Citat:
Ursprungligen postat av
Crowdy
Jag är säker på att det INTE var polis som följde efter Tom. Jag vet genom en gammal vän som är journalist att man gräver i en del grupper som hatar myndigheter. Det ska visst bli något reportage och då samlar man uppgifter. Det är synd att Tom ska hamna bland dessa rättshaverister då de flesta har betydligt värre personlighetsstörningar än bipolär.
Intressant vilka FB grupper är det av alla som finns som hatar myndigheter? Vad är syftet ? Gällande LVU kampanjen som myndigheterna slår hårt emot nu eller vilken av alla reportage. Jag har faktiskt svårt att tro på att media skulle vilja ta i Toms ärende än mindre gör reportage. Med tanke på att alla media förutom alternativmedia t.e.x frihetsnytt m.m inte vill eller kan ta såna fall.
Enda chansen att någon vill göra reportage om det då handlar det om LVU frågan för den här fått stor negativ uppmärksamhet, speciellt när de som demonstrerar och kräver granskning vägrar utge sina domar och utredningar. Hitills har jag inte sett ett enda fall/dom på dessa motståndare som soc inte haft något skit på alls. Det finns alltid något och ja utredningarna är vinklade men som journalist vill man ha alla fakta och de granskar ingenting så länge ingen ger ut alla dokument. Väldigt få gånger dessa ärenden ens se får intresse av.
De hade en stor chans med Salle men den förstörde Fia totalt. Salle stötte på dem oplanerat och ställde seriösa frågor om deras frågor. Tom kunde åtminstone svara på frågor och visa dokumentation medans Fia bara sa sin vanliga retorik, han bad om ärende nummer/ hemsida / rapporter något som styrker versionen.
Det enda fall Aftonbladet tagit upp om länsstyrelsen var Lotta grönings artikel om sin konflikt med Länsstyrelsen om en häst hon hade.
Sen har vi även uppdrag granskning programmet som gjordes men aldrig sändes.
Det är nästan de enda fall de faktiskt tagit upp i media.
Ska man få en journalist intresse måste man övertyga och visa dokumentation.
Det går gått tusentals mejl till media om just både soc & länstyrrelsen och t.o.m när journalister velat göra reportage eller skriva artikel om det här de inte blivit något.
För att återgå till Fia, med tanke på allt som sker och son fått stor uppmärksamhet nu blir det nog mycket svårt att fortsätta i samma spår som de gjort med bla TIKTOK. Kanske har hon en chans om hon granskar sina följare då det finns många varav vissa redan uthängda i media att vara totalt olämplig och dålig förälder. Bland annat de kriminella klanen, med tanke på att Svt valt ut 3 fall de snackar om. Källan de använde var en FB sida barnens rättigheter mina rättigheter och någon annan utländsk grupp.
Ska man hjälpa folk i dessa ärenden så måste man granska så man inte hjälper fel ärende. Jag vet några nu som varit med på dessa demonstrationer som verkligen inte ska ha sina barn. Då pratar jag inte om någon här utan andra följare på deras sidor och prata på arabiska i live är som att be om problem.