2022-12-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddan3400
Jag har ingen aning. Vad nu detta har för betydelse.

Förresten gick inte du ur år 1989?

jag var in där i Skanstull och kikade lite runt 1995, men har inte satt min fot på kyrkan sen 1997
jag slängde alla böcker 1998
Citera
2022-12-14, 11:39
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Jag tror inte du känner till det här med Golden Age of Tech, här kan du se det på kyrkans hemsida;
https://www.scientology.org/david-mi...phase-two.html
Nej ingen aning? Har inte hört uttrycket förr.

gick du inte ur 1989?
Citera
2022-12-14, 11:40
Citat:
jag var in där i Skanstull och kikade lite runt 1995, men har inte satt min fot på kyrkan sen 1997
Jaha, jaså, intresseklubben. Jag har kvar alla mina böcker
Citera
2022-12-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddan3400
Nej ingen aning? Har inte hört uttrycket förr.

gick du inte ur 1989?

Det är kyrkans överhuvud David Miscavige som hittat på Golden Age of Tech!
Citera
2022-12-14, 12:19
Citat:
Det är kyrkans överhuvud David Miscavige som hittat på Golden Age of Tech!
Ok. säkert, om du skriver det.

Stoppar här. Har fått fram det jag vile få fram.
Citera
2022-12-22, 19:02
Medlem
Veniconess avatar
Såg ett par dokumentärer om Scientologikyrkan och dess grundare L. Ron Hubbard inatt. Visserligen brukar dokumentärer vara sensationella och överdrivna, men om bara hälften av informationen om Hubbard är korrekt så vinner han tvivelsutan en plats på min lista över det senaste årtusendets galnaste personer.

Sea Org (The Sea Organisation), Clear, Dianetics, "The Bridge to Total Freedom", Xenu, skriva kontrakt på en miljard år för att bli medlem i Sea Org osv...Den mannen var mer eller mindre galen. En avdankad Science Fiction-författare, sannolikt (eftersom man inte kan diagnosticera avlidna) mentalt sjuk individ som hade talang för att skriva, livlig fantasi och karisma. Och som fick den sedvanliga fårskocken som blint trodde på allt han sade.

Tragiskt, men fascinerande.
Citera
2022-12-23, 05:45
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Såg ett par dokumentärer om Scientologikyrkan och dess grundare L. Ron Hubbard inatt. Visserligen brukar dokumentärer vara sensationella och överdrivna, men om bara hälften av informationen om Hubbard är korrekt så vinner han tvivelsutan en plats på min lista över det senaste årtusendets galnaste personer.

Sea Org (The Sea Organisation), Clear, Dianetics, "The Bridge to Total Freedom", Xenu, skriva kontrakt på en miljard år för att bli medlem i Sea Org osv...Den mannen var mer eller mindre galen. En avdankad Science Fiction-författare, sannolikt (eftersom man inte kan diagnosticera avlidna) mentalt sjuk individ som hade talang för att skriva, livlig fantasi och karisma. Och som fick den sedvanliga fårskocken som blint trodde på allt han sade.

Tragiskt, men fascinerande.

Vilka dokumentärer såg du, och är det något specifikt som du undrar över?
Citera
2022-12-23, 15:27
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Vilka dokumentärer såg du, och är det något specifikt som du undrar över?

Jag såg dessa:

https://www.youtube.com/watch?v=FAMgg-V3vT4

https://www.youtube.com/watch?v=0WRwzw3cVX4

Tack för erbjudandet att svara på frågor, men jag undrar inte över något specifikt i nuläget. Ändras det så kan jag återkomma.
Citera
2024-03-03, 18:21
Medlem
Scientologi lära

Nån som vet vart man får tag på dessa OT dokument som Scientologerna har?
Är lite nyfiken på vad som står i dessa kalle anka skrifter 🤣
Citera
2024-03-03, 19:10
Medlem
jonte500s avatar
Vet ej var man får tag på dem, men... du anser alltså att dessa är "Kalle Anka skrifter 🤣", medan Bibeln eller Koranen inte är det? 🤣

"Profeten pekade på månen och Allah delade månen i två delar: ena halvan fanns ovanför berget Safa och andra halvan ovanför berget Qa'yqa'an mittemot."
Citera
2024-03-03, 19:22
Medlem
Det har alltid varit mycket fokus på Xenu som det står om på det ökända handskrivna pappret av Hubbard. Det är inte det dokumentet ensamt som är snurrigt vad gäller scientologi.

Men, vad det handlar om på OT-nivåerna är en exorcism av kroppstetaner. Alltså själar som fäst sig vid varje människas kropp. Och då kör man scientologernas "teknologi" där man frågar, med hjälp av en e-meter, dessa tetaner om incident 1 och incident 2. En av dessa incidenterna finns beskrivna i det handskrivna pappret. En del scientologer har rapporterat, faktiskt, att man kan känna att trycket försvinner på huden, när dessa själar avlägsnar sig.

När man fått bort dem helt så får man OT-krafter. Sägs det då.

Det finns vad det verkar före detta scientologer här, så de kan ju berätta mer.
Citera
2024-03-03, 21:16
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Vad ska du med det till? Ok. Här då.

https://www.xenu.net/archive/secret.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem