2022-12-20, 22:34
  #4789
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Kanske hon bara har otur då hon verkar ha haft en utlösande förmåga att få gifta män att skilja sig?
https://stoppapressarna.se/politik/nya-mardrommen-for-linda-h-staaf/
Linda H Staaf fick även sin nya högre lön tack vare att hon gått en sju dagar lång polischefsutbildning, vilket hon kanske behövde då hon saknade den erfarenheten när hon fick toppjobbet vid Noa.
https://stoppapressarna.se/politik/linda-h-staaf-tog-emot-pengar-av-mats-lofving-nar-de-hade-sex/
Linda säger själv att hon är utsatt endast pga hon är en kvinna med makt .punkt .

Ingen skugga ska falla över en hårt arbetande kvinna. Punkt.........
Citera
2022-12-20, 22:47
  #4790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Några små saker och frågor jag vill nämna bara:
- Varför kliver inte regeringen in omedelbart och låter Thornberg ha andra uppgifter? Han utreds och praxis är då att pausa personens arbete. Helt sjukt att låta honom sitta som spindeln i nätet när han utreds.

- Jag hade nån förhoppning om att Staaf ändå var en ärlig människa. Men blev så besviken. Hon har alltså hängt med Mats Löfving i minst sex år men anser att relationen varit ytlig. Hon har med tusen procents säkerhet medverkat till sitt jobb. Hon är knappast utsatt för smutskastning då hon ljuger svenska folket i ansiktet i TV4.

- Återigen denne Olsson. Det är Staafs chef. Vad har han gjort för att utreda saken? Det råkar vara så att Thornberg och Olsson är bästisar sedan Säpo. Thornberg utsedde honom till näst högste chef trots en halvfärdig examen från Uppsala och mil ifrån polis. En liten köttbulle som förvisso är skarp men rätt ska vara rätt.

Enligt mina kontakter kommer Thornberg tilldelas andra arbetsuppgifter senast fredag. Detta tills den tidigarelagda utredningen är klar. Som de flesta förstår har han känt till allt väldigt länge men hoppats på att kunna dölja det. Den tidigarelagda utredningen sköts av hans polare Runar. Som han tillsatt själv. Så den lär inte ge något vettigt alls.

Enligt mina obekräftade källor kommer en ny utredning att tillsättas av JuDep på order av Strömmer. Denna utredning kommer vara oberoende och även granska Thornberg. Strömmer har genomskådat Thornbergs usla försök att undkomma JuDep-granskning genom kompisen Runar.
Citera
2022-12-20, 22:52
  #4791
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Enligt mina kontakter kommer Thornberg tilldelas andra arbetsuppgifter senast fredag. Detta tills den tidigarelagda utredningen är klar. Som de flesta förstår har han känt till allt väldigt länge men hoppats på att kunna dölja det. Den tidigarelagda utredningen sköts av hans polare Runar. Som han tillsatt själv. Så den lär inte ge något vettigt alls.

Enligt mina obekräftade källor kommer en ny utredning att tillsättas av JuDep på order av Strömmer. Denna utredning kommer vara oberoende och även granska Thornberg. Strömmer har genomskådat Thornbergs usla försök att undkomma JuDep-granskning genom kompisen Runar.
Känns som jag måste köpa rikligt med Popcorn på fredag när jag får lön.. spännade detta
Citera
2022-12-20, 22:53
  #4792
Medlem
Ganska uppenbart att Löfving ryker. Linda får något utredningsuppdrag på NOA som kan motivera hennes lön en tid. Sen kan hon skriva en bok om alla uniformerade äldre män hon haft i lårviken. Dagarna när Linda kunde slicka i sig beröm i media för riktiga polisers arbete är över. Den intressanta frågan är vad Justitieminister Strömmer ska göra med Thornberg. Att Strömmer kortat ned utredningsuppdraget för den externe utredaren Runar Viksten, samt att han drar åt skruvstädet med bl.a. ökad rapportfrekvens för polisen närmaste månaderna gör det uppenbart att förtroendet sviktar. Så frågan är, när plockar regeringen bort mannen som har den styvaste hårspray kemin skapat, Anders Thornberg?
Citera
2022-12-21, 00:16
  #4793
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det låter bekant. Att hon sökt minst tre tjänster men inte fått dem. När man är vad - polis nr 3 i hierarkin i Sverige?

Klättermusen är INTE polis.
Citera
2022-12-21, 01:28
  #4794
Medlem
SwampDoggs avatar
Till skillnad från Gunno Gunnmo tror jag att Linda bara är toppen på isberget. Finns nog flera nedtystade skandaler inom kåren, och framför allt, i polisledningen.
Citera
2022-12-21, 03:21
  #4795
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Det tycker jag inte - har hon skött sitt jobb rimligt godtagbart vinner hon arbetsrättsligt.

Tack men som en annan skribent redan påpekat så vet knappast inte vi om hon eller de andra inblandade har skött sina jobb utifrån det faktum att det i år har varit fler dödsskjutningar än något år tidigare?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rekordet-natt-48-ihjalskjutna-i-ar
Citera
2022-12-21, 06:10
  #4796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Klättermusen är INTE polis.

Då formulerar jag mig som Svenska Dagbladet istället då.

”Som underrättelsechef för Noa är Linda Staaf på den tredje nivån av chefer inom svensk polis.”
Citera
2022-12-21, 06:57
  #4797
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Att lågbegåvade söker sig till polisyrket är knappast något nytt.
Blir svårt och generande när grisarna skall granska sig själva.
Citera
2022-12-21, 07:11
  #4798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Linda säger själv att hon är utsatt endast pga hon är en kvinna med makt .punkt .

Ja det brukar låta så 🙂
Spelar ingen roll hur rik och mäktig en svensk kvinna är - när det skiter sig, är alla dumma och orättvisa och det är bara för att det är en kvinna i skottgluggen. Osv.

Denna Staaf verkar vara såpamaterial.
När man sitter i teve och förklarar sina nära relationer, brukar det vara kört. Staaf sitter inte kvar länge.
Citera
2022-12-21, 07:14
  #4799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Att lågbegåvade söker sig till polisyrket är knappast något nytt.
Blir svårt och generande när grisarna skall granska sig själva.
Tidigare var det männ med driv eller rent av rättspatos.

Nu är det dagisfröknar och hårfrisörskor.
Citera
2022-12-21, 11:26
  #4800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det är inte på något sätt någon ”vanlig företeelse”.

Ja, hälften av svenskarna må vara otrogna någon gång under livets långa färd, men att systematiskt ständigt och kontinuerligt gå på gifta karlar och alltid höga chefer är inte alls normalt.

Kvinnan är störd på något vis.

Håller helt med, det finns inget normalt i det beteendet. En säkerhetsrisk och högst olämpligt beteende hos en hög chef NOA. Det står nog ganska klart att hon aldrig skulle ha tillträtt den tjänsten från början.

Nu sa Linda att hennes relation med Löfving var privat men ytlig, punkt. Sen framkommer de att de har haft en sexuell relation under många år. När det sen kommer fram att Löfving som både anställt henne och även givit henne en ordentlig löneförhöjning under samma period så kan man ju lika gärna tolka ytlig som en form av prostitution. Hade det ändå inte varit bättre att bara säga relation.

Båda måste ju ha förstått att det handlar om korruption. Löfving har ju dessutom satt sig i en sits där han skulle kunna utpressas. Återstår att se om Löfving drar med Linda i fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in