2022-09-15, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ja fyfan nu blir livet svårare för dom mest utsatta efter att politiker har utmålat bidragsberoende människor som kriminella för att svenska folket är för högmodiga och blåögda för att nånsin erkänna att dett var kriget mot droger som skapade kriminalitet som beskylls på flyktingar och bidragstagare.

Jag har svultit i ett helt år nu för att jag är en av dom som inte får äta i det nya Sverige där det inte finns skyddsnät längre.

Frågan är väl vad ni egentligen tycker att man ska göra med folk som inte kan eller vill arbeta?

Ska vi gasas ihjäl eller svältas ihjäl för att ni ger bort makten till korrupta lögnare som skapar kriminalitet för att få låtsas fixa till problemet som aldrig fixas genom hat mot flyktingar och bidragstagare som inte är samma sak som kriminella nätverk som har militärvapen och badar i pengar på grund av ert jävla krig som bara höjde priserna på droger till enorma nivåer innan kriminella fick sköta den marknaden?

Jag stödjer rasks rätt att få leva på existensminimum om han inte kan eller vill jobba.
Det är nämligen en mänsklig rättighet men du vill väl hellre bli rånad av nån desperat bidragsberoende som har blivit hemlös och svälter för att socialen bekämpar brottslingar genom att låta folk svälta och bli hemlösa.

Själv tycker jag att folk som kan arbeta ska göra det. I Raskens fall så kan han förstås, och har alla möjligheter i dagens Sverige. Han gnäller på att landet inte fungerar, men ville han så skulle han kunna få en yrkesutbildning gratis och kunna få ett välbetalt jobb inom ett par år bara. Han är fortfarande ung och har krafterna kvar, han har inga sjukdomar som hindrar honom.

I synnerhet tycker jag att folk som sätter ungar till världen ska jobba. För visst, du valde inte att få liv, så på ett filosofiskt plan kanske man kan se att man därför inte har ett krav på sig att också tvingas göra det som livet kräver av en. Om man däremot aktivt väljer att sätta nya liv till världen och till samhället man är uppfostrad i, då har man också aktivt börjat belasta samhället utöver det man redan belastar själv, och där tycker jag det är rimligt att man också får se till att bidra till det man belastar.

Det här tycker också Carl-Fredrik, när det handlar om andra personer än han själv förstås. Han måste börja leva som han lär bara.
Citera
2022-09-15, 09:04
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Själv tycker jag att folk som kan arbeta ska göra det. I Raskens fall så kan han förstås, och har alla möjligheter i dagens Sverige. Han gnäller på att landet inte fungerar, men ville han så skulle han kunna få en yrkesutbildning gratis och kunna få ett välbetalt jobb inom ett par år bara. Han är fortfarande ung och har krafterna kvar, han har inga sjukdomar som hindrar honom.

I synnerhet tycker jag att folk som sätter ungar till världen ska jobba. För visst, du valde inte att få liv, så på ett filosofiskt plan kanske man kan se att man därför inte har ett krav på sig att också tvingas göra det som livet kräver av en. Om man däremot aktivt väljer att sätta nya liv till världen och till samhället man är uppfostrad i, då har man också aktivt börjat belasta samhället utöver det man redan belastar själv, och där tycker jag det är rimligt att man också får se till att bidra till det man belastar.

Det här tycker också Carl-Fredrik, när det handlar om andra personer än han själv förstås. Han måste börja leva som han lär bara.

Ja han begår väl hellre brott än att söka socialbidrag.. Enligt bevisen.

När regeringar kan beställa fejkpengar från banker som lånar ut dom efter att pengarna har skapats från luft så finns det mänskliga rättigheter som säger att tex i europa får ingen svälta och bli hemlös eftersom fejkpengar ges som existensminimum för att EU bekämpar svält och fattigdom på det viset..

Iaf tills kriget mot droger behövde bekämpas och folk nekades existensminimum och hyror fast det egentligen är en grund i ett modernt samhälle och ett skydd mot att gator fylls med hemlösa som begår brott för att få mat i magen.

Men men, man får väl lida för att folket villa skylla sina misstag och bieffekter från krig mot droger på flyktingar och dom som har minst i samhället.

Jag har aldrig behövt mycket men jag måste börja älska pengar genom arbetsplatser enligt socialen annars får jag svälta och bli hemlös.

