Citat:
Ja fyfan nu blir livet svårare för dom mest utsatta efter att politiker har utmålat bidragsberoende människor som kriminella för att svenska folket är för högmodiga och blåögda för att nånsin erkänna att dett var kriget mot droger som skapade kriminalitet som beskylls på flyktingar och bidragstagare.
Jag har svultit i ett helt år nu för att jag är en av dom som inte får äta i det nya Sverige där det inte finns skyddsnät längre.
Frågan är väl vad ni egentligen tycker att man ska göra med folk som inte kan eller vill arbeta?
Ska vi gasas ihjäl eller svältas ihjäl för att ni ger bort makten till korrupta lögnare som skapar kriminalitet för att få låtsas fixa till problemet som aldrig fixas genom hat mot flyktingar och bidragstagare som inte är samma sak som kriminella nätverk som har militärvapen och badar i pengar på grund av ert jävla krig som bara höjde priserna på droger till enorma nivåer innan kriminella fick sköta den marknaden?
Jag stödjer rasks rätt att få leva på existensminimum om han inte kan eller vill jobba.
Det är nämligen en mänsklig rättighet men du vill väl hellre bli rånad av nån desperat bidragsberoende som har blivit hemlös och svälter för att socialen bekämpar brottslingar genom att låta folk svälta och bli hemlösa.
Jag har svultit i ett helt år nu för att jag är en av dom som inte får äta i det nya Sverige där det inte finns skyddsnät längre.
Frågan är väl vad ni egentligen tycker att man ska göra med folk som inte kan eller vill arbeta?
Ska vi gasas ihjäl eller svältas ihjäl för att ni ger bort makten till korrupta lögnare som skapar kriminalitet för att få låtsas fixa till problemet som aldrig fixas genom hat mot flyktingar och bidragstagare som inte är samma sak som kriminella nätverk som har militärvapen och badar i pengar på grund av ert jävla krig som bara höjde priserna på droger till enorma nivåer innan kriminella fick sköta den marknaden?
Jag stödjer rasks rätt att få leva på existensminimum om han inte kan eller vill jobba.
Det är nämligen en mänsklig rättighet men du vill väl hellre bli rånad av nån desperat bidragsberoende som har blivit hemlös och svälter för att socialen bekämpar brottslingar genom att låta folk svälta och bli hemlösa.
Själv tycker jag att folk som kan arbeta ska göra det. I Raskens fall så kan han förstås, och har alla möjligheter i dagens Sverige. Han gnäller på att landet inte fungerar, men ville han så skulle han kunna få en yrkesutbildning gratis och kunna få ett välbetalt jobb inom ett par år bara. Han är fortfarande ung och har krafterna kvar, han har inga sjukdomar som hindrar honom.
I synnerhet tycker jag att folk som sätter ungar till världen ska jobba. För visst, du valde inte att få liv, så på ett filosofiskt plan kanske man kan se att man därför inte har ett krav på sig att också tvingas göra det som livet kräver av en. Om man däremot aktivt väljer att sätta nya liv till världen och till samhället man är uppfostrad i, då har man också aktivt börjat belasta samhället utöver det man redan belastar själv, och där tycker jag det är rimligt att man också får se till att bidra till det man belastar.
Det här tycker också Carl-Fredrik, när det handlar om andra personer än han själv förstås. Han måste börja leva som han lär bara.