2022-12-19, 14:33
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Kan det ju absolut vara. I alla fall om skadan som uppkommit är bidragande till att hon dör. Men blir ju också en skillnad på en utdelad handflata och ett knivhugg.

Så många frågor men så många löften om att inte spekulera
Jag ska tygla mig nu.
Citera
2022-12-19, 14:35
Medlem
Citat:
Precis så. Sen vet man inte hur mycket han letat, men vet han ex inte att hon skulle till J eller liknande, så har han nog bara tagit telefonen och irriterat åkt hem igen. Säkert hänt förut. Eller så har dom som sagt bråkat (verkar vara infekterat sedan innan).

Vad säger att han inte påkallat Polis på kvällen? Är väl 24h (förutom extremfall) innan Polisen tar och följer upp ett försvinnande.

"Har det här hänt förut"
- "Ja. Hon är säkert hos någon kompis, men man blir ju orolig".

Exempelvis.

MEN troligtvis är väl att han hittat telefonen sent på kvällen, tänkt att hon kommer hem under natten och när han vaknar på morgonen förväntar han sig att någon hört av sig eller hon dykt upp, vilket hon ej gjort och då blir han orolig. Samtidigt vet pundare och dess omkrets att det är lätt hänt att någon kraschar på någons soffa eller kanske inte kommer hem för kvällen alla gånger.

Det är trots allt inte helylle Anna Andersson, arbetande på Skatteverket, som försvunnit efter arbetet och ej mött upp sin man och barn för en fika på det lokala fiket.

Tragiskt att det ska kunna skilja, men bara att se hur fallet med Lisa Holm togs an. Pådrag samma kväll med nyheterna på plats etc.

Men hur visste han att hon tappat den?

Han måste väl ha åkt dit för att han trodde att hon hade telefonen. Ville kanske hämta hem henne, speciellt om de bråkat och han visste att hon druckit. Annars hade han väl knappast åkt dit?

Han kan nog inte ha haft ihjäl henne då, på fredag kväll. Då skulle hon ha hittats bra mycket tidigare.
Citera
2022-12-19, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Men hur visste han att hon tappat den?

Han måste väl ha åkt dit för att han trodde att hon hade telefonen. Ville kanske hämta hem henne, speciellt om de bråkat och han visste att hon druckit. Annars hade han väl knappast åkt dit?

Han kan nog inte ha haft ihjäl henne då, på fredag kväll. Då skulle hon ha hittats bra mycket tidigare.

Han har ju inte slagit ihjäl henne, givetvis. Endast ett sidospår. J sitter anhållen av en anledning. Sen exakt vad som hänt är ju ännu oklart.

Ang telefonen så visste han ju antingen vart hon var eller åtminstone ett hum om detta, sen hittar man kanske en svart telefon liggande i vit snö när man kör omkring. Vem vet.

Kan lika väl ha varit så att hon åkt ifrån honom, han kommit till J och sen har hon inte velat följa med hem.

Sen vet jag inte hur telefonen kommit in i bilden eller vad som är sant eller falskt, men vet inte varför A skulle ljuga om saker ifall han inte har med saken att göra. Om nu inte han exempelvis slagit henne hemma (verkar varit struligt) och hon stuckit. Då kanske man inte vill erkänna en sån sak.

Man får ha med sig att detta är pundare. Det som kanske anses orimligt för oss vanliga människor är kanske realistiskt för dessa. Sen tycker jag att ju mer fall man läser desto mer tydligt blir det att sanningen oftast är så enkel som den framläggs. Man behöver sällan konspirera. Det gäller då i allmänhet inte specifikt A eller annan.

Troligtvis som sagt så har man hängt ihop hemma hos J, något har hänt, sen har hon säkert blivit utslängd eller självmant valt att lämna och sen då hamnat i den där snödrivan och dött av antingen skador eller kyla, alt bådadera.
Senast redigerad av MZW 2022-12-19 kl. 14:42.
Citera
2022-12-19, 14:45
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Han har ju inte slagit ihjäl henne, givetvis. Endast ett sidospår. J sitter anhållen av en anledning. Sen exakt vad som hänt är ju ännu oklart.

Ang telefonen så visste han ju antingen vart hon var eller åtminstone ett hum om detta, sen hittar man kanske en svart telefon liggande i vit snö när man kör omkring. Vem vet.

Kan lika väl ha varit så att hon åkt ifrån honom, han kommit till J och sen har hon inte velat följa med hem.

Sen vet jag inte hur telefonen kommit in i bilden eller vad som är sant eller falskt, men vet inte varför A skulle ljuga om saker ifall han inte har med saken att göra. Om nu inte han exempelvis slagit henne hemma (verkar varit struligt) och hon stuckit. Då kanske man inte vill erkänna en sån sak.

Man får ha med sig att detta är pundare. Det som kanske anses orimligt för oss vanliga människor är kanske realistiskt för dessa. Sen tycker jag att ju mer fall man läser desto mer tydligt blir det att sanningen oftast är så enkel som den framläggs. Man behöver sällan konspirera. Det gäller då i allmänhet inte specifikt A eller annan.