Kriminaliteten har nog blivit extremt mycket värre av socialens, politikers och folkets väg att bekämpa krigets bieffekter genom att fylla gator med hemlösa.

Jag såg en man som grävde i kompost soptunnor.. I Sverige.. Men det är väl så man får stopp på kriminalitet och skjutningar i högmodslandet där man bygger ett nytt babels torn och har aldrig tvekat på hur duktiga man är.
Citera
2022-09-15, 11:08
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ja fyfan nu blir livet svårare för dom mest utsatta efter att politiker har utmålat bidragsberoende människor som kriminella för att svenska folket är för högmodiga och blåögda för att nånsin erkänna att dett var kriget mot droger som skapade kriminalitet som beskylls på flyktingar och bidragstagare.

Jag har svultit i ett helt år nu för att jag är en av dom som inte får äta i det nya Sverige där det inte finns skyddsnät längre.

Frågan är väl vad ni egentligen tycker att man ska göra med folk som inte kan eller vill arbeta?

Ska vi gasas ihjäl eller svältas ihjäl för att ni ger bort makten till korrupta lögnare som skapar kriminalitet för att få låtsas fixa till problemet som aldrig fixas genom hat mot flyktingar och bidragstagare som inte är samma sak som kriminella nätverk som har militärvapen och badar i pengar på grund av ert jävla krig som bara höjde priserna på droger till enorma nivåer innan kriminella fick sköta den marknaden?

Jag stödjer rasks rätt att få leva på existensminimum om han inte kan eller vill jobba.
Det är nämligen en mänsklig rättighet men du vill väl hellre bli rånad av nån desperat bidragsberoende som har blivit hemlös och svälter för att socialen bekämpar brottslingar genom att låta folk svälta och bli hemlösa.
Sötbrödsdagarna för dagdrivare likt dig och Rask är över, Svenska folket har talat.

Skaffa dig ett jobb och rätta dig i ledet din sosse..
Citera
2022-09-15, 11:16
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
I det närmaste, ja. Han inser inte att hans livsstil inte hade gått att ha om inte Sverige var en stark välfärdsstat. Hade Moderaterna fått som man ville fullt ut, då hade väl Skithögen knappt haft råd att skicka ungarna till skolan. Iallafall inte till ett plugg där man vill ha sina barn. Än mindre hade de kunnat utbilda sig vidare om de skulle vilja det, för det skulle antagligen kosta en förmögenhet som i USA. Hans lägenhet hade varit dyrare att hyra etc, han hade inte haft råd att springa till läkaren för sina låtsasåkommor han drar på sig minst en gång i kvartalet. Han lever ett bekymmersfritt liv på skattebetalarnas bekostnad.

Dessvärre kommer inte denna politik träffa Baronen. För han är en parasit som alltid levt på andra. Dessvärre är hans farfar alldeles för snäll och har svårt att sätta ned foten. Rasken är fullt medveten om att så är fallet, och han bryr sig inte det minsta. Han pratar ofta om medberoende, och hur hans farfar är den enda som finns kvar i hans pappas liv. Han menar att för att hans pappa ska kunna sluta knarka då måste farfar släppa taget och låta honom klara sig själv, annars möjliggör han bara hans missbruk. Ironiskt nog träffar det här också Carl-Fredrik. I pappans fall så möjliggör farfar hans sprit och pillermissbruk. Rasken däremot, han har ett tungt missbruk av uppmärksamhet på sociala medier. Det här har han kunnat syssla med på dagarna i åratal trots att det är fullständigt ohållbart, bara för att Alf är medberoende till Skithögen, som spelar på hans känslor om att han har psykisk ohälsa och en massa oskyldiga barn som behöver både det ena och det andra.

Sedan har han mage att sitta och hävda att folk inte gillar hösten för att semestern är slut och man hatar sina liv och arbeten. Även om det nu var så, så besitter vuxet folk i allmänhet något som Skithögen saknar, ansvarskänslan. Man har heller inte andra män som kan försörja en så man kan leka på dagarna. Har f.ö svårt att tro att någon frisk människa skulle känna sig bekväm med att leva på det sättet vid 32 års ålder.
Du har rätt I att han blivit alldeles för bekväm i sitt liv som dagdrivande trebarnsfarsa, han förstår helt enkelt inte hur tur han har som kan forsätta leva sitt skitliv trots att han endast bidrar med några kronor skatt varje månad (när han köper mat och snus av pengar han fått från farfar).

