2022-12-22, 19:48
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jag har svårt att domstolen ser dom som sakliga vittnen.
Dvs. Det tillför inget juridiskt av godo i föräldrarnas ärende. Bara en massa dravel.
Självgoda aktivister som hetsar.

En del av de här aktivisterna kanske domaren och socialtjänsten till och med rent av ser rött inför när de stöter på dom titt som tätt. Och de därför gör mer skada än hjälper.
Förutom möjligtvis att föräldrarna själva känner lite stöd..

Nu gråter Fritjof. Henning Witte pratar till Ingemar om rymden.
2022-12-22, 20:15
Medlem
Citat:
Jag har svårt att domstolen ser dom som sakliga vittnen.
Dvs. Det tillför inget juridiskt av godo i föräldrarnas ärende. Bara en massa dravel.
Självgoda aktivister som hetsar.

En del av de här aktivisterna kanske domaren och socialtjänsten till och med rent av ser rött inför när de stöter på dom titt som tätt. Och de därför gör mer skada än hjälper.
Förutom möjligtvis att föräldrarna själva känner lite stöd..
Domstolar avfärdar dem och får de vittna så händer det inte sällan att deras utsagor inte finns med i papper från rätten eftersom de helt enkelt inte tillhör något relevant som inte sällan inte ens har med målet att göra
2022-12-22, 20:26
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Domstolar avfärdar dem och får de vittna så händer det inte sällan att deras utsagor inte finns med i papper från rätten eftersom de helt enkelt inte tillhör något relevant som inte sällan inte ens har med målet att göra
Det kan nog t om vara så att det aktivistvittnena säger påvisar förälderns egna brist på omdöme och trovärdighet…🙄
2022-12-22, 20:40
Medlem
Citat:
Det kan nog t om vara så att det aktivistvittnena säger påvisar förälderns egna brist på omdöme och trovärdighet…🙄
Ja så kan det vara
2022-12-22, 20:54
Medlem
Jag har lite frågor om någon har svar.
Varför får Tom inte ut sina pengar på banken? Eller är det så att han vill ha ut låsta pengar från dödsboet? Nu kör jag en Tom dvs en konspirationsteori🤪 Jag tror att banken antingen har låst Toms pengar pga överskridna transaktioner.. det går ett rykte om att en lastbil med en bubbelpool och en bastu kom till gården. Stämmer detta? Konspirationsteori nr 2 är att Tom försöker komma åt pengar som finns i dödsboet.. Frågan har säkert varit uppe, men det börjar bli sjukt mycket inlägg här nu.. Är det någon vänlig själ som kan svara på mina frågor?
2022-12-22, 21:09
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Varför får Tom inte ut sina pengar på banken? Eller är det så att han vill ha ut låsta pengar från dödsboet? Nu kör jag en Tom dvs en konspirationsteori🤪 Jag tror att banken antingen har låst Toms pengar pga överskridna transaktioner.. det går ett rykte om att en lastbil med en bubbelpool och en bastu kom till gården. Stämmer detta? Konspirationsteori nr 2 är att e tförsöker komma åt pengar som finns i dödsboet.. Frågan har säkert varit uppe, men det börjar bli sjukt mycket inlägg här nu.. Är det någon vänlig själ som kan svara på mina frågor?
Han säger han löst ett lån på en traktor från dödsboet på grund av räntan. De vill han nu ha tillbaka fast de bad honom låta bli till arvsskiftet var klart. Kanske fanns en anledning till man väljer avbetalning från början då man troligen ansåg det inte fanns så mycket pengar i företaget att man klarar betala allt på en gång.
Sen tror jag han skulle ha ut 180 tusen i lön från dödsboet. Tänk va livet skulle vara lätt om man alltid skyller på alla andra än ta lite ansvar själv.
2022-12-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Varför får Tom inte ut sina pengar på banken? Eller är det så att han vill ha ut låsta pengar från dödsboet? Nu kör jag en Tom dvs en konspirationsteori🤪 Jag tror att banken antingen har låst Toms pengar pga överskridna transaktioner.. det går ett rykte om att en lastbil med en bubbelpool och en bastu kom till gården. Stämmer detta? Konspirationsteori nr 2 är att Tom försöker komma åt pengar som finns i dödsboet.. Frågan har säkert varit uppe, men det börjar bli sjukt mycket inlägg här nu.. Är det någon vänlig själ som kan svara på mina frågor?
Bastu har han köpt häromveckan .
Han löste något lån på maskin för kring 200 000 kr varför han nu gjorde detta är oklart eftersom detta stökar till bouppteckningen ännu mer .
2022-12-22, 21:14
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Han säger han löst ett lån på en traktor från dödsboet på grund av räntan. De vill han nu ha tillbaka fast de bad honom låta bli till arvsskiftet var klart. Kanske fanns en anledning till man väljer avbetalning från början då man troligen ansåg det inte fanns så mycket pengar i företaget att man klarar betala allt på en gång.
Sen tror jag han skulle ha ut 180 tusen i lön från dödsboet. Tänk va livet skulle vara lätt om man alltid skyller på alla andra än ta lite ansvar själv.

I mumlet från banken idag (när mobilen låg i fickan) låter det som att Tompalompa fakturerat dödsboet för sin arbetstid. Förfallodatum i januari, men Tompalompa vill ha pengar nu. Så Tompalompa är arg.
2022-12-22, 21:17
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Nån som vet om fil lic Jan Björklund hjälper Fia? Eller Tompalompa? Han borde röra sig i närheten i alla fall.
2022-12-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Ja, jag hörde det om traktorn. Men det låter som en hund ör begraven här. Varför skulle han punga in dom pengarna, när det är så frostigt? Visst räntan är bra att slippa. Men varför just nu? 180 000 i lön? Han jobbar ju max 2h om dagen på gården? Har också hört att han har skickat en faktura till systern på c:a 2 miljoner för arbetet han har gjort på gården i alla år.. Men jag kan inte bekräfta det. Har du hört något om en bastu o bubbelpool som Tom har köpt?
2022-12-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Bastu har han köpt häromveckan .
Han löste något lån på maskin för kring 200 000 kr varför han nu gjorde detta är oklart eftersom detta stökar till bouppteckningen ännu mer .
Det var så alltså? Förstår att han behöver få in pengar på almanackor, cd-skivor och boken Riksdagen kan dra åt helvete😂 Riktiga kassakor 💴
2022-12-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Nån som vet om fil lic Jan Björklund hjälper Fia? Eller Tompalompa? Han borde röra sig i närheten i alla fall.
Tror att Jan fortfarande slickar sina sår efter serien Att rädda ett barn och att ingen hörsammat hans skrivelser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in