Citat:
Ursprungligen postat av
Overmind
Dödstraff borde införas. Vi får mer plats i fängelserna och risken är borta att de fortsätter sina sjuka saker. Inget parti som är för det?
Det finns flera aspekter på dödsstraff. Oavsett vad så vill vi bli som USA och de avrättar än idag oskyldiga människor. Det blir en klassfråga som kommer splitta detta samhälle mer och mer. Dd rika kommer undan, det är dock vidrigt. För att sådant här inte ska hända måste pengar satsas på vården och skola.
Det har funnits alla varningstecken att denna man var sjuk. Han skulle ha fängslats eller utvisats. Dock finns inte resurser för detta för våra pengar går just nu till krig, de rika och korruption.
Vi får hit människor med trauman från krig och svält. Bara titta på USA där deras familjemedlemmar skickats till krig propagerats av lögner om terrorism när det handlat om att vapenindustrin ska smörjas för att dollarn ska bli starkare. Nog om det, men då har fd soldater som en gång var som mig och dig, som slutat i den mildaste grad slutat med självmord alternativt att de skjutit sina egna familjemedlemmar. Vi svenskar är väldigt naiva och tror att allt blir bra bara krigandet slutar men människan fungerar inte så.
De länder som USA bombat skiten ur kommer nu till oss, för vi ska öppna vara hjärtan. Det är för att vara politiker anser att vi måste bli fler för att hålla ekonomin igång. Dock är det inte politikerna eller deras anhöriga som utsätts för våld, rån, våldtäkter mm. Det är de svenskar som redan är ekonomiskt utsatta som bor i dessa områden dit dessa flyktingar skeppas.
Allt ska nu privatiseras, precis som USA. Ändå betalar vi 18 procent mer i skatt per person för att vi ska kunna ha en välfärd. Nu hinner inte staten med alla sjuka för invandrande människor ska ha vård. Då är lösningen privatiserade sjukvård, skola och äldreomsorg.
Det kommer bara utöka vår korruption som redan finns i landet. När USA skrev på den the medical act så slutade det med att de inblandade politikerna som drev frågan i USA köptes av läkemedelsbolagen och slutade som politiker och började jobba för dessa bolag.
Att våra politiker har gjort samhället sämre, för att sedan privatisera, för sen införa nu ditt förslag dödsstraff, är ett steg åt fel håll.
De människor som låtit dessa människor kommit hit och ta av vår välfärd, där invandrare inte vill ha statens insyn, ska skickas ut. Det finns någon som tagit beslutet att ta hit sånt här folk, de ska ha samma straff som Luna.
De kan enligt mig hängas av den ilska jag känner. Men när jag lägger mina känslor åt sidan så ska de politiker som misslyckats åtminstone inte ha nya toppjobb eller sitta i styrelser för statliga verk. De ska helst fängslas.
Vad har hänt de senaste sju åren
Skolan har blivit sämre
Sjukvården är underbemannad
Rena kriget i storstadens ytterområden
Polisbrutaliten blir värre och behandlar oss svenskar som skit
Polisen skiter i om vi blir utsatta för brott
Vi får fler och fler uteliggare.
Standarden sänks rejält för de redan ekonomiskt utsatta.
Våra vårdboenden sänks värmen
Folk dör i vårdköer
Hela tiden sänks vår standard medan vi inför hårdare straff, låter svenskar ta självmord pga depressioner för det finns ingen tid för oss, privatiserande välfärd.
Vi går steg för steg bakåt istället för framåt.
Vad vi faktiskt ska införa är tjänstemannansvar och vi ska kunna stämma skiten ur tjänstemän som förstört delar av våra liv, med sina egna pengar. Då kanske det skrämmer bort politiker och tjänstemän som sitter där för de vill ha makt, inte för oss, dvs folket.
Nu ska vi till råga på allt gå med i NATO. 150 miljarder om året till kostnad av vem? Din mamma, mina syskon eller grannen? Det jag vet att det är sällan de rika som får betala något pris för detta, för behöver de vård åker de utomlands och betalar för sig.