Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Du och alla andra vanliga svenskar har redan blivit av med och betalat mer än halva lönen till judarna som styr Västvärlden och Ukraina.
Svenska löntagares löner har gått upp några få procent på 5 år. Under samma period har priserna på det som de flesta vanliga människor måste betala för gått upp över 100%. Bokstavligt talat halva lönen är bara borta för de allra flesta.
Rysslands ekonomi blomstrar och slår nya rekord. I det nyligen ganska "rika" Västeuropa har numera vanliga arbetar- och medelklassmänniskor inte råd att betala elräkningar, inte råd med uppvärmning, inte råd att åka bil och ofta knappt råd med vanlig mat.
Alltihop hade lätt kunnat undvikas och sker helt i onödan.
Jag håller helt och hållet med dig, det hade lätt kunnat undvikas och det sker helt i onödan.
Hade inte Putin och Ryssland invaderat och mördat civila i Ukraina hade vi varit i ett helt annat läge.
Ryssland hade förmodligen kunnat fortsätta sälja gas till Tyskland istället för att desperat spränga sin egen ledning,
Ryssland hade förmodligen också kunnat behålla det illegalt ockuperade Krim.
Tänk att Putin förstört så mycket för ryssarna, vore jag ryss vore jag riktigt förbannad, hur mycket kan ni tolerera att han förstör innan ni gör uppror?