2022-12-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Oj vad flera huvuden kommer rulla nu. Ni makthavare, glöm inte vilken roll Ari Stenman och Johan Olsson, chef på NOA haft De har också gjort tjänstefel.

Det finns så mycket sjuka beslut i denna härva men jag har bara väntat på detta ögonblick. Jag har tidigare skrivit om Säpo och Thornberg utan att det fått respons här på FB. Nu äntligen börjar ni tro mig om Säpo och Thornberg. Jag visste att det finns karma och att det skulle gå åt helvete till slut för Thornberg. Jag har mina dokument som rör Säpo och Thornberg som jag nu äntligen kan redovisa för åklagaren.

Några små saker och frågor jag vill nämna bara:
- Varför kliver inte regeringen in omedelbart och låter Thornberg ha andra uppgifter? Han utreds och praxis är då att pausa personens arbete. Helt sjukt att låta honom sitta som spindeln i nätet när han utreds.

- Jag hade nån förhoppning om att Staaf ändå var en ärlig människa. Men blev så besviken. Hon har alltså hängt med Mats Löfving i minst sex år men anser att relationen varit ytlig. Hon har med tusen procents säkerhet medverkat till sitt jobb. Hon är knappast utsatt för smutskastning då hon ljuger svenska folket i ansiktet i TV4.

- Återigen denne Olsson. Det är Staafs chef. Vad har han gjort för att utreda saken? Det råkar vara så att Thornberg och Olsson är bästisar sedan Säpo. Thornberg utsedde honom till näst högste chef trots en halvfärdig examen från Uppsala och mil ifrån polis. En liten köttbulle som förvisso är skarp men rätt ska vara rätt.
Citera
2022-12-17, 22:47
Medlem
Jofs avatar
Skulle jag hon så skulle jag kräva av yÖB att göra en ärbar kvinna av henne.
Det anar jag att hon ligger på honom för just nu😀😀.
OCh se. Till han skaffar hon ett bra jobb? N Eller så vill hon nu bara vara mysig hemmafru med lite hoppyverksamhet vid sidan om. Vid sidan representation OCh barnafödande
Poisjibbet var en kul sak ett tag…
Citera
2022-12-17, 23:30
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dezmond
visst. därför säger hon i ungefär samma veva att hon aldrig sett den omaskade versionen av stenmans memo men samtidigt hävda att hon kan ändå redan se att den innehåller oegentligheter. sånt som hon aldrig sagt. hon garderar sig helt enkelt.

jag vill mena att hon håller på att gräva ner sig och ladda inför ev processande o avskedsförhandlingar.

juridik handlar väldigt ofta inte om sanningen utan det som kan ledas i bevis.
Det är tydligt att Linda Staaf väljer sina ord med omsorg. Men även om det inte går att bevisa att hon och Mats Löfving var närstående, dvs hade ett förhållande, så som påståtts återstår en del frågetecken kring själva rekryteringen av henne till NOA. Är det så att allt är koscher så länge ett förhållande inte går att bevisa?
Citera
2022-12-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Jepp hans exfru var riktigt vacker, inte slampigt attraktiv som Staaf utan vacker men ändå inte osexig

