Citat:
Ursprungligen postat av
PeterMangs
Tragiskt om det är han.. jag är en gammal vän till han men jag träffar han inte längre då jag ej bor kvar i stan men han brukar skicka snaps då och då och senaste tiden så har han sett riktigt risig ut, så sliten han varit senaste veckorna har jag aldrig sett han förut men aldrig fått känslan av att han skulle vara våldsam på något sätt. Och domen han fick i dödsmisshandeln i skönsmon där var han inte delaktig i misshandeln utan han stod en bit bort när det skedde om man läst domen, han blev väll dömd enbart för han brände kläderna till en av dom som misshandlade killen.
Jag är inte heller bekant med att han skulle vara våldsam - påtänd, ja, och kanske därför anses som farlig. Som du säger, så här djupt nere i träsket som han varit den senaste tiden (sedan han muckade i princip) har han nog inte varit förut och då vet man inte heller vad som händer eller hur han agerar om han skulle snea rejält.
Jag har ingen vidare insyn i det inträffade i Skönsmon så säger varken bu eller bä men som någon redan nämnt, det är way out OT också.
Vad som dock är relevant just här är att H mig veterligen inte rört sig i Js kretsar alls, inte ens när hans försäljningssiffror låg på topp så att säga, så om det nu är han som anhållits förstår jag inte hur han lyckats hamna där ute eller hur han ens kom i kontakt med rövarna på Tingsta…