2022-12-18, 22:45
Medlem
Eastman92s avatar
Jag betalar mer än gärna halva min lön varje månad i 10 år för att knulla sönder ryssgrisarna.
Vi ska fortsätta ge pengar tills ryssen är tillbaka bakom sina gränser i en ruinerad ekonomi.
Citera
2022-12-18, 22:52
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Blabla. TS ställer en flera raka frågor:

"Vid vilken standard kommer du säga att Ukraina har fått tillräckligt, och hur mycket av dina egna pengar är du villig att avvara för att de ska nå dit?"

Det är något som jag betraktar som biståndspolitik.

Klarar du av att svara på den? Annars kan du ju förslagsvis inse att tråden är utanför ditt kompetensområde.

Det är som att jag skulle fråga dig om hur mycket av dina demokratiska rättigheter du är beredd att ge upp för att en fascistdiktatur i vårt närområde skall kunna erövra ett självständigt grannland. Nu håller jag inte på att tramsa på det sättet eftersom så grovt förenklade frågor som tarvar ett specifikt svar är ett slöseri av allas tid. Samtidigt är det något som ni som hoppas på att Ryssland skall lyckas i sin invasion av Ukraina hela tiden håller på med. Det är som att ni tror att ni är klyftiga när ni kommer på löjliga gotcha-frågor. Det är därför vi väljer att påpeka hur löjliga frågorna är snarare än att spela med i ert tramsiga spel. Vi ser igenom er. Kalla det för kompetensområde om du vill. Jag hade sett igenom er när jag var 12 år gammal.
Citera
2022-12-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastman92
Jag betalar mer än gärna halva min lön varje månad i 10 år för att knulla sönder ryssgrisarna.
Vi ska fortsätta ge pengar tills ryssen är tillbaka bakom sina gränser i en ruinerad ekonomi.

Du och alla andra vanliga svenskar har redan blivit av med och betalat mer än halva lönen till judarna som styr Västvärlden och Ukraina.

Svenska löntagares löner har gått upp några få procent på 5 år. Under samma period har priserna på det som de flesta vanliga människor måste betala för gått upp över 100%. Bokstavligt talat halva lönen är bara borta för de allra flesta.

Rysslands ekonomi blomstrar och slår nya rekord. I det nyligen ganska "rika" Västeuropa har numera vanliga arbetar- och medelklassmänniskor inte råd att betala elräkningar, inte råd med uppvärmning, inte råd att åka bil och ofta knappt råd med vanlig mat.

Alltihop hade lätt kunnat undvikas och sker helt i onödan.
Citera
2022-12-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Du och alla andra vanliga svenskar har redan blivit av med och betalat mer än halva lönen till judarna som styr Västvärlden och Ukraina.

Svenska löntagares löner har gått upp några få procent på 5 år. Under samma period har priserna på det som de flesta vanliga människor måste betala för gått upp över 100%. Bokstavligt talat halva lönen är bara borta för de allra flesta.

Rysslands ekonomi blomstrar och slår nya rekord. I det nyligen ganska "rika" Västeuropa har numera vanliga arbetar- och medelklassmänniskor inte råd att betala elräkningar, inte råd med uppvärmning, inte råd att åka bil och ofta knappt råd med vanlig mat.

Alltihop hade lätt kunnat undvikas och sker helt i onödan.

Jag håller helt och hållet med dig, det hade lätt kunnat undvikas och det sker helt i onödan.
Hade inte Putin och Ryssland invaderat och mördat civila i Ukraina hade vi varit i ett helt annat läge.
Ryssland hade förmodligen kunnat fortsätta sälja gas till Tyskland istället för att desperat spränga sin egen ledning,
Ryssland hade förmodligen också kunnat behålla det illegalt ockuperade Krim.
Tänk att Putin förstört så mycket för ryssarna, vore jag ryss vore jag riktigt förbannad, hur mycket kan ni tolerera att han förstör innan ni gör uppror?
Citera
2022-12-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hui
Jag håller helt och hållet med dig, det hade lätt kunnat undvikas och det sker helt i onödan.
Hade inte Putin och Ryssland invaderat och mördat civila i Ukraina hade vi varit i ett helt annat läge.
Ryssland hade förmodligen kunnat fortsätta sälja gas till Tyskland istället för att desperat spränga sin egen ledning,
Ryssland hade förmodligen också kunnat behålla det illegalt ockuperade Krim.
Tänk att Putin förstört så mycket för ryssarna, vore jag ryss vore jag riktigt förbannad, hur mycket kan ni tolerera att han förstör innan ni gör uppror?

Jag är svensk så jag kan inte uttala mig om vad ryssarna tolererar. De flesta verkar dock stödja kriget och anse att det borde skett tidigare och att det än så länge har varit alldeles för återhållsamt.

