2022-12-17, 09:10
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Haha såg denna gamla godingen nu, såhär fem år senare. Rask fick väl knappast in 25K i Swish per månad?

Det där är flex deluxe. Han verkar inte räkna med att hans deklarationer är offentliga. Drar man av en nolla på alla siffror blir det mer verklighetstroget. Antingen det eller att han fifflar.
Citera
2022-12-17, 09:12
Medlem
Citat:
Ja, jag kollade lite snabbt på BitChute men hittade ingenting där.

Hade nog kunnat betala för att se det också åtminstone den videon som jag nämnde.

Hade denna länken bokmärkt: https://www.dailymotion.com/video/x6...laylist=x67gkg

Den kanske är av intresse för någon?

Jag har inte kollat på honom på väldigt länge faktiskt. Men sist jag kollade hans kanal så verkar han ha blivit en aning mer lågmäld i sin approach.

Ser ut som att det kan vara en goding det där. Tack för post.

Ja, han är väldigt mycket mer lågmäld nu än för 2-3 år sedan. Men sedan hans podcast legat uppe på topplistan ett par månader så började han komma tillbaka till det där grandiosa självförhärligandet som han kommit att förknippas med.

I början av året skulle han söka jobb, börja bidra till familjen och sluta gå runt hemma hela dagarna för att det var ohållbart. Sedan kunde han flexa med topplisteplaceringar på Spotify, och allt det där var som bortblåst. Nu är det istället att han jobbar med podcast. Räcker väl bara med att han får ett samarbete där han ska marknadsföra något för 5-10 k i månaden på sin vedervärdiga podd för att han ska få tillbaka självförtroendet igen, och åka hem till farfar och tigga till sig ännu ett lån till en lyxbil. För det är sådant man behöver när man är en kändis.

Här är en skrytsam video från i år om podden:

https://www.youtube.com/watch?v=YucQgMdesuQ
Citera
2022-12-17, 09:47
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ser ut som att det kan vara en goding det där. Tack för post.

Ja, han är väldigt mycket mer lågmäld nu än för 2-3 år sedan. Men sedan hans podcast legat uppe på topplistan ett par månader så började han komma tillbaka till det där grandiosa självförhärligandet som han kommit att förknippas med.

I början av året skulle han söka jobb, börja bidra till familjen och sluta gå runt hemma hela dagarna för att det var ohållbart. Sedan kunde han flexa med topplisteplaceringar på Spotify, och allt det där var som bortblåst. Nu är det istället att han jobbar med podcast. Räcker väl bara med att han får ett samarbete där han ska marknadsföra något för 5-10 k i månaden på sin vedervärdiga podd för att han ska få tillbaka självförtroendet igen, och åka hem till farfar och tigga till sig ännu ett lån till en lyxbil. För det är sådant man behöver när man är en kändis.

Här är en skrytsam video från i år om podden:

https://www.youtube.com/watch?v=YucQgMdesuQ
Haha, tack för länken, men den blir fan svår att plöja igenom asså

Tycker att han har ett så jävla tråkigt sätt att prata på. Så jävla förvirrande hela tiden och kan fortfarande inte hålla en röd tråd eller sammanfatta någonting lite kort.

Förstår inte varför han måste ha sådana här 25-minutare.

Är det fortfarande skräckpodd han kör med en peddoröst? Har faktiskt aldrig lyssnat på hans podd.
Citera
2022-12-17, 09:58
Medlem
Citat:
Haha, tack för länken, men den blir fan svår att plöja igenom asså

Tycker att han har ett så jävla tråkigt sätt att prata på. Så jävla förvirrande hela tiden och kan fortfarande inte hålla en röd tråd eller sammanfatta någonting lite kort.

Förstår inte varför han måste ha sådana här 25-minutare.

Är det fortfarande skräckpodd han kör med en peddoröst? Har faktiskt aldrig lyssnat på hans podd.

Han säger samma sak med olika ordval i 25 minuter. Det är ett cirkelresonemang som han hade kunnat korta ned till 5 minuter och ändå fått fram samma information. Han är en mästare på att göra sådana videor.

Dunder play-list förövrigt, märker att videorna om "K3MPA" är top notch grejer.

