2023-02-23, 14:14
  #5389
Medlem
Att Linda kan gå och gnälla på att hon inte fått tillräcklig uppbackning från polisledningen? Tror hon på allvar att folk kommer backa henne när de vet att hon i princip mutat sig på ett och annat sätt till toppen? Detta har ju polisen som jobbat nära dessa individer vetat om innan det ens kommit ut.
Citera
2023-02-23, 14:47
  #5390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Många män… har riktigt svårt att hantera framgångsrika kvinnor.

Många män… har oxå svårt att hantera snygga, sexiga quinnor…

Om nu kvinnan är snygg, sexig och och kompetent, å framgångsrik, då brinner det i proppskåpet fullständigt.

Klandra nu inte Linda för att Löfving inte kunde hantera sitt ”vapen”…
Om Linda, som uppenbart knullar till sig jobb och förmåner, beter sig som hon gjort så förstår man som kvinna att man har svårt för ett sånt beteende.
Citera
2023-02-23, 14:55
  #5391
Medlem
Har Linda Staaf uttalat sig om Löfvings död ännu?

Kanske börjar intrigmakerskan sakta inse vad hon har ställt till med?
Citera
2023-02-23, 15:04
  #5392
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Har Linda Staaf uttalat sig om Löfvings död ännu?

Kanske börjar intrigmakerskan sakta inse vad hon har ställt till med?

Knappast, drama queen Linda H Staaf är en utsatt kvinna i en mansdominerad bransch.

Hon har redan talat ut hos Malou på TV4-$ekten, fanns bara kvinnokortet att spela ut.

Hon är en "home wrecker" som ledde en polischef i fördärvet.

I sommar kommer våra surt förvärvade skattepengar finansiera hennes prat i radio.

Jag kommer inte att lyssna.
Citera
2023-02-23, 15:47
  #5393
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Tror ni slinkan Linda suger av vår ÖB ikväll trots att hennes tidigare torsk tog livet av sig pga henne?

Jag tror hon suger helt utan eftertanke faktiskt. Är man slyna så är man och kuken måste sugas om karriären skall framåt.

Fast hon har kanske redan börjat smygsuga sin nästa torsk? Svårt att toppa ÖB men kungen är ju en gammal kåtbock...
__________________
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2023-02-23 kl. 15:52.
Citera
2023-02-23, 16:17
  #5394
Medlem
Svennehuras avatar
Micke Bidén, landets ÖB, går i en sådan fälla.
”Kuken ska ha sitt”, är tydligen hans talspråk.

Vad otroligt pinsamt att en man i den positionen låter kuken göra allt tänkande.
Inom ett år rider äktenskapsförgöraren Staaf en annan kuk, det kan ni vara säkra på.
Citera
2023-02-23, 16:37
  #5395
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Har Linda Staaf uttalat sig om Löfvings död ännu?

Kanske börjar intrigmakerskan sakta inse vad hon har ställt till med?
Antar att Linda inte sköt honom? Hon har väl pistolen kvar och var sur på honom.
Citera
2023-02-23, 17:03
  #5396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Hur kan utredaren fastslå att hennes utnämning var korrekt? Vad vet han om polisens kompetens?

Han berättade ju på presskonferensen att det visserligen inte fanns några CV:n från rekryteringen att tillgå eftersom dessa enligt polisens rutiner gallrats - Men att han utifrån Linda Staafs CV i vart fall kunde se att hon var fullt lämplig för tjänsten. Han har sedan givetvis jämfört detta mot aktuell jobbannons samt kravprofil.

Hade Viksten dock kommit fram till att Linda Staaf inte var lämplig för tjänsten så hade detta ändå bara ansetts som en felrekrytering, och alltså inte jäv, från Mats Löfvings sida - eftersom utredningen inte kunde visa att dom hade en relation vid tiden för rekryteringen.
Citera
2023-02-23, 17:32
  #5397
Medlem
Svennehuras avatar
Misstänker att det hela gått till ungefär såhär:
Löfving och Staaf träffas på jobbet, polisen i Östergötland.
Staaf märker att om hon ska komma vidare i karriären så är det Löfving hon ska snärja.
Löfving märker att han kan få lite yngre fitta, så han gör det han kan - ge henne fördelar i yrkeslivet.
Hon får nya titlar, högre lön, tjänstevapen.
Löfving går ju verkligen all in, för det är ju gött med ungfitta (alltså om man jämför Löfvings och Staafs ålder så blir det ungfitta).

Men i och med att Staaf egentligen inte alls är intresserad av Löfving så vill hon vidare i karriären. Då blir ju en ÖB det perfekta valet.
Löfving fattar ingenting, han har ju gett henne ALLT.
Staaf skiter i det och är iskall mot Löfving.
Löfving lackar till slut ur och här inleds det så kallade ofredandet och förföljandet, för Löfving tycker att han blivit blåst rejält!
Han har ju gett henne allt men hon vänder blad och går till en ny gubbe.

Sedan tillsätts en utredning och den visar att Löfving är den ende skyldige. Det blir för mycket för honom. Han får all skit, när han bara velat vara ”gullig” mot Staaf.

Staaf sörjer inte Löfvings död ett dugg. Hon tycker det är skönt att han är borta.
Nu vill hon utnyttja ÖB Micke Bidén till max.
Sedan när hon fått ut det hon vill ha, då går hon vidare.
Typ som en gräshoppa.
Citera
2023-02-23, 17:34
  #5398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Har Linda Staaf uttalat sig om Löfvings död ännu?

Kanske börjar intrigmakerskan sakta inse vad hon har ställt till med?

Hon är nog ledsen.
Citera
2023-02-23, 17:37
  #5399
Medlem
Svennehuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Hon är nog ledsen.

Nej, hon skiter i det fullständigt.
Citera
2023-02-23, 17:46
  #5400
Medlem
picapicans avatar
Linda Staaf framstår som en riktig bitch. Hon var så nöjd igår när hon fick påtala att hon, enligt utredaren, minsann var kompetent nog för sin tjänst. Tvivlar dock fortfarande på att det inte skulle funnits någon med mer erfarenhet av polisyrket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in