Bydens - tänk henne när hon var 30 o linda vid 63

Förstår att linda behövde vapen o självskydd - mot Löfving stalkern o ofredaren o misshandlaren
han är ju farlig o han har tillgång till vapen
Citera
2022-12-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary
Nån som vet hur Linda Staaf skötte sitt jobb som NOA-chef? Till full belåtenhet utan klagomål från olika håll? Var sitter hennes kompetens...?
Det är tillsättandet av henne på tjänsten som varit föremål för granskning främst även om hon skötte jobbet med bravur. Hade hon varit helt hopplös hade hon inte suttit så länge, hoppas jag, men fan vet efter alla turer.
Citera
2022-12-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
- Jag hade nån förhoppning om att Staaf ändå var en ärlig människa. Men blev så besviken. Hon har alltså hängt med Mats Löfving i minst sex år men anser att relationen varit ytlig.
Detta borde väl du ha känt till?
Citera
2022-12-18, 00:24
Medlem
Vad säger Ni flashbackare skall Löfving straffas för sexköp (by state proxy vilket gör staten till Lindas hallick)
Citera
2022-12-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broschyr
Anders hämnades på Ebba och anmälde henne för tjänstefel för att hon loggat in på sin man Björns tjänstekort vid ett videomöte. Detta var en hämnd för att Ebba upprättade en anmälan om misshandel mot Linda som Carin berättat om ska ha skett när Mats tagit tag i Lindas arm och knuffat henne. Ebba håller låg profil eftersom hon själv tog med sig sin älskare från Örebro där hon arbetade innan hon utpressade till sig tjänsten som chef för internutredningen i Stockholm. Älskaren arbetar fortfarande på internutredningen trots brist på meriter. Efter att Thomas misslyckades på SIDA så fick han uppdraget att genomföra polisens omorganisation. Mats tog med sig Linda till NOA där hon 2018 började ligga med Anders. Anders fick Cancer 2021 på sommaren och hon började ligga med ÖB under våren. Hur Ebba fick sin tjänst är en annan femma. Ebba och Björn tar emot fostertjejer på sin hästgård utanför Uppsala och har hästaktiviteter med Göran så det kommer väl någon serie på prime crime på cmore vad tiden lider.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Är det någon som vet hur det gick till när ÖB blev mentor åt chefen för underrättsenheten vid NOA?

Var det Linda Staaf som själv tog kontakt med Micael Bydén eller var det tvärtom eller blev de ihoptussade av en tredje person?

Mentorskapet lär ha övergått i ett förhållande under hösten 2021, innan ÖB den 25 november -21 ansökte om skilsmässa. Förhållandet mellan Linda Staaf och Mats Löfving tog slut 2021. Enligt den polisanmälan som Ari Stenman gjorde den 13 december hade Mats Löfving utsatt Linda Staaf för grov fridskränkning, olaga förföljelse ofredande mellan den första januari 2015 till och med 27 november 2021.

Av allt att döma var förhållandet mellan Linda Staaf och Mats Löfving nätt och jämnt avslutat innan hon inledde förhållandet med Micael Bydén.

Här kommer det uppgifter om att Linda och AT hade ihop det. I posten står det att AT fick cancer sommaren 2021 och att det var innan det som hon började träffa ÖB. Enligt tidningsartiklar så stämmer det att AT fick cancer och behandlades sommaren 2021.

1. LS dumpar ML
2. LS träffar AT
3. AT börjar bli dålig våren 2021
4. LT börjar träffa ÖB istället våren 2021
5. ÖB skiljer sig från sin fru november 2021
Senast redigerad av gargamel56 2022-12-18 kl. 00:40. Anledning: Glömde text
Citera
2022-12-18, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel56
Här kommer det uppgifter om att Linda och AT hade ihop det. I posten står det att AT fick cancer sommaren 2021 och att det var innan det som hon började träffa ÖB. Enligt tidningsartiklar så stämmer det att AT fick cancer och behandlades sommaren 2021.

Jaaa han fick cancer i Pungen eller Prostatan så då dog schnabeln - linda kanske är en kåting i alla fall
hur är det med AT var han en desperat runkare när han träffade linda eller kanske t o m incel?
Citera
2022-12-18, 00:44
Medlem
picapicans avatar
Citat:

1. LS dumpar ML
2. LS träffar AT

Vilka är Ebba, Björn, Carin, LT och AT? Linda Staaf har väl inte snaskat Thornbergs påle också?
Citera
2022-12-18, 00:57
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:

1. LS dumpar ML
2. LS träffar AT

Den här historien börjar bli mer och mer otrolig. I media finns uppgifter om att LS och MS förhållande tog slut först 2021. Om man lägger ihop alla uppgifter skulle Linda Staaf haft parallella relationer på sitt arbete under flera år. Är det ens möjligt?
Citera
2022-12-18, 03:55
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Skulle jag hon så skulle jag kräva av yÖB att göra en ärbar kvinna av henne.
Det anar jag att hon ligger på honom för just nu😀😀.
OCh se. Till han skaffar hon ett bra jobb? N Eller så vill hon nu bara vara mysig hemmafru med lite hoppyverksamhet vid sidan om. Vid sidan representation OCh barnafödande
Poisjibbet var en kul sak ett tag…
Det enda jag är tveksam över är när bröllopet blir. Vad tror ni? Maj? Pingst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in