Ja, precis, det är fortfarande högläsning ur plagierade verk med en väldigt onaturlig röst. Du har inte missat någonting genom att inte lyssna på det.
Citera
2022-12-17, 10:02
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Han säger samma sak med olika ordval i 25 minuter. Det är ett cirkelresonemang som han hade kunnat korta ned till 5 minuter och ändå fått fram samma information. Han är en mästare på att göra sådana videor.

Dunder play-list förövrigt, märker att videorna om "K3MPA" är top notch grejer.

Ja, precis, det är fortfarande högläsning ur plagierade verk med en väldigt onaturlig röst. Du har inte missat någonting genom att inte lyssna på det.
Bra att det var av intresse

Har själv inte orkat kolla igenom så mycket. Men han var mer frispråkig där. Namedroppar folk från höger till vänster. Detta måste väl varit innan åtalet mot honom som han dömdes för senare?

Haha, sanslöst, men inte direkt oväntat, att han flera år senare fortfarande inte ens kan ta sig tid till att skriva någonting eget. Och den här jäveln tänkte skriva och ge ut en bok för flera år sedan
Citera
2022-12-17, 10:51
Medlem
Citat:
Bra att det var av intresse

Har själv inte orkat kolla igenom så mycket. Men han var mer frispråkig där. Namedroppar folk från höger till vänster. Detta måste väl varit innan åtalet mot honom som han dömdes för senare?

Haha, sanslöst, men inte direkt oväntat, att han flera år senare fortfarande inte ens kan ta sig tid till att skriva någonting eget. Och den här jäveln tänkte skriva och ge ut en bok för flera år sedan

Kollat lite Kempa-videor. Det börjar alltså med att Skithögen går ut och kritiserar det den här skåningen säger i en video om Ben Mitkus ex. Sedan svarar Kempa på det. Då kommer Baronen ut med videor där han gnäller om att han aldrig ger sig på andra, han svarar bara på det andra gör om honom. Han är uppenbart plågad av varenda svarsvideo han får tillbaka på sig, och grinar om att man ska låta honom vara.

Han saknar totalt självinsikt, han gör en video där han kritiserar Kempa och slänger in en massa personangrepp mellan meningarna och gör narr av hans dialekt, sedan känner han sig trakasserad när personen svarar tillbaka.

Ja, det är helt fantastiskt att han tänkte skriva en egen självbiografi. För det första eftersom det visar på hur totalt uppe i sig själv han är, när han tror att hans självbiografi är något folk vill läsa om. Liksom att han förstås aldrig hade mäktat med att skriva något sånt själv. Tror dock det var snack om att en författare skulle skriva den åt honom. Frågan är var pengarna skulle komma från för det, eller är det ideellt arbete eller räcker det med en shout out?
Citera
2022-12-17, 10:55
Medlem
Wooqiprwos avatar
Självbiografi? Haha det har jag missat. Vafan det är ju som att Magmys-Micke skulle skriva en självbiografi ungefär...
Citera
2022-12-17, 10:57
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Kollat lite Kempa-videor. Det börjar alltså med att Skithögen går ut och kritiserar det den här skåningen säger i en video om Ben Mitkus ex. Sedan svarar Kempa på det. Då kommer Baronen ut med videor där han gnäller om att han aldrig ger sig på andra, han svarar bara på det andra gör om honom. Han är uppenbart plågad av varenda svarsvideo han får tillbaka på sig, och grinar om att man ska låta honom vara.

Han saknar totalt självinsikt, han gör en video där han kritiserar Kempa och slänger in en massa personangrepp mellan meningarna och gör narr av hans dialekt, sedan känner han sig trakasserad när personen svarar tillbaka.

Ja, det är helt fantastiskt att han tänkte skriva en egen självbiografi. För det första eftersom det visar på hur totalt uppe i sig själv han är, när han tror att hans självbiografi är något folk vill läsa om. Liksom att han förstås aldrig hade mäktat med att skriva något sånt själv. Tror dock det var snack om att en författare skulle skriva den åt honom. Frågan är var pengarna skulle komma från för det, eller är det ideellt arbete eller räcker det med en shout out?
Jag har ett svagt minne av att han var i Stockholm på något bokförlag och diskuterade saken med dem. Men hur det var planerat eller varför det rann ut i sanden fick vi nog aldrig veta.

