2022-12-07, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Mmm… lika vackert som galet. Det är ju som upplagt för att nyttjas av andra intressen som vill destabilisera samhället.
Helt riktigt men det verkar inte spela någon roll vem de har med sig i sin kamp bara det ser ut att vara många som hörs.
2022-12-07, 13:55
Medlem
Lillamig72s avatar
Nu har länsstyrelsen i Jönköping flyttat över Toms egna ärenden till länsstyrelsen i Västerbotten. Så långt som möjligt bort från honom. De känner sig väl hotade.
Pga att han håller på ringer runt varje dag live, gör spontana besök lägger ut hot på live Facebook mm.

Tom har själv lagt ut papper han fått om att hans ärenden är flyttat till Västerbotten.

Ändå ringer han nu live och ska ha tag i folk på länsstyrelsen i Jönköping. Och terroriserar den stackars växeltelefonisten. Nu som representant för bondeupproret. 🙄
Han tror också att landshövdingen har slutat pga att han inte vill ta sitt ansvar. Och pga honom.
Han verkar inte förstå och ta till sig skriftlig information.
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-07 kl. 14:17.
2022-12-07, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Nu har länsstyrelsen i Jönköping flyttat över Toms egna ärenden till länsstyrelsen i Västerbotten. Så långt som möjligt bort från honom. De känner sig väl hotade.
Pga att han håller på ringer runt varje dag live, gör spontana besök lägger ut hot på live Facebook mm.

Tom har själv lagt ut papper han fått om att hans ärenden är flyttat till Västerbotten.

Ändå ringer han nu live och ska ha tag i folk på länsstyrelsen i Jönköping. Och terroriserar den stackars växeltelefonisten. Nu som representant för bondeupproret. 🙄
Han tror också att landshövdingen har slutat pga att han inte vill ta sitt ansvar. Och pga honom.
Han verkar inte förstå och ta till sig skriftlig information.

Känns kanske inte jättelämpligt att bråka som han gör med länsstyrelsen hela tiden.
Smartast hade bara varit att bevisa att djuren har det bra och sen är allt frid och fröjd. Men nej nej nej herr manisk bara måste bråka
2022-12-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubb1992
Det var nationella insatsstyrkan från sthlm. Även sen några ur Malmös poliser. De var schyssta och hade en god dialog och lugnt under tiden .

Han har ingenstans sagt att han är bipolär och han är inte manisk.

Jag har kollat upp händelserapporten. Det var "Piketen" i Malmö som hämtade Tom. Anledningen att det var dom var attde var i närheten och hade inget annat jobb just då. I annat fall hade man avsatt tre patruller som nu kunde göra annat. Svårare än så var det inte.

Det är bara Regeringen som får initiera Nationella Insatsstyrkan och jag tror knappast att Regeringen ansåg att Tom var så värdefull att NI behövdes.
2022-12-07, 14:44
Medlem
Citat:
Det är de andra som varit med jag skulle vilja veta namn på. Men svårt med de med utländska namn ibland men det går. Jag brukar få fram de mesta.

G*bri*l *km*n (a,e,e,a)
2022-12-07, 14:52
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Jag har kollat upp händelserapporten. Det var "Piketen" i Malmö som hämtade Tom. Anledningen att det var dom var attde var i närheten och hade inget annat jobb just då. I annat fall hade man avsatt tre patruller som nu kunde göra annat. Svårare än så var det inte.

Det är bara Regeringen som får initiera Nationella Insatsstyrkan och jag tror knappast att Regeringen ansåg att Tom var så värdefull att NI behövdes.

Jamen exakt. Men Toms anhängare ser honom som nånslags Rambo-Dacke-Hood som ska störta regeringen, så dom fantiserar ihop att nationella insatsstyrkan kopplas in för en handräckning för att han är så farlig. 😂

Fritjof fick det till och med till att Tom arresterades av militärpolis 🙂

Bra att du kikat i händelserapporten så att den frågan kring NI kan stängas.
2022-12-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ja jag vet ju som sagt vad som hände i sthlm den helgen. Eftersom min kompis och kompisens bekanta träffade Tom då. Där en av de I sällskapet uppmärksammade att en civilare höll stenkoll på de och på Tom. Den som uppmärksammade detta har även berättat att han stod med en mobil riktat emot de och de vet att han är civilpolis.