Troligtvis som sagt så har man hängt ihop hemma hos J, något har hänt, sen har hon säkert blivit utslängd eller självmant valt att lämna och sen då hamnat i den där snödrivan och dött av antingen skador eller kyla, alt bådadera.

En sista konspiration bara;
Mig veterligen finns ingen info om huruvida T vid tillfället hon hamnar utomhus är ensam.
Om J och ev 25åringen höll henne ner i snön, kanske initialt på skoj, alternativt puttar henne och hon blir liggandes medan de två går in i tron om att hon med snart kommer - så är det också en isolerad händelse utan tumult. Ser på håll av åskådare ut som lite bus på sin höjd.
Förklarar även att de två anhållna kanske inte ens visste om att T dött, på fyllan och villan har de glömt händelsen och fortsatt sitt partajande för att dagen efter vakna upp till dödsbeskedet.
Citera
2022-12-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
En sista konspiration bara;
Mig veterligen finns ingen info om huruvida T vid tillfället hon hamnar utomhus är ensam.
Om J och ev 25åringen höll henne ner i snön, kanske initialt på skoj, alternativt puttar henne och hon blir liggandes medan de två går in i tron om att hon med snart kommer - så är det också en isolerad händelse utan tumult. Ser på håll av åskådare ut som lite bus på sin höjd.
Förklarar även att de två anhållna kanske inte ens visste om att T dött, på fyllan och villan har de glömt händelsen och fortsatt sitt partajande för att dagen efter vakna upp till dödsbeskedet.

Det här är fullvuxna människor. Alkoholister. Pundare. Ska dom en lördag kväll varit ute och lekt/härjat i en snödriva på skoj?

J som sitter anhållen är en väldigt speciell kvinna. Har långt ifrån alla hästar i stallet. Hon har garanterat slagit slint. Vem 25-åringen är har jag ingen aning om, men kan räcka att han lyft en kropp eller hållit fast, etc, för att räknas som delaktig.
Citera
2022-12-19, 14:54
Medlem
Men ursäkta.
Bekräftat då!
Citera
2022-12-19, 14:56
Medlem
trickydicks avatar
Möjlig överdos har dryftas i tråden. Knarkade hon hårt? Hön såg ganska skötsam ut på sin Facebook.
Citera
2022-12-19, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Möjlig överdos har dryftas i tråden. Knarkade hon hårt? Hön såg ganska skötsam ut på sin Facebook.

Ta en kik genom hennes bilder så ser man att det varit stökiga år.
Hon och hennes man har på det knappast har någon trevlig relation.
Citera
2022-12-19, 15:31
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Det här är fullvuxna människor. Alkoholister. Pundare. Ska dom en lördag kväll varit ute och lekt/härjat i en snödriva på skoj?

J som sitter anhållen är en väldigt speciell kvinna. Har långt ifrån alla hästar i stallet. Hon har garanterat slagit slint. Vem 25-åringen är har jag ingen aning om, men kan räcka att han lyft en kropp eller hållit fast, etc, för att räknas som delaktig.

Nja inte direkt lekt/härjat, tänker mer att de allihopa kan ha varit på väg från ett ställe till ett annat - utanför J har nåt litet gruff uppstått som resulterat i att T hamnat i snön och egenhändigt inte mäktat att ta sig upp igen pga berusningsgrad. J och 25åringen har bara fortsatt in till J och inte reflekterat vidare över att T saknas, säkerligen inte ens brytt sig.

Utifrån skulle det kunnat se ut som bus/stoj (om någon nu sett något alls) när det egentligen bara är alkade människor som gör det alkade människor gör.
Citera
2022-12-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
Nja inte direkt lekt/härjat, tänker mer att de allihopa kan ha varit på väg från ett ställe till ett annat - utanför J har nåt litet gruff uppstått som resulterat i att T hamnat i snön och egenhändigt inte mäktat att ta sig upp igen pga berusningsgrad. J och 25åringen har bara fortsatt in till J och inte reflekterat vidare över att T saknas, säkerligen inte ens brytt sig.

Utifrån skulle det kunnat se ut som bus/stoj (om någon nu sett något alls) när det egentligen bara är alkade människor som gör det alkade människor gör.

Personligen har jag svårt att se att man skulle häktas på sannolika skäl om det inte fanns ganska tydliga tecken på att hon bragts om livet. Kanske stryp/stickskador på kroppen..
Citera
2022-12-19, 15:35
Medlem
J.A .
Jag Pratate med en som har henne som vän på facebook. Och hon känner henne jätteväl .
Och hon sa att hon skulle springa kvissleby runt naken om hon är skyldig till mord.
Så nu hoppas jag fan hon är skyldig .
Citera
2022-12-19, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Inte så hårt, hade ju vårdnaden om 3 barn. Men skulle jag varit gift med A*nders så skulle även jag ha knarkat... Dock så är ju BO dömd för misshandel och bidragsbrott.

Känns helt otroligt om A*nders aka Juden inte har någonting med detta att göra...

Ex mannen tro om han har information
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in