Citat:
Ursprungligen postat av
Zrobo
Jag har lite frågor om någon har svar.
Varför får Tom inte ut sina pengar på banken? Eller är det så att han vill ha ut låsta pengar från dödsboet? Nu kör jag en Tom dvs en konspirationsteori🤪 Jag tror att banken antingen har låst Toms pengar pga överskridna transaktioner.. det går ett rykte om att en lastbil med en bubbelpool och en bastu kom till gården. Stämmer detta? Konspirationsteori nr 2 är att e tförsöker komma åt pengar som finns i dödsboet.. Frågan har säkert varit uppe, men det börjar bli sjukt mycket inlägg här nu.. Är det någon vänlig själ som kan svara på mina frågor?
Han säger han löst ett lån på en traktor från dödsboet på grund av räntan. De vill han nu ha tillbaka fast de bad honom låta bli till arvsskiftet var klart. Kanske fanns en anledning till man väljer avbetalning från början då man troligen ansåg det inte fanns så mycket pengar i företaget att man klarar betala allt på en gång.
Sen tror jag han skulle ha ut 180 tusen i lön från dödsboet. Tänk va livet skulle vara lätt om man alltid skyller på alla andra än ta lite ansvar själv.