2022-12-19, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Men har man verkligen redan identifierat liket? I fallet Lisselott tog ju det flera veckor. Förvisso för hon troligtvis hittades i flera delar.

Vem är denna wigger-Jessicas karl? Är hon ihop med nån stackars snubbe?

Som tidigare sagt. Hennes dotter har gått ut och bekräftat detta.
Citera
2022-12-19, 01:39
Medlem
Vad heter dottern som dementerar det är Terese?
Citera
2022-12-19, 01:56
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriaaa
Vad heter dottern som dementerar det är Terese?

Wot?
Som dementerar? Det är en dotter som bekräftar att Th*rese är avliden.
Citera
2022-12-19, 02:06
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
Wot?
Som dementerar? Det är en dotter som bekräftar att Th*rese är avliden.

Då är det alltså inte juridiskt bekräftat. Sånt tar vanligtvis tid.

Såvida inte dottern har bekräftat sin döda mamma på bårhuset.
Citera
2022-12-19, 02:21
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Då är det alltså inte juridiskt bekräftat. Sånt tar vanligtvis tid.

Såvida inte dottern har bekräftat sin döda mamma på bårhuset.

Känns lite… sisådär att fråga jäntan faktiskt
- Äru säker på att det var morsan din som låg där?

Men du har rätt, juridiskt sett har inget ombud lämnat ett formellt uttalande om fastställd identitet. Anhöriga (dvs familj och inte närstående) är däremot underrättade om dödsfallet enligt Polisen och dottern är en av de som underrättats. Det blir man generellt inte om det inte konstaterats att ”rätt” person dött.

Dottern heter M*lin, inte samma efternamn som BO pga annan pappa än syskonen. Eftersom jag inte anser det lämpligt att outa barnet längre än så (oberoende av att hon själv delat med sig om att mamman inte längre finns i livet) så får man egenhändigt söka upp posten i syfte att vidimera vid intresse.
Senast redigerad av SysterSarkasm 2022-12-19 kl. 02:27.
Citera
2022-12-19, 02:49
Medlem
Citat:

Men du har rätt, juridiskt sett har inget ombud lämnat ett formellt uttalande om fastställd identitet. Anhöriga (dvs familj och inte närstående) är däremot underrättade om dödsfallet enligt Polisen och dottern är en av de som underrättats. Det blir man generellt inte om det inte konstaterats att ”rätt” person dött.

Dottern heter M*lin, inte samma efternamn som BO pga annan pappa än syskonen. Eftersom jag inte anser det lämpligt att outa barnet längre än så (oberoende av att hon själv delat med sig om att mamman inte längre finns i livet) så får man egenhändigt söka upp posten i syfte att vidimera vid intresse.

Åk till bårhuset och ta en titt, det är öppet för allmänheten om ifrågasättningen är viktig. Eller så väntar ni på en bekräftelse av polisen.
Citera
2022-12-19, 02:49
Medlem
Citat:

Finns flera döttrar.
Citera
2022-12-19, 02:53
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 852lv5
Åk till bårhuset och ta en titt, det är öppet för allmänheten om ifrågasättningen är viktig. Eller så väntar ni på en bekräftelse av polisen.

Från min sida noll ifrågasättning, därav min hänvisning vidare.

Fortfarande sömnlös och fnulande över den anhållne mannen däremot, kanske för att jag någonstans hoppas på att det är And*rs Brams*n trots att jag vet att det inte kan vara så.
Citera
2022-12-19, 02:54
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Finns flera döttrar.

Stämmer, men bara en med annat efternamn.
Citera
2022-12-19, 02:56
Medlem
Citat:
Från min sida noll ifrågasättning, därav min hänvisning vidare.

Fortfarande sömnlös och fnulande över den anhållne mannen däremot, kanske för att jag någonstans hoppas på att det är And*rs Brams*n trots att jag vet att det inte kan vara så.

Jo jag förstod det du skrev. Försökte citera personen du citerade, lite i all hast såhär på natten.

Barnen verkar vara hemma med Ander*, vilket är väldigt skumt oxå. Tycker hela saken i sig är väldigt osmakligt på alla plan.
Citera
2022-12-19, 03:11
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Jo jag förstod det du skrev. Försökte citera personen du citerade, lite i all hast såhär på natten.

Barnen verkar vara hemma med Ander*, vilket är väldigt skumt oxå. Tycker hela saken i sig är väldigt osmakligt på alla plan.

No worries and same same.

Förstår framför allt inte Gobitens knas, And*rs (och andras) efterlysningar med delvis märkliga budskap som postats, delats hundratals gånger och sedan bara raderats utan vidare reaktioner eller ”uppföljning”.
Hur hittade han telefonen men inte henne? Har han tagit plånboksfodralet och i sådana fall varför? Om han inte tagit/hittat det - var är det då och har det någon betydelse för vad som hänt? Om han visste att hon skulle dit hon senast blev sedd, åker dit för att hitta/hämta telefonen - varför anmäler han inte henne försvunnen direkt vid det tillfället? Varför inget pådrag förrän dagen efter?

Och ja osmakligt är den rena definitionen av hela situationen.
Citera
2022-12-19, 05:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Finns flera döttrar.
Heter alla Malin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto