2022-12-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Tyvärr behöver folk ta ansvar även för saker de inte kan rå för, då man precis som du säger måste bygga ett rättssamhälle på ansvar. Ingen brottsling kunde någonsin ha låtit bli att begå brottet, men vi måste straffa dem ändå för att de allra flesta ska förstå att brott inte lönar sig och därmed avstå ifrån att begå brott.
Ser du inte att du säger emot dig själv i en och samma mening?
Citera
2022-12-18, 10:43
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
De som vill ha öppna gränser har givetvis ingen skuld för detta enskilda fall. Fall som detta har inträffat sedan urminnes tider, den gemensamma nämnaren har varit psykisk sjukdom hos förövaren.

Det som har hänt henne är fruktansvärt, men ska man koppla det samman med något så är det snarare oförmågan att upptäcka psykisk sjukdom bland barn.
Givetvis har de en kollektiv skuld. Alla fall är enskilda fall när man betraktar dem ett i taget.

Hur du än vänder på det, hade vi inte haft den invandringspolitik vi har idag så hade Luna fortfarande varit en pigg och frisk liten flicka.
Senast redigerad av MagisterBister 2022-12-18 kl. 10:52.
Citera
2022-12-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Stena gärningsmannen, hugg av händerna och häng honom offentligt. Sen kan vi alla börja be till Allah också när vi ändå gått tillbaka till medeltiden.

Seriöst, ni som tycker att regeringen osv. ska hållas ansvariga i detta fallet är ju bara löjliga. Visst, fanskapet är invandrare och borde utvisas etc. håller helt med. Men samtidigt - det förekommer psykisk sjukdom även bland svenska barn, och det är ju inte direkt varje invandrarbarn som går runt och har strypsexvåldtäkt med svenska flickor... Jag avskyr invandrare lika mycket som the next guy, men det blir ju bara fjantigt att flytta över skulden i ett enskilt fall till flera års/decenniers dåligt skött invandringspolitik.

Problemet är i första hand att det är svårare att få oanpassade invandrare under vård - ingen vill peka ut och bli kallad rasist.
Citera
2022-12-18, 10:46
Avslutad
Citat:
De som vill ha öppna gränser har givetvis ingen skuld för detta enskilda fall. Fall som detta har inträffat sedan urminnes tider, den gemensamma nämnaren har varit psykisk sjukdom hos förövaren.

Det som har hänt henne är fruktansvärt, men ska man koppla det samman med något så är det snarare oförmågan att upptäcka psykisk sjukdom bland barn.

Tror du det blir lättare eller svårare att upptäcka psykisk sjukdom bland barn om:

Man öppnar gränserna och en mängd människor strömmar in på kort tid?

Samhället plötsligt består av många olika etniska grupper där språk och kultur skiljer från utsprungssamhällets?

Stora grupper utlänningar bosätter sig i landet och som misstror statlig intervention i privatlivet?
Citera
2022-12-18, 10:58
Avstängd
Självklart har hans ursprung betydelse i detta. Allt från acceptans av beteende (skolan) att han var tonåring men ingen orkade ta tag i det (skolan), det första överfallet som inte informerades utåt (socialen)
Mamman som inte tog tag i det. (Kan inte svenska, har precis fått nya barn, annat att tänka på)
Denna sk acceptans hade aldrig hänt med ett barn fött i landet.
Sen undrar jag vem som tog beslutet på Mig att de skulle få stanna. Landsman? Muta?
Citera
2022-12-18, 11:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Nu är jag inte helt säker, men jag har för mig att det stod i tidningarna att familjen flyttades till skyddat boende så fort deras våldtäktsman till son var gripen. Det var alltså innan någon visste vilka de var, så de bör rimligen inte hunnits utsättas för något hot.
Familjen? Bor inte pappan i Rom? Varför flyttar inte mamman plus barn dit?
Citera
2022-12-18, 11:04
Medlem
Mentalstyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Nu är jag inte helt säker, men jag har för mig att det stod i tidningarna att familjen flyttades till skyddat boende så fort deras våldtäktsman till son var gripen. Det var alltså innan någon visste vilka de var, så de bör rimligen inte hunnits utsättas för något hot.

Det finns en artikel på Insikt24.se från den 17/10 som säger att GM blev hotad av andra intagna på det hem han tvångsvårdades på när de fick reda på vad han var misstänkt för. Då blev han flyttad. För det var ju viktigt att HAN kände sig trygg...
(Har försökt länka men inte lyckats. Sorry!)
Senast redigerad av Mentalstyrka 2022-12-18 kl. 11:09. Anledning: Ändrade till "vad han var misstänkt för"
Citera
2022-12-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Dödstraff borde införas. Vi får mer plats i fängelserna och risken är borta att de fortsätter sina sjuka saker. Inget parti som är för det?