Just hans livsstil och låga ambitionsnivå är något som föralltid kommer ligga honom i fatet, hans barn kommer när dom blir äldre aldrig kunna respektera honom och deras relation kommer förmodligen utvecklas på samma sätt som Rask och hans egen fars.

Hans pension kommer även att vara ett skämt, jag undrar om han ens lyckats skrapat ihop 10.000 i sitt orangea kuvert, får ångest bara av tanken på deras ekonomiska situation, stressen måste vara enorm. Att behöva sälja blöjor och barnens utemöbler för att ex kunna finansiera ett par begagnade fotbollsskor ger mig huvudvärk. Men så är livet om man valt deras väg.

Läste just tidningen på jobbet där det står att inflationen pressat upp priserna på mat till 2000:- mer i månaden för en barnfamilj, det betyder att det kommer kosta minst ett par tusen till varje månad för Alf att försörja dagdrivaren m familj. Jag undrar hur sugen han är på dessa merkostnader.
Senast redigerad av Kickassfarsan 2022-09-15 kl. 11:19.
Citera
2022-09-15, 12:17
Avstängd
KungPungPats avatar
Jag gillar att Rask har webbshop. Tråkigt bara att hans produkt suger.

Men han verkar iaf ha fattat att det handlar om att öka värdet på nånting för att kunna ta ett högre pris än vad han betalade för produkten. Tråkigt att det var ett klistermärke som han sätter på en flaska och tar ett orimligt överpris för den lilla handrörelsen och ett klistermärke för några kronor.

Inte ens detta kunde han göra bra.

Tråkigt också att skatteverket troligen får det mesta av vinsten fast dom inte har deltagit när klistermärken sattes på flaskorna så att värdet höjdes.. Och borde då inte ta av dom pengarna.
Citera
2022-09-15, 13:05
Medlem
Miys avatar
Draknästet, Robinson Eller fångarna på fortet?

Vad hade varit roligast att se Carl i?

Draknästet är personliga favoriten, stå där och försöka sälja in sin skäggolja.
Citera
2022-09-15, 18:39
Medlem
Citat:
Sluta gnälla nu vaffaaaan. Det är husst ju. Hussten är här! Det är husst och det är mys. Man kan bara sätta sig i soffan, tända en rööööökelse, några ljuuuuus, dricka en varm kopp kaffe, koka en goooood gryyyyyta och bara koppla aaaaaav och njuuuta

Jo klart man kan! Men man kan oxå försörja sin familj och sluta vara en egoist xD
Citera
2022-09-15, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
För att förändras som person måste man också ta ansvar för sina handlingar, om man är i Rasks ålder och fortfarande skyller alla sina problem på farsan har man en väldigt lång väg att gå i den personliga utvecklingen, det här är ju en resa vettiga normala människor gör INNAN man sätter 3 barn till världen.

Så är det helt klart!
Citera
2022-09-15, 18:49
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy

Haha. det skulle ju vara döds-roligt. Tänk dig när han dra det om att han skall åka land och riket runt med hatten och sälja in ormoljan till olika affärskedjor.

Till sist: Hatten skall med!
Citera
2022-09-15, 20:43
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borka88
Haha. det skulle ju vara döds-roligt. Tänk dig när han dra det om att han skall åka land och riket runt med hatten och sälja in ormoljan till olika affärskedjor.

Till sist: Hatten skall med!

Glöm inte solbrillorna och pälsen, ja fyfan det hade blivit TV-historia.
Citera
2022-09-15, 20:50
Citat:
Ursprungligen postat av Miy

Draknästet alla gånger! Föregångaren Lenn@rt försökte sig på det med sin helhetsapp, som onte var så dum när det kommer till kritan.
Alexanders ormolja och Glimrande Sir Pimp look, hade garanterat blivit en snackis...

Har han sökt till idol någon gång? Hans dröm är ju att bli Peter Criss...rockstjärna
Citera
2022-09-15, 21:18
Medlem
Wooqiprwos avatar
Är det någon ens som tycker hans Mortimer-grejer är roliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in