Varför tror ni att Tom blir/är avvisad varenda gång. Soc vägrar ha möten med föräldrarna om Tom är med.
Jag kan garantera efter incidenten med familjehemmet så lär Linn*ea aldrig få se sina barn igen möjligen väldigt begränsat umgänge men hem kommer de inte.
Jag har erfarenhet av hur lätt soc drar in umgänge för minsta fel en förälder gör. Så åka till familjehemmet och sedan följa efter de för att Tom sen blev avvisad ifrån hela Arboga och hon visst meter ifrån familjehemmet. Allt har konsekvenser i det som händer

Jag tycker om Tom, jag stöttar detta men jag önskar att han lägger detta arbete mer på djurägare och djuren emot Länsstyrelsen för de är så ensamma jämfört med föräldrarna som de finns flertal grupper som kämpar för LVU både bra och dåliga. Familunited är en liten grupp jämfört med andra med tusentals medlemmar.

Det återstår att se vad som händer.

Jag är säker på att det INTE var polis som följde efter Tom. Jag vet genom en gammal vän som är journalist att man gräver i en del grupper som hatar myndigheter. Det ska visst bli något reportage och då samlar man uppgifter. Det är synd att Tom ska hamna bland dessa rättshaverister då de flesta har betydligt värre personlighetsstörningar än bipolär.
2022-12-07, 14:58
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Du har ett extremt stort självförtroende.
En manisk episod börjar ofta plötsligt och varar från två veckor till fem månader. Under en manisk episod är patienten i allmänhet mycket driftig, fartfylld, rastlös, pratsam och energisk, behöver bara lite sömn och kan vara irriterad. Hallucinationer och vanföreställningar kan också förekomma.

När du är manisk har du mycket energi och kan känna dig kreativ eller rastlös. Du kan ha svårt att hindra dina idéer och impulser, och det är vanligt att du behöver mindre sömn än vanligt.

Manin kan göra att du tappar omdömet och följer impulser utan att tänka på konsekvenserna. Det kan leda till att du exempelvis spenderar för mycket pengar eller utsätter dig själv eller andra för farliga situationer.

En del kan känna att de mår hur bra som helst när de är maniska, och att det bara är omgivningen som är tråkig som inte förstår. Andra blir lättare irriterade eller arga.

Efter en manisk period kan det upplevas tungt att inse att man sagt och gjort saker som man ångrar.

Googlade bipolär manisk. Stämmer inte detta in exakt på Tom? Borde till o med hans följare ha svårt att förneka. Men de utnyttjar ju honom tyvärr

Tycker också att Tom beter sig maniskt. Säkert en sorg reaktion efter sin faders död. Ska bli spännande att se hur det blir efter jul. Då lär vi inte se mycket av honom på Facebook och live. Då kommer han vara helt slut och bli isolerad och slicka sina sår.
2022-12-07, 15:03
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullmoster
Det förvånar mig att ingen ännu gjort en tråd om tiktokaren Sofia Palm, unitedfamilypalmafia4 på TikTok. Hon har videos och live konstant där hon berättar om hur hennes två barn tagits ifrån henne utan några som helst skäl. Detta kan förstås inte vara sant, men någon som vet något om henne?

Det är självklart att de finns själ för omhändertagandet. Hon har inte kunnat skydda sina barn från att bevittna våldet som hennes ex utsätter dem för. Hade hon satt sig på ett skyddat oense med barnen och ej haft kontakt med exet. Så hade hon garanterat haft barnen kvar.
Sen att tjafsa och bråka med socialen är inte lätt. För det gillar de inte.
Så tyvärr gör hon det bara värre för dig själv.
2022-12-07, 15:17
Medlem
Citat:

Intressant, källa på att det var dem och inte de andra? Då kan du isåfall lägga ut den händelserapporten om du nu är så säker på det för här på flashback läggs de upp såna dokument dagligen för att kunna vara 100% säker på att källan är sann.

