som bevis, då måste man filma hans filmer och skrika BEVIS!!! tre gånger motsols samtidigt som man filmar sig själv upp i näsan. För annars kommer inte folket vakna. Helst ska det ske i receptionen till en myndighet eller bara nåt annat random jävla kontorslandskap där man inte ska vara.

Annars räknas det inte.
2022-12-22, 21:38
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ja, jag hörde det om traktorn. Men det låter som en hund ör begraven här. Varför skulle han punga in dom pengarna, när det är så frostigt? Visst räntan är bra att slippa. Men varför just nu? 180 000 i lön? Han jobbar ju max 2h om dagen på gården? Har också hört att han har skickat en faktura till systern på c:a 2 miljoner för arbetet han har gjort på gården i allatillbak år.. Men jag kan inte bekräf det. Har du hört något om en bastu o bubbelpool som Tom har köpt?
Visst men då kan man ju inte kräva det tillbaka de direkt från dödsboet. Gör ju bara allt värre. Ja faktura på 2,6 miljoner kräver han av dödsboet sa han. Problemet var ju fadern hade inte en aning han skulle ha lön när han var där. Han var där 100% frivilligt. Fadern ville sälja djuren när han blev sjuk. Sitter han ju och säger själv. Han har ju kraftig köpmani. I ett dödsbo rör man så lite som möjligt. Endast det absolut akuta för rörelsen ska funka. Som foder tex. Tycker man alla borde förstå.
Senast redigerad av Hasselassefrasse 2022-12-22 kl. 21:41.
2022-12-22, 21:40
Medlem
Mer info om Fia? Varför togs hennes barn?
2022-12-22, 21:44
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Tror han sa i nån live hon ville de skulle ha kvar gården men arrendera ut lantbruket men det vägrade Tom. Men då hade han ju jobbet kvar så säkert något han kommit på nu han ska kräva lön
2022-12-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han har bjudit in människor till i morgon och tänkt sig då även sälja almanackor osv , de passar ju så väldigt bra som julklapp
😂😂😂 Ja, jag har faktiskt inte köpt någon för nästa år..
2022-12-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Visst men då kan man ju inte kräva det tillbaka de direkt från dödsboet. Gör ju bara allt värre. Ja faktura på 2,6 miljoner kräver han av dödsboet sa han. Problemet var ju fadern hade inte en aning han skulle ha lön när han var där. Han var där 100% frivilligt. Fadern ville sälja djuren när han blev sjuk. Sitter han ju och säger själv. Han har ju kraftig köpmani. I ett dödsbo rör man så lite som möjligt. Endast det absolut akuta för rörelsen ska funka. Som foder tex. Tycker man alla borde förstå.
Precis så! Tror han ville spela ett spel mot systern på något korkat sätt.. Som att han kan göra som han vill, för han vet hur gården ska skötas..Men ack, systern hade mer skinn på näsan än vad han visste..
2022-12-22, 21:55
Medlem
Citat:
😂😂😂 Ja, jag har faktiskt inte köpt någon för nästa år..
En almanacka för 500 kr med bland annat bilder på hästmannen kanske då passar eller varför inte en spännande bok av Bouvin
2022-12-22, 21:56
Medlem
Citat:
Mmm… men om man ska använda hans filmer som bevis, då måste man filma hans filmer och skrika BEVIS!!! tre gånger motsols samtidigt som man filmar sig själv upp i näsan. För annars kommer inte folket vakna. Helst ska det ske i receptionen till en myndighet eller bara nåt annat random jävla kontorslandskap där man inte ska vara.

Annars räknas det inte.
😂 Ja, fy fan! Stackars den advokaten som tar sig an, Tom.. Eller han tänker nog att han klarar det bäst själv.
2022-12-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
En almanacka för 500 kr med bland annat bilder på hästmannen kanske då passar eller varför inte en spännande bok av Bouvin
Du skämtar om att han tar 500kr för almanacka va😳? Bouvin… Inte ens Ian och Bert tog väl han på allvar 🎪
2022-12-22, 22:02
Medlem
Citat:
Nån som vet om fil lic Jan Björklund hjälper Fia? Eller Tompalompa? Han borde röra sig i närheten i alla fall.

Fil. Lic Jan Björklund har jag stött på irl några gånger. Han sprider bara olycka efter sig var han är.
Hans nya titel är Fil. Myt, där det sista betyder mytoman.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in