2022-12-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av degare
Måste inte bo där för att bli gripen där? Har ganska säker källa på att det är han.

Du citerar ett inlägg om adressen och namnet, jag svarade.

Hampe är ju ett annat välkänt pack med den grovaste av umgängeskrets så precis som det sagts förut är det ingen lågoddsare alls att det i slutänden är ett känt ansikte som sitter för detta.
Citera
2022-12-20, 21:02
Medlem
Ett rimligt scenario är väl kanske att GM försökt närma sig BO utomhus kanske i samband med att man går ut för att ta en cigg? Antingen våldtas hon och stryps till döds exempelvis eller så uppstår annan diskussion och hon får ett slag mot huvudet. GM drar sedan från platsen.

Där kan då sedan den person som först greps ute, kanske också vara den som hittar henne (kanske går och letar?) sen ringer denne Polis. Polis dyker upp, där står personen antagligen berusad och stressad = Polis blir misstänksam och plockar in honom.

Vart har du varit ikväll, frågar Polis. Mannen hänvisar till J, som också tas in.

Case closed?
Citera
2022-12-20, 21:10
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows
Ett rimligt scenario är väl kanske att GM försökt närma sig BO utomhus kanske i samband med att man går ut för att ta en cigg? Antingen våldtas hon och stryps till döds exempelvis eller så uppstår annan diskussion och hon får ett slag mot huvudet. GM drar sedan från platsen.

Där kan då sedan den person som först greps ute, kanske också vara den som hittar henne (kanske går och letar?) sen ringer denne Polis. Polis dyker upp, där står personen antagligen berusad och stressad = Polis blir misstänksam och plockar in honom.

Vart har du varit ikväll, frågar Polis. Mannen hänvisar till J, som också tas in.

Case closed?

Visst har det kunnat varit en överfallsvåldtäckt/mord med okänd gärningsman som inte har med partygänget att göra. (Typ Anders Eklund) Men det är inte troligt men skall ändå inte uteslutas.
Citera
2022-12-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Visst har det kunnat varit en överfallsvåldtäckt/mord med okänd gärningsman som inte har med partygänget att göra. (Typ Anders Eklund) Men det är inte troligt men skall ändå inte uteslutas.

Nja, det syftar väl på att VEM nu än denna person som sitter anhållen är, så är väl det rätt troligt att denne är GM och den person som räknas in i den troliga teorin. Jag köper det. Dvs antagligen någon som suttit och kanske festat hemma hos J med T och övrigt folk.
Senast redigerad av MZW 2022-12-20 kl. 21:14.
Citera
2022-12-20, 21:44
Medlem
PeterMangss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
Boys will be boys.
Sunkigt men sant.
Tragiskt om det är han.. jag är en gammal vän till han men jag träffar han inte längre då jag ej bor kvar i stan men han brukar skicka snaps då och då och senaste tiden så har han sett riktigt risig ut, så sliten han varit senaste veckorna har jag aldrig sett han förut men aldrig fått känslan av att han skulle vara våldsam på något sätt. Och domen han fick i dödsmisshandeln i skönsmon där var han inte delaktig i misshandeln utan han stod en bit bort när det skedde om man läst domen, han blev väll dömd enbart för han brände kläderna till en av dom som misshandlade killen.
Citera
2022-12-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterMangs
Tragiskt om det är han.. jag är en gammal vän till han men jag träffar han inte längre då jag ej bor kvar i stan men han brukar skicka snaps då och då och senaste tiden så har han sett riktigt risig ut, så sliten han varit senaste veckorna har jag aldrig sett han förut men aldrig fått känslan av att han skulle vara våldsam på något sätt. Och domen han fick i dödsmisshandeln i skönsmon där var han inte delaktig i misshandeln utan han stod en bit bort när det skedde om man läst domen, han blev väll dömd enbart för han brände kläderna till en av dom som misshandlade killen.

Där har du fel. Han var i allra högsta grad delaktig på Skönsmon. Men ganska of topic här.
Citera
2022-12-20, 22:54
Medlem
Chruzze bor väl dock i Sthlm numera?
Citera
2022-12-20, 23:08
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterMangs

Jag är inte heller bekant med att han skulle vara våldsam - påtänd, ja, och kanske därför anses som farlig. Som du säger, så här djupt nere i träsket som han varit den senaste tiden (sedan han muckade i princip) har han nog inte varit förut och då vet man inte heller vad som händer eller hur han agerar om han skulle snea rejält.

Jag har ingen vidare insyn i det inträffade i Skönsmon så säger varken bu eller bä men som någon redan nämnt, det är way out OT också.
Vad som dock är relevant just här är att H mig veterligen inte rört sig i Js kretsar alls, inte ens när hans försäljningssiffror låg på topp så att säga, så om det nu är han som anhållits förstår jag inte hur han lyckats hamna där ute eller hur han ens kom i kontakt med rövarna på Tingsta…
Citera
2022-12-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Det har knappast varit någon fest. Man har suttit hemma hos J, säkert gått någon vända ner till Bolaget och sen har man hängt. Den anhållna 25(27?) har säkert dykt upp med något trevligt preparat, sett till den annars rätt sjukt breda åldersdifferensen.

Att T's man skulle åka dit, riskera att bli sedd och sen dumpa sin fru i en snödriva. Nja. Skulle han ha med saken att göra skulle givetvis inte J släppts och någon annan ta hennes plats, utan då hade ju isf alla på plats varit oskyldiga och någon utomstående istället (A) haft med det hela att göra.

T har aldrig i livet legat död sedan fredag till lördag. Never. Hon åkte enligt A hemifrån på fredag eftermiddag. Och med bil, så lär kanske inte primärt ens tänkt dricka.

Visst att hon inte låg mitt på öppen gata, men att ett helt bostadsområde mitt på ljusa dagen inte uppfattar en död människa ligga i vit snö, det ser jag som helt orimligt.

Hon har med största sannolikhet dött någon gång under lördag. Blir ju mörkt rätt snabbt och sen kan det nog lätt ha gått ett par timmar. Sen vet man såklart inte om någon ifrån J's hus hittat och anmält, men troligast är väl en förbipasserande. Tänker här att J greps hemma och den andra, vem det nu var, greps utomhus. Samtidigt som då den sistnämnda också släpptes först.

OKLART VÄRRE

Tog TB bilen till JA? Var är isåfall hennes bil nu, någon som vet? Har läst igenom alla inlägg men blir inte helt klok på den här uppgiften om bilen.
Citera
2022-12-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Tog TB bilen till JA? Var är isåfall hennes bil nu, någon som vet? Har läst igenom alla inlägg men blir inte helt klok på den här uppgiften om bilen.
Finns ingen uppgift om att hon tog bilen, utan hon "åkte" till en vän
Citera
2022-12-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suteki060
Finns ingen uppgift om att hon tog bilen, utan hon "åkte" till en vän

Aha, så hon kan ha åkt med någon annan? Tack!
Citera
2022-12-20, 23:39
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer

Var det hon som åkte Citroën C4? Hon står även som ägare (kreditköp) på en Mitsubishi Outlander -15.
Maken däremot står endast som ägare på en gammal Polaris Indy.

Bilen borde väl ha transporterats hem till maken om den inte bedömts vara av intresse i fallet, isåfall torde den befinna sig hos polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in