Jag förstår heller inte varför han planerade en självbiografi, vem fan är han ens?

Trots att han hade 75K subs på den tiden så var visningarna väldigt knapphändiga - och det blev bara mindre och mindre allt eftersom. Jag undrar lite grann när man drar en gräns för alla sina misslyckanden. I Raskens värld verkar det inte existera någon sådan stoppknapp.
Citera
2022-12-17, 11:02
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Jag har ett svagt minne av att han var i Stockholm på något bokförlag och diskuterade saken med dem. Men hur det var planerat eller varför det rann ut i sanden fick vi nog aldrig veta.

Jag förstår heller inte varför han planerade en självbiografi, vem fan är han ens?

Trots att han hade 75K subs på den tiden så var visningarna väldigt knapphändiga - och det blev bara mindre och mindre allt eftersom. Jag undrar lite grann när man drar en gräns för alla sina misslyckanden. I Raskens värld verkar det inte existera någon sådan stoppknapp.

Han har ju köpt massvis med följare. Tror ärligt att som max haft 10-20 k riktiga följare. Han har liksom aldrig haft visningar som står i förhållande till antalet följare han har, om man bortser från hans videor om JoZ där han gled räkmacka.
Citera
2022-12-17, 11:03
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Han har ju köpt massvis med följare. Tror ärligt att som max haft 10-20 k riktiga följare. Han har liksom aldrig haft visningar som står i förhållande till antalet följare han har, om man bortser från hans videor om JoZ där han gled räkmacka.
Nä, jag vet haha.

Kommer ihåg hans eviga tjat om att "baaaaarn kollar inte på mitt content", och sen när man läste hans kommentarer under varje video så var det bara en massa småbarn.

;D
Citera
2022-12-17, 11:08
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Nä, jag vet haha.

Kommer ihåg hans eviga tjat om att "baaaaarn kollar inte på mitt content", och sen när man läste hans kommentarer under varje video så var det bara en massa småbarn.

;D

Han är så jävla fake. Det är en sak att leva miserabelt och vara öppen med det, men det klingar illa när man spelar framgångsrik samtidigt. Om det skulle gå bra så skulle han inte klämma in fem pers i en skokartong år efter år.

Vafan är det för vits att vara oärlig med sitt liv ens? Fattar inte.
Citera
2022-12-17, 11:22
Medlem
Citat:

Låter bekant. Säger väl inte så mycket egentligen, man kan nog tjata till sig ett möte med någon på förlaget och försöka pitcha sin idé. Det säger inget om att idén är bra. Att Baronens självbiografi inte finns att köpa i handeln idag talar sitt tydliga språk, det här var inget förlaget var intresserade av att göra.

Baronen har inte gått ifrån det här stadiet alla barn är i en period, där man tror sig vara speciell och unik. Det har gått fel någonstans i uppfostran i den åldern, där man inte såg till att träna bort den egenskapen utan istället gödde den så att den slog rot, och nu går han runt som ett vuxet barn med övertygelsen att han är speciell. Därför tror han att hans självbiografi skulle sälja, för det är i stort sett ingen som kommit från den uppväxt han har haft med livet i behåll.

Sanningen är dock att det är väldigt många som haft en uppväxt med missbrukande föräldrar, som också haft det mycket värre än Baronen, som hade en radhusuppväxt, en fungerande mor, en rik far och välbärgade farföräldrar. Ändå har det gått åt helvete för dåren. Det finns folk som växte upp med alkispappor, som fick stryk och som var fattiga, som är välfungerande och etablerade i samhället, så finns det såna som Baronen, som fick väldigt mycket bättre förutsättningar men som idag i 32 års ålder sitter hemma och leker framför datorn hela dagarna.

Vad fan ska självbiografin handla om? "Ja, jag växte upp och hittade min pappa utslagen på golvet av piller när jag kom hem från skolan. Min farfar och farmor tyckte så synd om mig pga detta, så de skämde bort mig med presenter och pengar och jag fick allt jag pekade på. Så jag växte upp till att bli en jättebebis som filmar mig själv. Jag hade en gång 144 000 prenumeranter på Youtube. Med min bakgrund borde man inte nå dit jag har nått."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in