Det finns flera aspekter på dödsstraff. Oavsett vad så vill vi bli som USA och de avrättar än idag oskyldiga människor. Det blir en klassfråga som kommer splitta detta samhälle mer och mer. Dd rika kommer undan, det är dock vidrigt. För att sådant här inte ska hända måste pengar satsas på vården och skola.

Det har funnits alla varningstecken att denna man var sjuk. Han skulle ha fängslats eller utvisats. Dock finns inte resurser för detta för våra pengar går just nu till krig, de rika och korruption.

Vi får hit människor med trauman från krig och svält. Bara titta på USA där deras familjemedlemmar skickats till krig propagerats av lögner om terrorism när det handlat om att vapenindustrin ska smörjas för att dollarn ska bli starkare. Nog om det, men då har fd soldater som en gång var som mig och dig, som slutat i den mildaste grad slutat med självmord alternativt att de skjutit sina egna familjemedlemmar. Vi svenskar är väldigt naiva och tror att allt blir bra bara krigandet slutar men människan fungerar inte så.

De länder som USA bombat skiten ur kommer nu till oss, för vi ska öppna vara hjärtan. Det är för att vara politiker anser att vi måste bli fler för att hålla ekonomin igång. Dock är det inte politikerna eller deras anhöriga som utsätts för våld, rån, våldtäkter mm. Det är de svenskar som redan är ekonomiskt utsatta som bor i dessa områden dit dessa flyktingar skeppas.

Allt ska nu privatiseras, precis som USA. Ändå betalar vi 18 procent mer i skatt per person för att vi ska kunna ha en välfärd. Nu hinner inte staten med alla sjuka för invandrande människor ska ha vård. Då är lösningen privatiserade sjukvård, skola och äldreomsorg.
Det kommer bara utöka vår korruption som redan finns i landet. När USA skrev på den the medical act så slutade det med att de inblandade politikerna som drev frågan i USA köptes av läkemedelsbolagen och slutade som politiker och började jobba för dessa bolag.

Att våra politiker har gjort samhället sämre, för att sedan privatisera, för sen införa nu ditt förslag dödsstraff, är ett steg åt fel håll.

De människor som låtit dessa människor kommit hit och ta av vår välfärd, där invandrare inte vill ha statens insyn, ska skickas ut. Det finns någon som tagit beslutet att ta hit sånt här folk, de ska ha samma straff som Luna.

De kan enligt mig hängas av den ilska jag känner. Men när jag lägger mina känslor åt sidan så ska de politiker som misslyckats åtminstone inte ha nya toppjobb eller sitta i styrelser för statliga verk. De ska helst fängslas.

Vad har hänt de senaste sju åren

Skolan har blivit sämre
Sjukvården är underbemannad
Rena kriget i storstadens ytterområden
Polisbrutaliten blir värre och behandlar oss svenskar som skit
Polisen skiter i om vi blir utsatta för brott
Vi får fler och fler uteliggare.
Standarden sänks rejält för de redan ekonomiskt utsatta.
Våra vårdboenden sänks värmen
Folk dör i vårdköer

Hela tiden sänks vår standard medan vi inför hårdare straff, låter svenskar ta självmord pga depressioner för det finns ingen tid för oss, privatiserande välfärd.
Vi går steg för steg bakåt istället för framåt.

Vad vi faktiskt ska införa är tjänstemannansvar och vi ska kunna stämma skiten ur tjänstemän som förstört delar av våra liv, med sina egna pengar. Då kanske det skrämmer bort politiker och tjänstemän som sitter där för de vill ha makt, inte för oss, dvs folket.

Nu ska vi till råga på allt gå med i NATO. 150 miljarder om året till kostnad av vem? Din mamma, mina syskon eller grannen? Det jag vet att det är sällan de rika som får betala något pris för detta, för behöver de vård åker de utomlands och betalar för sig.
Senast redigerad av Kalasboll 2022-12-18 kl. 11:18.
Citera
2022-12-18, 11:16
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Familjen? Bor inte pappan i Rom? Varför flyttar inte mamman plus barn dit?
Jaha, det hade jag missat. Men det stod någonstans att det var pappan som tipsade polisen om att sonen betedde sig underligt efter våldtäkten.

Familjen kanske består av mamma och några syskon?
Citera
2022-12-18, 11:19
Medlem
Citat:
Nej de har inget direkt ansvar. Men indirekt är det ganska många som kan sägas ha en skuld.
Den som har huvudsnsvaret är den störda 15-åringen.
Sedan hans familj främst de äldre, skolan, socialtjänsten, vården osv.

Det är känt sedan länge vilka som har hög risk att begå våldsbrott/sexualbrott

(manligt kön, ålder välsigt grovt sett cirka 13-43 år, psykiatriskt störda [låg IQ låg EQ, autism, ADHD, personlighetsstörda osv osv], låg SES, födda utanför Sverige [främst Afrika och Mellanöstern för att några högriskområden])

men ändå så har politiker, myndighetspersoner, vårdpersonal, journalister och väljare direkt eller indirekt gjort det möjligt för just dessa högriskpersoner att få komma till Sverige, få stanna i landet, få röra sig fritt i landet till och med efter det har blivit känt att de är på god väg att bli allvarligt kriminella.

