Citat:
Ursprungligen postat av
SysterSarkasm
Nja inte direkt lekt/härjat, tänker mer att de allihopa kan ha varit på väg från ett ställe till ett annat - utanför J har nåt litet gruff uppstått som resulterat i att T hamnat i snön och egenhändigt inte mäktat att ta sig upp igen pga berusningsgrad. J och 25åringen har bara fortsatt in till J och inte reflekterat vidare över att T saknas, säkerligen inte ens brytt sig.
Utifrån skulle det kunnat se ut som bus/stoj (om någon nu sett något alls) när det egentligen bara är alkade människor som gör det alkade människor gör.
Har läst en del nu och en sak fastna jag helt på. Så scenariot ser ut såhär hitills.
T.B Ska åka till Nolby för att träffa en vän. (I Gobiten var det väll ska hämta sin plånbok?)
T.B är borta under lördagen, inga ord från någon förens sent på eftermiddagen.
A.B åker iväg till Nolby, adressen som uppenbart T.B angett att hon ska (Här antar vi J.A med högst sannolikhet) och hämtar telefonen men A.B inser att plånboken är borta. Vad som händer efter vet vi inte nu. A.B har iallafall telefonen och gör inget mer. Dagen efter är polisen i Nolby, detta måste vara någon anhörig som ringt dom och angett eller så har A.B hjältemodigt gått till polisen efter sin egna undersökning.
Området T.B försvann i är inte stort, och absolut inte ett område som är ostört. Springer man där på fyllan så märker omgivningen väldigt fort.
Dom vägar T.B kan ha tagit ostört är emot korsningen Tingsta-Tuna eller ner mot järnvägen, men det är snö och spåren syns tydligt så A.B skulle kunna lista ut rätt fort på spåren på marken. (Jag känner igen min Sambos fotspår direkt men det kanske bara är Autism)
Summa T.B har alltså frysit ihjäl ute enligt källa, typiskt fylla om vi ska vara ärlig. Men att någon då blir misstänkt tyder på att T.B utsatts för brott och är förmodligen mördad och dumpad i skogen. Varför man då dumpar i närheten är väldigt sus.