2022-11-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Jag hoppas du förstår poängen. I ett yttrande får man oftast inte med huvudpoängen för ombuden rekommenderar sina klienter att inte säga sanningen och beskriva på vilket sätt tjänstemännen ljuger.

Ombuden vet om att om man som enskild säger att allt är lögn kommer domstol precis som ni attackerare i denna tråd vara emot en.

I vårt land är det inte sanningen som råder utan enbart subjektiva åsikter från enskilda anställda för det allmänna. Det är helt godtyckligt och totalt rättsosäkert.
Då förstår jag inte vad ni tror att ni ska uppnå med att någon annan tittar på era ärenden, utomstående kommer ju att bara titta på det som finns dokumenterat och inte uppgifter som aldrig lämnats
2022-11-13, 12:34
Medlem
Citat:
Jag hoppas du förstår poängen. I ett yttrande får man oftast inte med huvudpoängen för ombuden rekommenderar sina klienter att inte säga sanningen och beskriva på vilket sätt tjänstemännen ljuger.

Ombuden vet om att om man som enskild säger att allt är lögn kommer domstol precis som ni attackerare i denna tråd vara emot en.

I vårt land är det inte sanningen som råder utan enbart subjektiva åsikter från enskilda anställda för det allmänna. Det är helt godtyckligt och totalt rättsosäkert.
Du menar alltså att domstol ska döma utifrån uppgifter som parter aldrig lämnat
2022-11-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Themokid
Frågor vi borde ställa är:

1.varför vill du komma åt sekretess belagda uppgifter om henne barn??😳.

2. Varför skapar du fejka konto för att se en mammas webbkamera?

Att du tror myndigheterna är felfria utan brister eller tjänstefel är lika långsökt som att 5G skulle "döda oss" med "microvågar"😂. Ta av dig din foliehatt och sätt på nyheterna FÖR GUDSKULL!!

1. För att hon själv basonerar ut detta på TikTok

2 har inget fejkkonto

3 kolla gärna din egen hatt
2022-11-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Då förstår jag inte vad ni tror att ni ska uppnå med att någon annan tittar på era ärenden, utomstående kommer ju att bara titta på det som finns dokumenterat och inte uppgifter som aldrig lämnats

Vi har begärt att utredas på nytt
2022-11-13, 21:36
Medlem
Citat:
Du menar alltså att domstol ska döma utifrån uppgifter som parter aldrig lämnat

Jag menar att domstol ska se till att ärendena blir tillbörligt utrett på ett rättssäkert sätt. De ska tillåta så långa förhandlingar som krävs. Vi ska om nödvändigt få juridiskt ombud betydligt längre tid än en timmes samtal. Vi ska få kalla alla vittnen som behövs.
2022-11-14, 13:23
Medlem
Jag har Tom Lutmarks livesändningar som guilty pleasure och brukar fnissa för mig själv åt all dårskap, men idag känns det faktiskt bara olustigt.

Först stövlade han in på en skola och filmade barn samtidigt som han frågade efter rektorn. Jag skulle bli heligt förbannad om det var mina barn han filmade i en livesändning och ännu värre vore det förstås om han skulle filma barn med skyddade personuppgifter.

"Varför är det så stängt här, så här var det inte när jag var barn." Nej, kanske för att idioter med mobiltelefoner inte var lika vanligt förekommande då.

I en annan sändning är han på socialkontoret. Han filmar alla som sitter i väntrummet och han står nära och filmar någon som pratar med kvinnan i receptionen. Varför är det ingen som stoppar honom? Blir så oerhört provocerad av att han tillåts hänga ut folk på det sättet.

Som en parentes kan jag nämna att jag, precis som någon annan i tråden, brukar kolla upp domar när en förälder berättar om bisarra grunder för ett omhändertagande. Stämmer aldrig. Samma sak gäller när djur har omhändertagits. "Det låg ett löv i vattenhinken, det var allt." Yeah right.
2022-11-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HesterMofet
Jag har Tom Lutmarks livesändningar som guilty pleasure och brukar fnissa för mig själv åt all dårskap, men idag känns det faktiskt bara olustigt.

Först stövlade han in på en skola och filmade barn samtidigt som han frågade efter rektorn. Jag skulle bli heligt förbannad om det var mina barn han filmade i en livesändning och ännu värre vore det förstås om han skulle filma barn med skyddade personuppgifter.

"Varför är det så stängt här, så här var det inte när jag var barn." Nej, kanske för att idioter med mobiltelefoner inte var lika vanligt förekommande då.

I en annan sändning är han på socialkontoret. Han filmar alla som sitter i väntrummet och han står nära och filmar någon som pratar med kvinnan i receptionen. Varför är det ingen som stoppar honom? Blir så oerhört provocerad av att han tillåts hänga ut folk på det sättet.

Som en parentes kan jag nämna att jag, precis som någon annan i tråden, brukar kolla upp domar när en förälder berättar om bisarra grunder för ett omhändertagande. Stämmer aldrig. Samma sak gäller när djur har omhändertagits. "Det låg ett löv i vattenhinken, det var allt." Yeah right.
Han är helt gränslös och fattar uppenbarligen inte att det finns barn som vistas på skola och förskola som lever under skyddad identitet samt att personer som sitter i väntrum hos även de kan behöver vara osynliga med sin vistelseort och andra som inte vill skylta med att de av något skäl behöver hjälp på ett socialkontor
2022-11-15, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HesterMofet

Men snälla du vad är det du missat. Vi säger att de är korrupta, att de falskt protokollför och att de missbrukar sin makt. Därför är det du läser i deras påhittade domar och journaler helt falskt.
2022-11-15, 16:06
Medlem
Citat:
Han är helt gränslös och fattar uppenbarligen inte att det finns barn som vistas på skola och förskola som lever under skyddad identitet samt att personer som sitter i väntrum hos även de kan behöver vara osynliga med sin vistelseort och andra som inte vill skylta med att de av något skäl behöver hjälp på ett socialkontor

Menar du att det inte är gränslöst av samhället att utöva psykiskt våld och tortyr mot barn. Sluta skydda dessa gränslösa barnmisshandlare som arbetar för det allmänna. Vakna!
2022-11-15, 16:27
Medlem
Citat:
Menar du att det inte är gränslöst av samhället att utöva psykiskt våld och tortyr mot barn. Sluta skydda dessa gränslösa barnmisshandlare som arbetar för det allmänna. Vakna!
Det är fullständigt gränslöst att filma på förskolor, skolor och i diverse väntrum på diverse myndigheter och vårdinrättningar så att man ser personer
Nog borde du veta om att det finns mängder med både barn och vuxna som lever skyddade för att det finns en hotbild och att det finns personer som letar på alla sätt och vis efter dessa personer .
Har ju faktiskt skett saker mot personer för att de råkat finnas på skolfoto, synts på film från förskolans Luciafirande eller hamnat på sociala media när de besökt någon form av vårdinrättning
2022-11-15, 16:30
Medlem
Citat:
I väntrummet på ett socialkontor kan det finnas någon som lever på skyddad ort precis som det i väntrum på sjukhus kan finnas personer som inte vill att nära anhörig ska veta om att de söker vård.

Det är inte så att personer som lever skyddade på hemlig ort sitter i hemliga väntrum
2022-11-15, 16:37
Medlem
Citat:
Du säger att du vill skydda dina barn , hur hade du tänkt om du fått skyddad id och någon klev in på dina barns skola och råkat få med dem på film och den som var hot dykt upp på platsen .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in