2022-12-17, 11:28
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Låter bekant. Säger väl inte så mycket egentligen, man kan nog tjata till sig ett möte med någon på förlaget och försöka pitcha sin idé. Det säger inget om att idén är bra. Att Baronens självbiografi inte finns att köpa i handeln idag talar sitt tydliga språk, det här var inget förlaget var intresserade av att göra.

Baronen har inte gått ifrån det här stadiet alla barn är i en period, där man tror sig vara speciell och unik. Det har gått fel någonstans i uppfostran i den åldern, där man inte såg till att träna bort den egenskapen utan istället gödde den så att den slog rot, och nu går han runt som ett vuxet barn med övertygelsen att han är speciell. Därför tror han att hans självbiografi skulle sälja, för det är i stort sett ingen som kommit från den uppväxt han har haft med livet i behåll.

Sanningen är dock att det är väldigt många som haft en uppväxt med missbrukande föräldrar, som också haft det mycket värre än Baronen, som hade en radhusuppväxt, en fungerande mor, en rik far och välbärgade farföräldrar. Ändå har det gått åt helvete för dåren. Det finns folk som växte upp med alkispappor, som fick stryk och som var fattiga, som är välfungerande och etablerade i samhället, så finns det såna som Baronen, som fick väldigt mycket bättre förutsättningar men som idag i 32 års ålder sitter hemma och leker framför datorn hela dagarna.

Vad fan ska självbiografin handla om? "Ja, jag växte upp och hittade min pappa utslagen på golvet av piller när jag kom hem från skolan. Min farfar och farmor tyckte så synd om mig pga detta, så de skämde bort mig med presenter och pengar och jag fick allt jag pekade på. Så jag växte upp till att bli en jättebebis som filmar mig själv. Jag hade en gång 144 000 prenumeranter på Youtube. Med min bakgrund borde man inte nå dit jag har nått."

"En gång hade jag tillräckligt med pengar att köpa 130 k subs på youtube"
Citera
2022-12-17, 11:29
Medlem
Citat:
Låter bekant. Säger väl inte så mycket egentligen, man kan nog tjata till sig ett möte med någon på förlaget och försöka pitcha sin idé. Det säger inget om att idén är bra. Att Baronens självbiografi inte finns att köpa i handeln idag talar sitt tydliga språk, det här var inget förlaget var intresserade av att göra.

Baronen har inte gått ifrån det här stadiet alla barn är i en period, där man tror sig vara speciell och unik. Det har gått fel någonstans i uppfostran i den åldern, där man inte såg till att träna bort den egenskapen utan istället gödde den så att den slog rot, och nu går han runt som ett vuxet barn med övertygelsen att han är speciell. Därför tror han att hans självbiografi skulle sälja, för det är i stort sett ingen som kommit från den uppväxt han har haft med livet i behåll.

Sanningen är dock att det är väldigt många som haft en uppväxt med missbrukande föräldrar, som också haft det mycket värre än Baronen, som hade en radhusuppväxt, en fungerande mor, en rik far och välbärgade farföräldrar. Ändå har det gått åt helvete för dåren. Det finns folk som växte upp med alkispappor, som fick stryk och som var fattiga, som är välfungerande och etablerade i samhället, så finns det såna som Baronen, som fick väldigt mycket bättre förutsättningar men som idag i 32 års ålder sitter hemma och leker framför datorn hela dagarna.

Vad fan ska självbiografin handla om? "Ja, jag växte upp och hittade min pappa utslagen på golvet av piller när jag kom hem från skolan. Min farfar och farmor tyckte så synd om mig pga detta, så de skämde bort mig med presenter och pengar och jag fick allt jag pekade på. Så jag växte upp till att bli en jättebebis som filmar mig själv. Jag hade en gång 144 000 prenumeranter på Youtube. Med min bakgrund borde man inte nå dit jag har nått."

Hans beteende har ingenting med hans pappas missbruk att göra, det är medfött.

Sen finns det ju helt klart 1 viss person som år efter år gjort det möjligt för honom att fortsätta.
Citera
2022-12-17, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
"En gång hade jag tillräckligt med pengar att köpa 130 k subs på youtube"

Tror att han hade fler än så faktiskt. Inte så lågt som 10 000, kanske runt 50 k innan han bestämde sig för att fuska sig fram som han alltid gör. Som jag har förstått det får alla med 100 k subs en silvertavla hemskickad av Youtube. En sådan har inte Baronen, för annars hade den synts i bakgrunden av hans videor. Det är precis sådant han gärna skryter om.

Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Hans beteende har ingenting med hans pappas missbruk att göra, det är medfött.

Sen finns det ju helt klart 1 viss person som år efter år gjort det möjligt för honom att fortsätta.

Jag skrev ju mer eller mindre att det är medfött, som i att alla människor har narcissistiska sidor. Så även du och jag. Men föräldrar i största allmänhet jobbar för att arbeta bort dessa sidor hos sina barn. Så när deras unge tar lillebrorsans leksak och säger att det är min, och slår sitt syskon, då uppmuntrar man beteendet genom att inte ge repressalier för beteendet, och låta den narcissistiska ungen ha kvar leksaken. På så sätt göder man narcissisten.

Jag har inte sett hur Rask blev uppfostrad, men jag känner mig säker på att det är ungefär så det har gått till. Det finns lite stöd för det i hans videoklipp han döpte till "Skitungen". Rask betedde sig som ett riktigt svin mot sin lillebror och sin farmor, skrek, bråkade och var helt uppe i sig själv framför kameran, och det bara fnissades bort av farfar Alf.

Så visst har Rask haft en dålig uppväxt på många sätt, men framförallt inte pga det han anför. Han har snarare haft en skituppväxt för att han blivit så inihelvetes bortskämd att han idag inte ser ett värde i att stå på egna ben, eftersom han ändå alltid fått allt utan motprestation.
Citera
2022-12-17, 14:00
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Tror att han hade fler än så faktiskt. Inte så lågt som 10 000, kanske runt 50 k innan han bestämde sig för att fuska sig fram som han alltid gör. Som jag har förstått det får alla med 100 k subs en silvertavla hemskickad av Youtube. En sådan har inte Baronen, för annars hade den synts i bakgrunden av hans videor. Det är precis sådant han gärna skryter om.

Ja det kan säkert stämma, överdrev lite också. Men det är säkert cirka 100 000 subs som han har köpt.

Ja fy fasen, silvertavla, då hade han blivit odräglig.
Citera
2022-12-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Ja det kan säkert stämma, överdrev lite också. Men det är säkert cirka 100 000 subs som han har köpt.

Ja fy fasen, silvertavla, då hade han blivit odräglig.
Jag vill minnas att när folk frågade varför han inte hade någon så skyllde han på att man inte får någon tavla om man blivit tilldelad en strike på kanalen.

Ah hans självbiografi, det är liksom det ultimata beviset på hans narcissism, allting var klart han skulle bara hyra en spökskrivare, efter en snabb googling hittar jag en siffra på 1100:- per sida, kanske fick han valet av Alf att välja mellan ett lån på 150k till amg mercan eller släppa sin självbiografi.

I övrigt pinnar det på som vanligt? Vad är det senaste på hans instagram? Jag saknar Mumsbulles uppladdningar, den infiltratören var duktig på att dela med sig av storyn.
Citera
2022-12-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Jag vill minnas att när folk frågade varför han inte hade någon så skyllde han på att man inte får någon tavla om man blivit tilldelad en strike på kanalen.

Ah hans självbiografi, det är liksom det ultimata beviset på hans narcissism, allting var klart han skulle bara hyra en spökskrivare, efter en snabb googling hittar jag en siffra på 1100:- per sida, kanske fick han valet av Alf att välja mellan ett lån på 150k till amg mercan eller släppa sin självbiografi.

I övrigt pinnar det på som vanligt? Vad är det senaste på hans instagram? Jag saknar Mumsbulles uppladdningar, den infiltratören var duktig på att dela med sig av storyn.

Det stämmer, man måste följa guidlines också för att få sin YT play button. All info om detta kan man läsa om
Citera
2022-12-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Det stämmer, man måste följa guidlines också för att få sin YT play button. All info om detta kan man läsa om
Skulle tro att han brytit mot dom flesta regler, han är ju tom dömd för ett flertal brott på plattformen då gissar jag att man aldrig kan bli tilldelad en playbutton.

Du har inte brutit mot communityns riktlinjer under de senaste 365 dagarna.

