2022-12-20, 13:46
Medlem
snooper123s avatar
Hej allihopa
Jag blir alltid dålig i magen dagen då jag tar buvidal, blir illamående också.
Blir också dålig i magen efter 5-6 dagar efter dosen. Beror allt detta på buvidalen?
Citera
2022-12-22, 02:16
Medlem
galts avatar
Någon som har erfarenhet av subutex-depot? Har fått information att subutex-depot visar på längre halveringstid jämfört med buvidal, trots att buprenorfin är verksamt ämne för båda.
Jag gissar att det har att göra med hur dosen är förberedd (hjälpämnen etc.), men om någon vet mer så uppskattas information.

Ta hand om er!
Citera
2022-12-22, 20:18
Medlem
Hejsan jag hoppas kunna få lite info. Har nu gått på LARO ungefär 2 år på buprenorfin växlat mellan 16-24 just nu 20mg. Vet inte vad jag ska göra, höjning är dom inte så sugna på, inte heller hemdoser eller kvällsdoser som jag hade innan pga sporadiska återfall. Har fortfarande drogsug speciallt på kvällen. Har nämnt metadon också nån gång men inte helt säker på det. Vad tycker ni? Någon som har tips? Hade metadon hjälpt mot suget? Dom är nämligen säkra att höja bup inte kommer ta bort drogsuget
Citera
2022-12-23, 12:05
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hej allihopa
Jag blir alltid dålig i magen dagen då jag tar buvidal, blir illamående också.
Blir också dålig i magen efter 5-6 dagar efter dosen. Beror allt detta på buvidalen?

Om du har för hög dos på Buvidal så kan du bli illamående. Att du blir dålig i magen när den börjar gå ur är inget konstigt.
Citera
2022-12-26, 11:36
Medlem
En fråga!

Jag tar buvidal injektion 32mg.
Jag ska få min dog på tisdag (imorgon).
Jag bor på behandlingshem så jag får denna här.

Men på torsdag ska jag börja på månadsdos.
Alltså 2 dagar efter jag fått min senaste veckodos så ska jag få min månadsdos.
Hur funkar det? Är det inte för litet mellanrum?
Någon som vet?

Mvh!
Citera
2022-12-27, 22:11
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galt
Någon som har erfarenhet av subutex-depot? Har fått information att subutex-depot visar på längre halveringstid jämfört med buvidal, trots att buprenorfin är verksamt ämne för båda.
Jag gissar att det har att göra med hur dosen är förberedd (hjälpämnen etc.), men om någon vet mer så uppskattas information.

Ta hand om er!
Jag kan lämna lite information nästa vecka för ska börja med den istället för Buvidal månadsinjektion.
Citera
2022-12-27, 23:06
Medlem
excelsisdeos avatar
Hej! Ska nu göra en utredning gällande laro då mitt missbruk av heroin nått den punkten att jag ständigt tar överdoser när jag ger mig på skiten igen. Undrar bara ifall det är så ifall man får välja själv ifall man vill ha subutex eller suboxone? Samt om man kan be om att inte få detta buvidal som ni snackar om? Har aldrig hört talas om buvidal innan men långtidsverkande injektioner låter inte bra alls för min del.. tror ni dom tar hänsyn till mina åsikter o så
Citera
2022-12-30, 17:06
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av excelsisdeo
Hej! Ska nu göra en utredning gällande laro då mitt missbruk av heroin nått den punkten att jag ständigt tar överdoser när jag ger mig på skiten igen. Undrar bara ifall det är så ifall man får välja själv ifall man vill ha subutex eller suboxone? Samt om man kan be om att inte få detta buvidal som ni snackar om? Har aldrig hört talas om buvidal innan men långtidsverkande injektioner låter inte bra alls för min del.. tror ni dom tar hänsyn till mina åsikter o så

Jag fick börja med suboxone och efter någon vecka så sa jag åt dom att jag fick en rejäl huvudvärk av naloxen så fick byta nästa dag. Du lär inte behöva vara orolig för att få buvidal, dom har aldrig nämnt det ens på min mottagning, men om dom skulle föreslå det säg att du vill ha vanliga bup. Jo dom tar absolut hänsyn till dina åsikter, iallafall där jag bor.
Citera
2022-12-31, 00:57
Medlem
excelsisdeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Jag fick börja med suboxone och efter någon vecka så sa jag åt dom att jag fick en rejäl huvudvärk av naloxen så fick byta nästa dag. Du lär inte behöva vara orolig för att få buvidal, dom har aldrig nämnt det ens på min mottagning, men om dom skulle föreslå det säg att du vill ha vanliga bup. Jo dom tar absolut hänsyn till dina åsikter, iallafall där jag bor.

Betryggande att höra! Tack
Citera
2023-01-01, 19:53
Medlem
snooper123s avatar
Hej. Ska börja med månadsdos buvidal imorgon 160mg.

Ni som tar månadsdos, hur känner ni er första dagen efter ni fått sprutan?
Citera
2023-01-02, 13:02
Medlem
snooper123s avatar
Hej igen.

Har fått min buvidal nu. 160mg.

En ny fråga nu.
Helt ärligt jag känner mig lite hög. Fick den för 2 timmar sedan. Dosen innan det var 32mg veckodos i tisdags.
Asså skön i musklerna, energi, bättre humör.

Är det någon annan som känner såhär?
Eller är det bara placebo? Känns inte så iaf.
Citera
2023-01-02, 21:34
Medlem
Cp-Spasmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hej igen.

Har fått min buvidal nu. 160mg.

En ny fråga nu.
Helt ärligt jag känner mig lite hög. Fick den för 2 timmar sedan. Dosen innan det var 32mg veckodos i tisdags.
Asså skön i musklerna, energi, bättre humör.

Är det någon annan som känner såhär?
Eller är det bara placebo? Känns inte så iaf.

Jag har också 160mg. Aldrig känt mig hög på det utan bara normal.
Fyller på efter 21 dagar, ibland 30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in