Då kan ju du även berätta hur många som var där & vem som på polisen beslutade att bevilja handräckningen på sjukvårdens begäran och vilken läkare och vilket sjukhus som gjorde den begäran.
2022-12-07, 15:26
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
De tog barnen från mig felaktigt. De skulle ha gett oss traumavård, skydd och stöd redan 2017 i september. Istället straffade Enskede-Årsta-Vantör mig för att jag inte kunde tillåta mina barn fara illa.

Du skulle ha flyttat till ett skyddat boende. Jag har själv fått bo på ett skyddatboebnde med mina barn pga pappan.
2022-12-07, 15:37
Medlem
Citat:
Jag är säker på att det INTE var polis som följde efter Tom. Jag vet genom en gammal vän som är journalist att man gräver i en del grupper som hatar myndigheter. Det ska visst bli något reportage och då samlar man uppgifter. Det är synd att Tom ska hamna bland dessa rättshaverister då de flesta har betydligt värre personlighetsstörningar än bipolär.

Intressant vilka FB grupper är det av alla som finns som hatar myndigheter? Vad är syftet ? Gällande LVU kampanjen som myndigheterna slår hårt emot nu eller vilken av alla reportage. Jag har faktiskt svårt att tro på att media skulle vilja ta i Toms ärende än mindre gör reportage. Med tanke på att alla media förutom alternativmedia t.e.x frihetsnytt m.m inte vill eller kan ta såna fall.

Enda chansen att någon vill göra reportage om det då handlar det om LVU frågan för den här fått stor negativ uppmärksamhet, speciellt när de som demonstrerar och kräver granskning vägrar utge sina domar och utredningar. Hitills har jag inte sett ett enda fall/dom på dessa motståndare som soc inte haft något skit på alls. Det finns alltid något och ja utredningarna är vinklade men som journalist vill man ha alla fakta och de granskar ingenting så länge ingen ger ut alla dokument. Väldigt få gånger dessa ärenden ens se får intresse av.

De hade en stor chans med Salle men den förstörde Fia totalt. Salle stötte på dem oplanerat och ställde seriösa frågor om deras frågor. Tom kunde åtminstone svara på frågor och visa dokumentation medans Fia bara sa sin vanliga retorik, han bad om ärende nummer/ hemsida / rapporter något som styrker versionen.

Det enda fall Aftonbladet tagit upp om länsstyrelsen var Lotta grönings artikel om sin konflikt med Länsstyrelsen om en häst hon hade.

Sen har vi även uppdrag granskning programmet som gjordes men aldrig sändes.

Det är nästan de enda fall de faktiskt tagit upp i media.

Ska man få en journalist intresse måste man övertyga och visa dokumentation.

Det går gått tusentals mejl till media om just både soc & länstyrrelsen och t.o.m när journalister velat göra reportage eller skriva artikel om det här de inte blivit något.

För att återgå till Fia, med tanke på allt som sker och son fått stor uppmärksamhet nu blir det nog mycket svårt att fortsätta i samma spår som de gjort med bla TIKTOK. Kanske har hon en chans om hon granskar sina följare då det finns många varav vissa redan uthängda i media att vara totalt olämplig och dålig förälder. Bland annat de kriminella klanen, med tanke på att Svt valt ut 3 fall de snackar om. Källan de använde var en FB sida barnens rättigheter mina rättigheter och någon annan utländsk grupp.

Ska man hjälpa folk i dessa ärenden så måste man granska så man inte hjälper fel ärende. Jag vet några nu som varit med på dessa demonstrationer som verkligen inte ska ha sina barn. Då pratar jag inte om någon här utan andra följare på deras sidor och prata på arabiska i live är som att be om problem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in