Eftersom han varit aktiv på youtube i ~8 år talar det för att han brytit mot andra regler än vad han sade. Dessutom har han ju själv erkänt att han köpt subs och fakeass youtubers får inga pris. Redan här borde han lagt ner sin "karriär".
Citera
2022-12-17, 15:19
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Tror du att Rask skulle lägga hela sin månadslön på ett spel TILL BARNEN?

Om dom skulle få nintendot så är det pga att hela familjen, både Rasks mamma, pappa, Ludde, Alf och Therese föräldrar lagt några hundra var. Fan vad jag skulle skämmas i deras situation, visst skulle dom fira jul hos Rask moster i år?

Det blir väl som i solsidan, Rask tar med sig en burk salt och en förpackning salta pinnar på julafton, sen går han runt och skrattar det där falska, irriterande skrattet som gör att man bara vill slå in ansiktet på honom.

Huvudet på Spiket, givetvis så blir det ett julklapps spel och inte present utdelning. Men hans släkt tycker väl så jävla synd om barnen så de köper något åt dem. Så får man höra ifrån Fettot och Rask "Oj men vi kom ju överens att inte köpa något så nu har vi inte handlat något till er, vi känner oss så dumma nu hihi".

Julklapps spelet blir väl ett packet snus och en Cheeseball som Rask och T har köpt. Det lär ju bli T och Rask tillsammans med barnen mot föräldrarna och släktningarna. "Så barnen nu tar vi in alla presenter så vi slipper köpa till nästa Julafton" Säger Rask som han skrattar på skämt men innerst inne så menar han det.
Citera
2022-12-17, 17:27
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Huvudet på Spiket, givetvis så blir det ett julklapps spel och inte present utdelning. Men hans släkt tycker väl så jävla synd om barnen så de köper något åt dem. Så får man höra ifrån Fettot och Rask "Oj men vi kom ju överens att inte köpa något så nu har vi inte handlat något till er, vi känner oss så dumma nu hihi".

Julklapps spelet blir väl ett packet snus och en Cheeseball som Rask och T har köpt. Det lär ju bli T och Rask tillsammans med barnen mot föräldrarna och släktningarna. "Så barnen nu tar vi in alla presenter så vi slipper köpa till nästa Julafton" Säger Rask som han skrattar på skämt men innerst inne så menar han det.
Vi får inte glömma bort tidigare julaftonar när Rask köpte könsorgan i gummi till sin morsa.

https://www.dailymotion.com/video/x6zmuy6

Presenten hans morsa inte ville visa upp var en låtsasbajskorv, tror ni hon blev nöjd?

Såhär såg det ut för några år sedan i doppardagarna.

https://youtube.com/watch?v=o_BNg3UFE7o&feature=shares
Senast redigerad av knark-kungen 2022-12-17 kl. 17:31.
Citera
2022-12-17, 18:45
Medlem
abvs avatar
Såg någon gammal video från länkarna ovan innan sista ungen skulle komma och de snackar om att eventuellt hyra något hus i andra hand. Fan vad synd att de inte fick tag i något där och då. Tänk er själva rasken med tummen mitt i handen (i arslet) försöka fixa och trixa med allt som behövs i ett hus. Snacka om content att se honom försöka fixa de mest simpla sakerna. Sen hade vi självklart fått se honom skryta när/om han väl lyckas med något basic. Tänk er en 30 minuters flexvideo där han lyckas lufta elementen, GULDCONTENT. Jag garvar av bara tanken alltså.
Citera
2022-12-19, 18:52
Medlem
Romanche92s avatar
Något jul pyssel eller Julbak i år? Lägger de upp något "Julmys" på Instagram?
Citera
2022-12-19, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Något jul pyssel eller Julbak i år? Lägger de upp något "Julmys" på Instagram?

Han har slitit ärslet av sig med podcast nu i dagarna före dopparedagen, och bjudit sina lyssnare på ett mysigt avsnitt i hans jättedåliga podd.

Den här gången har han gjort ett avsnitt om jultomten. Han har läst in Wikipedia-artikeln om tomten så du slipper att läsa den själv.

Kan vi inte alla bara ta ett ögonblick och uppskatta det Rasken skapar. Podcasten vet han att han gör bra, det kan ingen ta ifrån honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in