2022-12-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus4805
Initialer på BO?

TB
Citera
2022-12-18, 17:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBhataren
byt jobb äckliga snut eller wanna be!! Oavsett så är du en stor del av problemen som hänger ut människor med olika problem med sitt leverne. Vem är du som anser dig ha rätten att smutsa ner folk med information om deras missöden?? Vidrig människa är du fy fan 👊👊☠️

Men vadå? Ibland blir människor mördade för att de är fantastiska människor som någon är djupt avundsjuk på men ofta är det på grund av att någon "fått nog" av någon egenhet. Speciellt är det så bland missbrukare där levnadsomständigheterna ofta inte ger mycket utrymme för att odla sina finare egenskaper.
Att ett BOs egenskaper ofta så att säga ingår i motivet är inte exakt samma som victimblaming.
Citera
2022-12-18, 17:29
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _vodka_
tittar man på det nyligen länkade filmklippet på svt så säger polismannen att den häktade mannen är född 66 och kvinnan 70. så med det ute borde han kunna uteslutas?

Hade inte hunnit med att kolla klippet, då har jag noll koll på vem som anhållits om inte åldrarna ändras (ännu igen)
Citera
2022-12-18, 17:33
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men vadå? Ibland blir människor mördade för att de är fantastiska människor som någon är djupt avundsjuk på men ofta är det på grund av att någon "fått nog" av någon egenhet. Speciellt är det så bland missbrukare där levnadsomständigheterna ofta inte ger mycket utrymme för att odla sina finare egenskaper.
Att ett BOs egenskaper ofta så att säga ingår i motivet är inte exakt samma som victimblaming.

Jag bemödade mig inte ens att försöka förklara det du så njutfullt skrivit som svar till användaren i fråga.
Hade inte BOs eller BOs mans personliga egenskaper varit relevanta i sammanhanget eller inte efterfrågats hade jag utelämnat informationen
Senast redigerad av SysterSarkasm 2022-12-18 kl. 17:34. Anledning: Stavfel
Citera
2022-12-18, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
Hade inte hunnit med att kolla klippet, då har jag noll koll på vem som anhållits om inte åldrarna ändras (ännu igen)

J född 70, men vem mannen är känns ju rätt obetydligt då han är misstänkt på lägre graden.
Citera
2022-12-18, 17:38
Medlem
För 14v fick GM en kommentar på sin profilbild (FB)

”En fantastisk kvinna ingen ja skulle vilja bråka med då springer ja”

Nej. Det gjorde hon klart i lördags. Drägg.
Citera
2022-12-18, 17:39
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows
J född 70, men vem mannen är känns ju rätt obetydligt då han är misstänkt på lägre graden.

Behöver inte betyda att han är obetydlig för utredningen och lite beroende på vem det är skulle det kunna bringa klarhet till potentiella scenarion.
Exempelvis kan saker ha gått till på ett visst sätt om J.R varit där och på ett annat om det istället innefattar R.A.
J.As exman är också en skum typ, även om jag inte tror att denne figurerar i just det här ärendet…
Senast redigerad av SysterSarkasm 2022-12-18 kl. 17:40. Anledning: Missade ord
Citera
2022-12-18, 17:58
Medlem
Hej! Den omnämnda J*sephine här. Antagligen har personen som nämnde mig här missförstått ett par saker. Dels hände detta i under sensommaren, inte för någon månad sedan.. sen... För det första: dödshot mot någon förekom aldrig - däremot tyckte hon att jag att jag skulle "komma till henne för att snacka", vilket var sammanhängande efter en annan mening så jag frågade om jag skulle ta det som ett hot eller inte... För det andra: jag polisanmälde aldrig händelsen då snutar ändå alltid lägger ner såna ärenden. Men gjorde däremot en orosanmälan till soc då det finns barn i hemmet. För det tredje: jag skrev inte massa varningar i flera grupper utan jag skrev ut i den relevanta Bortskänkesgruppen att jag ville ha kontakt med admin och beskrev händelsen i korthet.

