2022-12-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Staafs styrka som underrättelsechef är nog att hon är duktig på att organisera bearbetninh och revidera oändliga data.
Mycket av underrättelsearbetet är ju att processa all dynga som de ramlar över.

Men att analysera ”underrättelser”,bortom ekorevision, och slutledningsförmåga kanske inte är det som är hennes starka sida som enhetschef.

Sen kan hon ju ha varit under rätt stark press i den här osunda relationen och då kanske lättare se Löfving inte bara bakom buskarna i motionsspåret utan även bakom anonyma mejladresser.

Sen blir det ju lite konstigt ja om den som satt henne på tjänsten skulle sitta och begära ut rapporter om hur hon använt DurTvå och sin pickadoll…Och vilka utbildningar hon har inom polisen…

Snarare registratorn och tjänstemännen som får ett helvete. Inte trådens huvudperson.

Analysen är väl inte alltför smart om hon drar slutsatsen att det är hennes f.d. (?) sexpartner som söker information om och kartlägger henne, en sexpartner som antagligen redan har full access till de aktuella handlingarna. Det kunde istället varit GRU. Men är man fullt upptagen med sitt skandalösa kärleksliv så har man väl inte tid till mer professionella bedömningar, dvs att sköta arbetet.
Citera
2022-12-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Feministkortet slog snabbt tillbaka i ansiktet på henne.
Det här landet är på väg åt fel håll. Vi har nog med kompetenta människor och kolla vilka som sitter på positionerna. Hela demokratin är korrupt. Dags att vakna...

Det tycker jag inte - har hon skött sitt jobb rimligt godtagbart vinner hon arbetsrättsligt.

Men horköparen som vägrar betala sina spermautsläppsrätter med EGNA Pengar sitter 10 x sämre till
Citera
2022-12-20, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Det tycker jag inte - har hon skött sitt jobb rimligt godtagbart vinner hon arbetsrättsligt.

Men horköparen som vägrar betala sina spermautsläppsrätter med EGNA Pengar sitter 10 x sämre till

Vi har aldrig haft mer skjutningar, många kriminella går fria på gatorna, Sverige har aldrig vart mer otryggt och du hävdar att dessa har gjort ett bra jobb eller?

Enig på sätt och vis men har hon det då? Hon har blundat för mutor, främst för egen vinning.. Hade det gjorts mer mot skjutningarna, våldet eller knarkhandeln hade jag kunnat hålla med men det är katastrof siffror idag. Även om Mats är värre är inte Lindas acceptabelt heller.
Citera
2022-12-20, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Vi har aldrig haft mer skjutningar, många kriminella går fria på gatorna, Sverige har aldrig vart mer otryggt och du hävdar att dessa har gjort ett bra jobb eller?

Enig på sätt och vis men har hon det då? Hon har blundat för mutor, främst för egen vinning.. Hade det gjorts mer mot skjutningarna, våldet eller knarkhandeln hade jag kunnat hålla med men det är katastrof siffror idag. Även om Mats är värre är inte Lindas acceptabelt heller.

Det har jag inte sagt - bara godtagbart rimligt jfrt med alla andra dårar inom ankdammspolisen.

Klart Linda skall ryka men då skall 50% av alla inom polisen ryka - kommer det att bli så?

Linda hade ju allas förtroende i TV o efter detta har hon ju inte gjort katastrof-fel

I ANKDAMMEN ÄR ANKDAMMSPOLISEN TILL FÖR ANKDAMMSPOLISERNA

Ta till er den meningen o plötsligt förstår ni allt polisiärt här i landet.

Började förresten Linda som ekorevisor i norrköping eller var det en befordran/senare tjänst där?

Linda Staaf underrättelsechef o GNOA på NOA va
Citera
2022-12-20, 19:46
Medlem
Alwaysrights avatar
Det har varit en lekstuga av ofantliga mått inom polisen. Vem/vilka skulle vara lämplig att organisera om hela polisen och sparka HELA ledningen? Man behöver ta stora grepp och i det läge ledningen försatt sig i finns INGET förtroende kvar. Guldläge köra på och röra om i grytan ordentligt!
Citera
2022-12-20, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Det har jag inte sagt - bara godtagbart rimligt jfrt med alla andra dårar inom ankdammspolisen.

Klart Linda skall ryka men då skall 50% av alla inom polisen ryka - kommer det att bli så?

Linda hade ju allas förtroende i TV o efter detta har hon ju inte gjort katastrof-fel

I ANKDAMMEN ÄR ANKDAMMSPOLISEN TILL FÖR ANKDAMMSPOLISERNA

Ta till er den meningen o plötsligt förstår ni allt polisiärt här i landet.

Började förresten Linda som ekorevisor i norrköping eller var det en befordran/senare tjänst där?

Linda Staaf underrättelsechef o GNOA på NOA va

Inte med en ynkrygg till statsminister nej.. det kommer inte bli markanta repressalier för någon inblandad. Möjligtvis Mats, jag kommer inte kunna nöja mig med att han tar hela smällen.
Vem var alternativet till Staaf för tjänsten? Hur kan du säga att det är godtagbara siffror?
Citera
2022-12-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Det har varit en lekstuga av ofantliga mått inom polisen. Vem/vilka skulle vara lämplig att organisera om hela polisen och sparka HELA ledningen? Man behöver ta stora grepp och i det läge ledningen försatt sig i finns INGET förtroende kvar. Guldläge köra på och röra om i grytan ordentligt!

Vänsterpolitikerna sitter dövstumma och diskuterar istället hur illa högerpolitikerna kompenserar befolkningen för den elkris som vänsterpolitikerna själva skapat.

Inte ett uns kritik mot hur den HBTQ-certifierade polisledningen sköter sig.

Men givet Expressens senaste artiklar (om de stämmer), att Löfving använt statens medel för att betala sin privata hora, finns det då ingen kritik i ärendet? Jag menar, vi lever i ett högskattesamhälle där medborgarna går på knäna med hög skuldsättning som följd, kan inte vänsterpolitikerna tycka att allmänna medel borde använts bättre?
Citera
2022-12-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Analysen är väl inte alltför smart om hon drar slutsatsen att det är hennes f.d. (?) sexpartner som söker information om och kartlägger henne, en sexpartner som antagligen redan har full access till de aktuella handlingarna. Det kunde istället varit GRU. Men är man fullt upptagen med sitt skandalösa kärleksliv så har man väl inte tid till mer professionella bedömningar, dvs att sköta arbetet.

Kan ju vara så att han kartlagt henne, dvs varit ”lite” efterhängsen. Även på telefon, mobil och på ”nätet”. Då kan hon ju ha bakat in det i misstanke-paketet.

Nånting säger mig att det varit lite frostigt i mötesrummen de här två emellan. Och sen sitter resten av polischeferna och vet varför det finns en elefant i rummet s a s.

Samtidigt ska man ju vara medveten om att det nu inte ska utredas om Staaf varit en dålig kvinna eller inte. Det blir väl mest fokus Löfvings professionella agerande. Eller brist på det då.
Citera
2022-12-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan ju vara så att han kartlagt henne, dvs varit ”lite” efterhängsen. Även på telefon, mobil och på ”nätet”. Då kan hon ju ha bakat in det i misstanke-paketet.

Nånting säger mig att det varit lite frostigt i mötesrummen de här två emellan. Och sen sitter resten av polischeferna och vet varför det finns en elefant i rummet s a s.

Samtidigt ska man ju vara medveten om att det nu inte ska utredas om Staaf varit en dålig kvinna eller inte. Det blir väl mest fokus Löfvings professionella agerande. Eller brist på det då.

Ja, det är ju vad PK-media hävdar: Kvinnan är ett offer, kvinnan är oskyldig. Inte bara vänstermedia, utan även vänsterjournalister på högermedia (såsom Expressen) kör med offer-snyftandet.

Jag tycker hela härvan skall utredas. Oberoende av könsorganet på de inblandade. Lite omodernt kanske, men det är ändå min uppfattning.
Citera
2022-12-20, 21:36
Medlem
Kanske hon bara har otur då hon verkar ha haft en utlösande förmåga att få gifta män att skilja sig?
https://stoppapressarna.se/politik/nya-mardrommen-for-linda-h-staaf/
Linda H Staaf fick även sin nya högre lön tack vare att hon gått en sju dagar lång polischefsutbildning, vilket hon kanske behövde då hon saknade den erfarenheten när hon fick toppjobbet vid Noa.
https://stoppapressarna.se/politik/linda-h-staaf-tog-emot-pengar-av-mats-lofving-nar-de-hade-sex/
Linda säger själv att hon är utsatt endast pga hon är en kvinna med makt .punkt .
Senast redigerad av Tezz-l 2022-12-20 kl. 21:44.
Citera
2022-12-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Det låter j-ligt dyrt. Hade det själv, tog det på 80-talet, då var det ca 15-20.000 (någon som kan räkna om till dagens penningvärde?). Hursomhelst så tog jag det när jag hade mitt första jobb efter skolan, inte särskilt välavlönat så varför skulle det vara så extremt mycket ekonomiskt belastande idag?
40 flygtimmar, några teorilektioner (metrologi o radio - resten pluggade man själv), litteratur, läkarundersökning, medlem i flygklubb så det fanns oftast plan lediga om man hade lite framförhållning.
Ja jag överdrev nog en del.
Citera
2022-12-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Ja, det är ju vad PK-media hävdar: Kvinnan är ett offer, kvinnan är oskyldig. Inte bara vänstermedia, utan även vänsterjournalister på högermedia (såsom Expressen) kör med offer-snyftandet.

Jag tycker hela härvan skall utredas. Oberoende av könsorganet på de inblandade. Lite omodernt kanske, men det är ändå min uppfattning.

Jag tycker även att åklagaren som lagt ner alla anmälningar ska anmälas! Nu när allt granskas så passar det att inleda förundersökning..!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in