Som svensk och löntagare tolererar jag inte alls att min levnadsstandard och köpkraft i praktiken har halverats på bara några års tid. Det gillar jag inte alls och de ansvariga borde straffas hårt för sina brott mot folket.
Citera
2022-12-18, 23:44
Medlem
Det är inte Ukraina som kostar oss levnadsstandard, det är Putin som gör det. Förr eller senare har han intecknat Ryssland totala framtid genom detta kriget. Det kommer en punkt där han inte bara är tvungen att erkänna en given förlust, går han över en viss linje så kommer Ryssland styckas upp av omvärlden för att täcka den skada han åsamkat. Vi är inte där än men varje dag han fortsätter med sitt barbari så kommer han närmre punkten när han får det han ylar om, en värld utan Ryssland.
Citera
2022-12-18, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Det är inte Ukraina som kostar oss levnadsstandard, det är Putin som gör det. Förr eller senare har han intecknat Ryssland totala framtid genom detta kriget. Det kommer en punkt där han inte bara är tvungen att erkänna en given förlust, går han över en viss linje så kommer Ryssland styckas upp av omvärlden för att täcka den skada han åsamkat. Vi är inte där än men varje dag han fortsätter med sitt barbari så kommer han närmre punkten när han får det han ylar om, en värld utan Ryssland.

Nej. De som styr våra länder kan när som helst lägga ner sitt trams, sluta sponsra det påhittade judelandet "Ukraina", börja köpa billig gas och olja från Ryssland och återgå till business as usual.

Ryssland har inte tvingat våra länder till någonting. Allt är frivilligt och onödigt.
Citera
2022-12-18, 23:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
När de inte klarar av att svara blir det istället svar som "Du är ett rysstroll" eller "haha, det gick inte som du trodde, för vi svarar inte på din fråga", eller rena floskler som "ryssland har inget att göra i Ukraina".

1. Personen är ju ett rysstroll. Det framgår tydligt om man tittar på personens tidigare inlägg.
2. Ryssland har inget i Ukraina att göra.

AktuellaAmnen har bara ett syfte med sina inlägg och det är att "hjälpa" Ryssland. Övriga "argument" personen kör med är bara verktyg i personens kamp. AktuellaAmnen testar olika metoder och infallsvinklar för att se hur det går.

Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaAmnen
"Jag tycker t ex EU borde fortsätta att bedriva handel med vår vän Ryssen så att vårt eget folk inte blir lidande under energikrisen som skapats av detta krig."
Citera
2022-12-19, 00:39
Medlem
Mindbusinesss avatar
Vi ska vara jävligt glada att Ukraina offrar sig för övriga Europa. Vi ska förse dem med så mycket vapen som möjligt. Finns inget som är viktigare nu än att stoppa ryska imperialism. Detharjag tyckt sedan 1979 då Sovjet invaderade Afghanistan.
Citera
2022-12-19, 00:50
Medlem
zergrushs avatar
Offerkoftegnällande churka-tråd #734 i (FB) Rysslands invasion av Ukraina 2022, lol...

Edit: På sätt och vis är det faktiskt glädjande att se den här sortens patetiska lajvande från Kremls användbara idioter, för det visar väldigt tydligt att "5 day special military operation" fortsätter gå fullständigt åt helvete och att Putinvurmare inte har några positiva nyheter om den att komma med.
(FB) NLAW fungerar inte!( enligt ryska källor)
(FB) Ryssland skall nu avSatanisera Ukraina, TASS rapporterar att satanister tagit över.
(FB) Har ni träffat några pro-ukrainare i verkliga livet?
(FB) Volodymyr Zelenskyy bestämmer allt?
(FB) USA och Polen var direkt inblandade i terrorattackerna i Ryssland
Mm. mm.
Senast redigerad av zergrush 2022-12-19 kl. 00:55.
Citera
2022-12-19, 00:51
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns bara en person som kallar honom för tiggarzelensky och det är du. Dessutom enbart i ett enda inlägg - nämligen din trådstart.
Jag vill nog ändå försvara TS. Just Tiggarzelensky har jag inte hört tidigare, däremot hade det inte gått många dagar efter invasionen innan han började ställa krav på västvärlden och det gick inte många veckor innan första irritationen från västvärldens ledare började visa sig över vad de ansåg vara en ledare som bara krävde och krävde men aldrig visade någon typ av tacksamhet över alla de miljarder i material och finansiellt stöd som skickades in i landet.
Citera
2022-12-19, 01:40
Medlem
Landsfaderns avatar
Det är precis den här typen av retorik som man gärna tar till för att få det att framstå som att stöd till Ukraina mest bara kostar pengar, kommer vara jobbigt och aldrig leda till något gott.

Alla som skriver på det här forumet lever i en del av världen som är den ekonomiskt mest välmående, samhällsekonomiskt bäst skötta och där vi har generellt mycket hög tilltro till makthavare, institutioner, frihet och demokrati. Visst att Ryssland kan skapa turbulens när det kommer till el och råvarupriserna, men det kommer i stora drag ha minimal effekt på vår levnadsstandard eftersom handeln rullar på som vanligt med övriga världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in