Hon kallade mig från ingenstans bland annat hora, indirekt för slampa och var allmänt skum.. hon verkade rejält psykotisk då hon efter ett tag fick för sig att jag hade sagt att jag skulle "förgöra" henne?! Hahaha då börja ja fundera hur det stod till i damens huvud. Hon fråga om jag va gangster och påstod att såna som jag var farlig..
Det märktes tydligt att ju längre konversationen pågick desto mer visade onykterheten. Och vettefan om hon åkte på psykos där mitt i allt. Frisk var hon inte, uppenbarligen.

Printarna har jag kvar men ser ingen anledning att lägga ut dom här då det inte har med tråden att göra.. Och skulle jag säga åt alla att skriva pm om det är intressant, ja då lär jag inte få göra annat än att skicka runt bilderna. Men ja, ni små mumintroll här inne kanske är så himla nyfikna så jag får väl göra det då. Är man SÅÅ förbaskat nyfiken på denna konversation så får man skriva PM till mig.
Citera
2022-12-18, 18:02
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jspn
Hej! Den omnämnda J*sephine här. Antagligen har personen som nämnde mig här missförstått ett par saker. Dels hände detta i under sensommaren, inte för någon månad sedan.. sen... För det första: dödshot mot någon förekom aldrig - däremot tyckte hon att jag att jag skulle "komma till henne för att snacka", vilket var sammanhängande efter en annan mening så jag frågade om jag skulle ta det som ett hot eller inte... För det andra: jag polisanmälde aldrig händelsen då snutar ändå alltid lägger ner såna ärenden. Men gjorde däremot en orosanmälan till soc då det finns barn i hemmet. För det tredje: jag skrev inte massa varningar i flera grupper utan jag skrev ut i den relevanta Bortskänkesgruppen att jag ville ha kontakt med admin och beskrev händelsen i korthet.

Hon kallade mig från ingenstans bland annat hora, indirekt för slampa och var allmänt skum.. hon verkade rejält psykotisk då hon efter ett tag fick för sig att jag hade sagt att jag skulle "förgöra" henne?! Hahaha då börja ja fundera hur det stod till i damens huvud. Hon fråga om jag va gangster och påstod att såna som jag var farlig..
Det märktes tydligt att ju längre konversationen pågick desto mer visade onykterheten. Och vettefan om hon åkte på psykos där mitt i allt. Frisk var hon inte, uppenbarligen.

Printarna har jag kvar men ser ingen anledning att lägga ut dom här då det inte har med tråden att göra.. Och skulle jag säga åt alla att skriva pm om det är intressant, ja då lär jag inte få göra annat än att skicka runt bilderna. Men ja, ni små mumintroll här inne kanske är så himla nyfikna så jag får väl göra det då. Är man SÅÅ förbaskat nyfiken på denna konversation så får man skriva PM till mig.

Printarna av konversationen las upp i två Varningsgrupper, dock inte av dig och med BOs namn pixlat.

Fotnot; i inlägget i Varningsgruppen 2.0 skrevs att BO hotat dig med bland annat
”- Passa dig, du vet inte vem du har att göra med. Kom hit och hämta kläderna annars jävlar!”
Senast redigerad av SysterSarkasm 2022-12-18 kl. 18:05. Anledning: Tillägg
Citera
2022-12-18, 18:08
Medlem
Citat:
Jag tippar på att J.R är den anhållna mannen

Vem är J.R ?
Citera
2022-12-18, 18:13
Medlem
baby69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tugget
Vem är J.R ?
Har suttit med J.A några gånger o festat, hennes dåvarande kille var rädd för henne, mycket fel i hennes hjärna
Citera
2022-12-18, 18:26
Medlem
Citat:
Jag tippar på att J.R är den anhållna mannen

Vem är det? Skriv namnen och maska, istället för dessa initialer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in