Sedan har ju brottsoffer och deras anhöriga och resten av samhället ett ansvar för att få människor att hålla sig borta från (potentionellt) farliga miljöer och personer men att delskuldbelägga Luna eller hennes anhöriga i detta fall känns 100% totalt fel.
Senast redigerad av PooSausage 2022-12-18 kl. 11:22.
Citera
2022-12-18, 11:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Somalier är negrer från afrikas djungel, med viss inblandning av araber och med högfrekvent inavel.

Allt det är starka faktorer för låg IQ, dålig impulskontroll och svårigheter att se konsekvenserna av sina handlingar.

Finns massor av dem i landet och de väller in allt snabbare samtidigt som de förökar sig som flugor, det senaste som ett resultat av mitt andra stycke kombinerat med den typ av sexuellt beteende som drabbade den stackars 9-åriga flickan.

Det sämsta av italienskt blod glömdes, ja fast det är rätt rikt med både arabiskt inavels skador förstås i dessa också, så det blev väl dubbelt upp när de koloniserade detta Pirat land.
De ser inte vackra ut, undrar om det också tar till skada rent intelligent mässigt av att vara så långa ofta i en sådan hetta ? Det blodet lär flyta trögt i deras ådror. Somalier har ofta en ranglig gång, väldigt påminnande om Italienska zombi filmer ifrån 70talet.
Försöker inte alls vara nedsättande eller så men det finns inget hos dom som är av någon som helst fördel att ha som gäster i vårt land.
Ända är just "DET" att för att de är av komma ur ren djävulsk inavel så har vissa partier och dess ledare av rent förräderi och illvilja "öppnat sina hjärtan" och medvetet öst in dom i vårt land för att de givetvis kommer rösta på dom, fast nu har de skapat ett eget parti dessa avlånga hel galna
spaghetti ätandes super aggressiva köns-stympare.
Det är rent utsagt ett direkt terrorister när de föds och lever här, statistik visar sedan många år tillbaka att det är det folkslag som har svårast att integrera sig i västvärlden.
Deras traditioner är så kvinnofrids kränkande att det är väldigt svårt att hitta jämförelse i resten av världen.
Det är inget jag läst om bara utan sett och upplevt på nära håll.
Efter att några somaliska kvinnor hade gjort uppror mot könsstympning viket slutade med rent blodbad och kvinnan som jag lärt känna flytt hit till Sverige.
Hon hade här träffat en somalisk man som använde Sverige som ett transit land för att ta sig till USA.
Innan och dom åren han levde med henne här hade hennes vardag bestått av ren tortyr med daglig våldtäkt och misshandel, när han sedan dragit sin väg till USA lämnade han flera barn och skickade sin bror till att bo med och övervaka henne här i Sverige, han var lika dan, så hon hade ett helvete igen.
Vad resultatet blir av en uppväxt i en somalisk familj är tydligt i Lunas fall.
Hårresande med dessa sadistiska och hycklande politiker som skyddar dessa rent ut sagt terrorist element.
Senast redigerad av Vanstyretstid 2022-12-18 kl. 11:46.
Citera
2022-12-18, 11:41
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Då innebär det att negern vinner, tar din plats, ersätter din framtid och fortsätter föröka sig som flugor och gör hela sverige till ett miserabelt negersomalia.

Men vill du inte ha barn så skaffa inte, barn ska växa upp med föräldrar som vill ha dem.

Däremot om aktuell neger och massinvandringen är orsaken, låt inte det stoppa dig.

Faktum är att negrer ofta struntar i sina egna barn, men våldtar och skaffar barn som flugor ändå, villet du underlättar om du inte skaffar egna barn. Du har bevisligen förmåga att tänka framåt, till skillnad från negern som ersätter svenska folket.

Tagga ner med rasismen nu.
Att säga att varenda svart skulle vara som den här genomvidriga genomstörda somalbabianen är att säga att varenda svensk och vit skulle vara som Hagamannen och Anders Eklund.

Och jag har inte fel.
Innan alla som vill kan sätta barn till Sverige eller Europa så måste en hel drös med problem lösas.
Daltet med unga kriminella, det här med att importera hit halva jävla muslimvärlden, uppehållstillstånd, medborgarskap på tok för snabbt, för korta straff, utvisning av hederliga istället för kriminella och en hel jävla soptipp med andra problem.

Jag skaffar gärna FEM kids när allt detta är löst och Sverige och Europa blir lika snällt, gulligt, sött och oskyldigt som det var i början på 80-talet när jag växte upp, som i Astrid Lindgrens böcker och filmer, som i Alfons Åbergs värld etc.

Men så länge det är detta omänskliga, farliga, våldsamma och totalt jävla twistade helvete som det nu är, så får sexlivet bestå av handtrallor, helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in