2022-12-19, 16:13
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenannans
Känns helt otroligt om A*nders aka Juden inte har någonting med detta att göra...

.

Men ja precis så. Det är en mindblower att han inte innefattas i det här.
Har fortfarande inte köpt konceptet fullt ut, tänker att han måste ha något med nåt att göra…
Citera
2022-12-19, 16:15
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvall
J.A .
Jag Pratate med en som har henne som vän på facebook. Och hon känner henne jätteväl .
Och hon sa att hon skulle springa kvissleby runt naken om hon är skyldig till mord.
Så nu hoppas jag fan hon är skyldig .

Jesus. Jag läste för snabbt för mitt eget bästa och tänkte att det var J du ville se kutandes naken.
Citera
2022-12-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
Jesus. Jag läste för snabbt för mitt eget bästa och tänkte att det var J du ville se kutandes naken.

Hahaha, bästa jag läst
Citera
2022-12-19, 16:21
Medlem
Citat:

Finns redan gott om material där J blir påsatt bakifrån nere i hamnen. En syn det med.
Citera
2022-12-19, 16:23
Medlem
Citat:
Nja inte direkt lekt/härjat, tänker mer att de allihopa kan ha varit på väg från ett ställe till ett annat - utanför J har nåt litet gruff uppstått som resulterat i att T hamnat i snön och egenhändigt inte mäktat att ta sig upp igen pga berusningsgrad. J och 25åringen har bara fortsatt in till J och inte reflekterat vidare över att T saknas, säkerligen inte ens brytt sig.

Utifrån skulle det kunnat se ut som bus/stoj (om någon nu sett något alls) när det egentligen bara är alkade människor som gör det alkade människor gör.

Har läst en del nu och en sak fastna jag helt på. Så scenariot ser ut såhär hitills.

T.B Ska åka till Nolby för att träffa en vän. (I Gobiten var det väll ska hämta sin plånbok?)
T.B är borta under lördagen, inga ord från någon förens sent på eftermiddagen.

A.B åker iväg till Nolby, adressen som uppenbart T.B angett att hon ska (Här antar vi J.A med högst sannolikhet) och hämtar telefonen men A.B inser att plånboken är borta. Vad som händer efter vet vi inte nu. A.B har iallafall telefonen och gör inget mer. Dagen efter är polisen i Nolby, detta måste vara någon anhörig som ringt dom och angett eller så har A.B hjältemodigt gått till polisen efter sin egna undersökning.

Området T.B försvann i är inte stort, och absolut inte ett område som är ostört. Springer man där på fyllan så märker omgivningen väldigt fort.

Dom vägar T.B kan ha tagit ostört är emot korsningen Tingsta-Tuna eller ner mot järnvägen, men det är snö och spåren syns tydligt så A.B skulle kunna lista ut rätt fort på spåren på marken. (Jag känner igen min Sambos fotspår direkt men det kanske bara är Autism)

Summa T.B har alltså frysit ihjäl ute enligt källa, typiskt fylla om vi ska vara ärlig. Men att någon då blir misstänkt tyder på att T.B utsatts för brott och är förmodligen mördad och dumpad i skogen. Varför man då dumpar i närheten är väldigt sus.
Citera
2022-12-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Heter alla Malin?

Jag vill sarkastiskt svara ja bara för att det var en skum fråga.

Vem har flera döttrar med samma namn
Citera
2022-12-19, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 852lv5
Summa T.B har alltså frysit ihjäl ute enligt källa, typiskt fylla om vi ska vara ärlig. Men att någon då blir misstänkt tyder på att T.B utsatts för brott och är förmodligen mördad och dumpad i skogen. Varför man då dumpar i närheten är väldigt sus.

Allt som skett lär ha varit under påverkan. Dvs folk tänker inte klart. Men, jag tror ändå inte att någon är så pass dum att dom gör sig av med en kropp utanför dörren, därav troligast scenario att hon blivit antingen utkastad eller självmant lämnat.

Stämmer det att hon åkt hela vägen dit för att hämta plånbok, så är det väl också en rätt god anledning att någon tumult uppstått.

