Citat:
Ursprungligen postat av
Banzai-Perkele
Jag har empiri som stöder detta. Jag har också några tilläggsregler:
Gamla människor kan ta kolossalt lång tid på sig i kassan. Om du har flera kassaköer att välja på, ta då den som innehåller minst (helst inga) gamlingar. Detta gäller även om kön med gamlingar är kortare de övriga.
Jag har tillräckligt många gånger gjort misstaget att välja en kort kö med en 80-plussare längre fram. Då har det hänt att jag fortfarande inte har kommit fram till kassan medan de som var fem platser bakom mig i en annan kö redan är på väg ut genom dörrarna.
För först så ska gamlingen hitta plånboken eller handväskan, som ligger någonstans i rullatorkorgen....
Var var den nu nånstans? Oj, jag hade viss lagt den inuti kaffepannan jag köpte på Röda korset. Det var Eskils och Stinas pojk som stod i kassan där och han är så trevlig så. Ska jag dra kortet såhär? Va, vad säger du? När ska jag dra kortet? Nej, det där blipp vet jag inte vad det är. I alla fall så har jag trettifem enkronor jag tänkte göra mig av med. Ska jag stoppa in dom här? Men den där röda mackapärn här vill ju inte bete sig riktigt och spottar bara ut slantarna igen, men det är väl bara att fortsätta försöka i ett par timmar tills det går. Förresten så var det väl rabatt på fruktkonserverna, slog du in rätt nu? Va, jag hör inte var du säger. Just ja, nu glömde jag syltlök också...
Mycket bra tips och helt korrekt observation. Själv gjort den tabben ett antal gånger, men jag har lärt mig även om jag nu sällan handlar i butiker som inte har självscanning om vi håller oss till matbutiker. Det händer dock då och då att man någon gång handlar på Lidl eller annan affär. En annan grupp att undvika är kvinnor som har massa ungar runt sig eller botoxbrudar, inte sälla ska de föra över pengar samtidigt som de betalar för att betalningen ska gå igenom.
Självskanning är mannens bästa vän. Inga köer - lätt och enkelt.
Upptäckte tråden nu och den ska läsas!