Konstigt är väl att han åkt dit för att hämta telefonen och sen är det allt? Som någon skrev: hur visste han att den fanns där? Är det så avancerat att han gått in och sökt upp telefonen? Kräver ju viss möjlighet till inlogg via hennes uppgifter isf. Samt då tar sig till Njurunda, men hon är inte där? Nja, jag vettefan.
Citera
2022-12-19, 16:27
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Har läst en del nu och en sak fastna jag helt på. Så scenariot ser ut såhär hitills.

T.B Ska åka till Nolby för att träffa en vän. (I Gobiten var det väll ska hämta sin plånbok?)
T.B är borta under lördagen, inga ord från någon förens sent på eftermiddagen.

A.B åker iväg till Nolby, adressen som uppenbart T.B angett att hon ska (Här antar vi J.A med högst sannolikhet) och hämtar telefonen men A.B inser att plånboken är borta. Vad som händer efter vet vi inte nu. A.B har iallafall telefonen och gör inget mer. Dagen efter är polisen i Nolby, detta måste vara någon anhörig som ringt dom och angett eller så har A.B hjältemodigt gått till polisen efter sin egna undersökning.

Området T.B försvann i är inte stort, och absolut inte ett område som är ostört. Springer man där på fyllan så märker omgivningen väldigt fort.

Dom vägar T.B kan ha tagit ostört är emot korsningen Tingsta-Tuna eller ner mot järnvägen, men det är snö och spåren syns tydligt så A.B skulle kunna lista ut rätt fort på spåren på marken. (Jag känner igen min Sambos fotspår direkt men det kanske bara är Autism)

Jag kommer med pekpinne!
Telefonen hittades inte hos J, utan utomhus 2 km därifrån.
Citera
2022-12-19, 16:29
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Jag vill sarkastiskt svara ja bara för att det var en skum fråga.

Vem har flera döttrar med samma namn

Det här är allt

Hjärta hjärta
Citera
2022-12-19, 16:34
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Konstigt är väl att han åkt dit för att hämta telefonen och sen är det allt? Som någon skrev: hur visste han att den fanns där? Är det så avancerat att han gått in och sökt upp telefonen? Kräver ju viss möjlighet till inlogg via hennes uppgifter isf. Samt då tar sig till Njurunda, men hon är inte där? Nja, jag vettefan.

Word dude.
Om A misstänkte att T fanns på orten, oavsett hemma hos J eller någon annanstans, hur han tankarna gått under processen egentligen?
”Åh näääemen kolla här ligger frugans telefon ute i snön, 3 mil hemifrån, utan plånboken som det var meningen att jag skulle hämta åt henne, hon är inte här men vafan, jag plockar på mig den och far hem helt enkelt. Hejpa”
Citera
2022-12-19, 16:36
Medlem
Citat:
Word dude.
Om A misstänkte att T fanns på orten, oavsett hemma hos J eller någon annanstans, hur han tankarna gått under processen egentligen?
”Åh näääemen kolla här ligger frugans telefon ute i snön, 3 mil hemifrån, utan plånboken som det var meningen att jag skulle hämta åt henne, hon är inte här men vafan, jag plockar på mig den och far hem helt enkelt. Hejpa”

Frågan är hur väl A känner J? Tänker ifall det finns någon konstellation här? Ifall T ville lämna exempelvis. Att A kokat ihop något för att hjälpa till? Att han agerat helt helylle utan ett finger med känns suspekt.

När jag skriver och samtidigt inser att han då alltså påstår sig funnit telefonen 2km ifrån J's bostad. Det är en ganska lång bit. Nästan som något man kokar ihop för att det hade låtit konstigare ifall den hittats på samma gata. Som skrivet innan: i pundares huvud låter säkert sånt här som rimliga saker.

Hoppas Polisen ser igenom sånt här skit.
Citera
2022-12-19, 17:05
Medlem
Kan väl varit någon som funnit telefonen ute och ringt A. Eller har A ringt T och upphittaren av telefonen svarat och han har hämtat den men har ingen aning vart T är?! Han kan ju inte ringa.. så väntar att hon ska höra av sig? 🙄
Senast redigerad av Hannolina 2022-12-19 kl. 17:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in